Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.
Z danych Nielsena wynika, że w lutym 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,4 proc. Jest to o 0,5 pkt. proc. więcej niż w styczniu 2022 roku oraz 0,8 pkt. proc. więcej niż w grudniu 2022 roku - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.
1,8 proc. udziału Netfliksa, rosną wyniki YouTube
Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze w lutym 2023 wyniósł 1,8 proc. (bez zmian względem stycznia br.). Na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,5 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3,2 proc. udziału (wzrost o 0,5 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- Żaden z tych serwisów nie przekroczył dotąd samodzielnie 0,5 proc. progu udziału w czasie oglądania na telewizorze, ale łącznie wzrost ich oglądalności z 2,7 proc. w styczniu do 3,2 proc. w lutym odpowiada za wzrost streamingu na ekranie telewizorów - informuje Nielsen.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp2-nowym-liderem-w-lutym-tvn-wyprzedzil-polsat-w-16-49,7169690315503745a ##
Dla porównania, w lutym br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,5 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (29,3 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,9 proc.).
- Oglądalność streamingu na telewizorze rośnie. W lutym Polacy korzystając z tej formy oglądania treści wideo na telewizorze spędzali średnio 16 minut dziennie (wzrost o 1 minutę w porównaniu ze styczniem) - czytamy w komunikacie Nielsena.

Co to jest The Gauge?
Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-nielsen-wiedza-o-zachowaniach-widzow,7169717617120897a ##
Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).
Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.











