Niemcy i Francja chcą podatku od reklamy cyfrowej, ma uderzyć w Google i Facebooka

Francja i Niemcy zaproponowały wprowadzenie w Unii Europejskiej podatku w wysokości 3 procent od reklamy cyfrowej. Daninę mają płacić firmy osiągające przychody w tym segmencie, a jej cel to ograniczenie dominacji największych graczy, takich jak Google i Facebook.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z projektem opracowanym przez instytucje finansowe we Francji i Niemczech nowy podatek miałby dotyczyć podmiotów zarabiających w Unii Europejskiej najwięcej w branży reklamy cyfrowej. Wysokość daniny ustalono na 3 proc.

Autorzy inicjatywy nie kryją, że nowy podatek jest wymierzony w takich gigantów technologicznych jak Google i Facebook, którzy obecnie panują w cyfrowym segmencie reklamowym utrudniając skuteczną konkurencję ze strony mniejszych firm pochodzących z obszaru Unii.

Według zapowiedzi projekt nowego podatku w przeciągu najbliższych dni zostanie przedstawiony unijnemu ministrowi finansów. Niemcy i Francja chciałyby aby danina została przyjęta przez odpowiednie instytucje w 2019 r. i weszła w życie na terenie wspólnoty w roku 2021.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem