5,9 proc. udziału streamingu na ekranie telewizora. Netflix na czele

W styczniu 2023 roku 5,9 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Youtube - 1,3 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
5,9 proc. udziału streamingu na ekranie telewizora. Netflix na czele
Serwis streamingowy Netflix

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

Z danych Nielsena wynika, że w styczniu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 5,9 proc. Jest to o 0,3 pkt. proc.  więcej niż w grudniu 2022 roku - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

1,8 proc. udziału Netfliksa, 1,3 proc. - YouTube

Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze w styczniu 2023 wyniósł 1,8 proc. (bez zmian względem grudnia ub.r.). Na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,3 proc. udziału (bez zmian). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 2,7 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+ czy HBO Max.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-styczen-2023-tvp2-lider-tvn-polsat-jaki-wynik,7169712571872897a ##

Dla porównania, w styczniu br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,6 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (29,5 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,9 proc.).

- Wyniki w styczniu pokazują podobny do grudniowego obraz preferencji widzów. Nadal prawie 90 proc. czasu przed ekranem telewizora Polki i Polacy spędzają na oglądaniu tradycyjnej telewizji. Robią to przede wszystkim za pomocą telewizji kablowej, potem telewizji satelitarnej oraz telewizji naziemnej, której udział jest najmniejszy spośród tych trzech źródeł - informuje Nielsen.

grafika

Co to jest The Gauge?

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-nielsen-wiedza-o-zachowaniach-widzow,7169717617120897a ##

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]