SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nieuczciwa reklama sieci Media Markt

Nieprawdziwe, wprowadzające w błąd informacje znalazły się w ulotce reklamowej sieci Media Markt – stwierdził Prezes UOKiK

W ocenie Cezarego Banasińskiego, reklamując kamerę analogową jako cyfrową spółka zarządzająca siecią naruszyła zbiorowe interesy konsumentów

W trakcie postępowania prowadzonego przez katowicką delegaturę Urzędu ustalono, że Firma Media Saturn, zarządzająca siecią sklepów Media Markt, wydała w listopadzie 2003 roku ulotkę reklamową „Po trupach, ale tanio”. Konsumenci zostali w niej powiadomieni o możliwości zakupu kamery cyfrowej Samsung VP-W 80 za 799 zł, to jest w cenie zbliżonej do kosztu zakupu urządzenia analogowego.

W rzeczywistości kamera reklamowana jako cyfrowa okazała się tradycyjnym urządzeniem zapisującym obraz na taśmie magnetycznej, czyli analogowym. Wobec powyższego Prezes UOKiK stwierdził, że spółka wprowadzając konsumentów w błąd, naruszyła obowiązek udzielania im rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Za szczególnie naganne uznano, że przedsiębiorca stosując nieuczciwą reklamę liczył na brak dostatecznej wiedzy technicznej klientów.

Prezes Urzędu zobowiązał spółkę do zaniechania stosowania reklamy, a także opublikowania ogłoszenia prasowego informującego konsumentów o powyższej praktyce. Na przedsiębiorcę nie nałożono kary, ponieważ ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów nie przewiduje takiej możliwości. Jednak jeśli spółka zarządzająca siecią Media Markt nie zastosuje się do prawomocnej decyzji Prezesa UOKiK, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

UOKiK nie po raz pierwszy przyjrzał się działaniom Media Markt. W grudniu ubiegłego roku za sprzeczną za sprzeczną z prawem i naruszającą zbiorowe interesy konsumentów uznano reklamę sieci sugerującą zamknięcie sklepów w Lublinie i Szczecinie. Informacje te wprowadziły klientów w błąd, gdyż hipermarkety były nieczynne wyłącznie związku z jednodniową inwentaryzacją.

Dołącz do dyskusji: Nieuczciwa reklama sieci Media Markt

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl