Nielsen wprowadza The Gauge. Będzie liczył oglądalność platform streamingowych

Firma analityczna Nielsen zaczęła stosować w USA nową platformę pomiarową o nazwie The Gauge. Dzięki specjalnemu urządzeniu podłączonemu w wybranym gospodarstwie domowym możliwe jest dostarczanie danych o oglądalności serwisów VOD. Pierwsze wyniki wskazują, że streaming stanowi średnio 26 proc. wszystkich treści odbieranych w telewizorach.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Nielsen wprowadza The Gauge. Będzie liczył oglądalność platform streamingowych

Nielsen to firma zajmująca się analizami rynków medialnych i pomiarami oglądalności programów telewizyjnych. Nielsen jest obecny w ponad stu krajach, w tym także w Polsce.

The Gauge mierzy streaming, Netflix i YouTube na czele

Teraz Nielsen poinformował o rozszerzeniu swoich możliwości analitycznych. Firma zaczęła stosować w Stanach Zjednoczonych platformę o nazwie The Gauge.

Wprowadzane przez Nielsena rozwiązanie polega na zastosowaniu u wybranych użytkowników specjalnego urządzenia, które mierzy rodzaj treści oglądanych w telewizorach oraz związane z tym zwyczaje widzów.

Jedną z zalet The Gauge jest to, że pozwala ono uzyskać dane dotyczące oglądalności i popularności serwisów streamingowych.

Na wstępie Nielsen podał dane za maj 2021 r. na podstawie pomiarów z 14 tys. amerykańskich gospodarstw domowych. Z uzyskanych informacji wynika, że wśród Amerykanów największą popularnością  podczas oglądania cieszy się telewizja kablowa (39 proc.), zaś na platformy VOD  i streamingowe przypada 26 proc.

W tym ostatnim segmencie w maju br. najbardziej popularne okazały się Netflix i YouTube (po 6 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się platformy Hulu (3 proc.), Amazon Prime Video (2 proc.) oraz Disney+ (1 proc.).

grafika

Nielsen nie podaje na razie bliższych szczegółów dotyczących tego, w jaki sposób funkcjonuje The Gauge od strony technicznej. Firma nie informuje też, czy planuje rozszerzenie pomiarów za pomocą tej platformy na innych rynkach niż Stany  Zjednoczone.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style