SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nike, Procter&Gamble, Apple, IKEA – faworyci Cannes Lions 2018 (Top 20)

Dawid Harbour w spocie proszku Tide, rozmowa rodziców z dziećmi o rasizmie pokazana przez Procter&Gamble, mistrzyni świata w zapamiętywaniu z katalogiem IKEA, rzesza klaunów, przed którymi ucieka Audi, puste markety Edeka czy spot pokazujący problem przedawkowania w USA i wiele innych reklam trafiło do zestawienia najlepszych reklam ub.r. , które powinny zostać nagrodzone na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.

Article

Rozpoczynający się za kilka dni festiwal reklamowy Cannes Lions 2018 to najważniejsze wydarzenie branży reklamowej na całym świecie. Każdego roku do konkursu zgłaszane są dziesiątki tysięcy kampanii marketingowych. Tylko 10 proc. z nich trafia na shortlisty, a zaledwie 3 proc. wygrywa Lwy.

399 ze zgłoszonych kampanii powstało w agencjach należących do Publicis Groupe. Jednak nie zgłaszały ich one same – zgodnie z zapowiedzią sprzed roku. Zrobili to reklamodawcy, których produkty są w nich promowane.


Apple HomePod, “Welcome Home”
Agencja: TBWAMedia Arts Lab



Obsypana wieloma Lwami na ubiegłorocznym festiwalu reklamowym w Cannes reklama Spike'a Jonze'a dla Kenzo z udziałem Margaret Qualley była arcydziełem rozpalającym zmysły. Ale w tym roku Jonze stworzył coś jeszcze bardziej niesamowitego w reklamie "Welcome Home", czterominutowym spocie dla Apple HomePod.


Tide, “It’s a Tide Ad”
Agencja: Saatchi & Saatchi N.Y.

To przykład bezbłędnie zrealizowanej reklamy, która już zachwyciła wielu – podczas debiutu w trakcie tegorocznego Super Bowl. M.in. dzięki perfekcyjnie obsadzonej roli Davida Harboura z „Stranger Things”.


KFC, “FCK”
Agencja: Mother London

Co zrobić w sytuacji, gdy w restauracjach serwujących głównie kurczaki, tych kurczaków zabraknie? KFC w Wielkiej Brytanii i agencja Mother London znalazły idealną odpowiedź na tę katastrofę – wystarczył niezwykle minimalistyczny nagłówek reklam "FCK", który miał wyrażać żal i pokorę.


Ikea, “The Ikea Human Catalog”
Agencja: BBH Singapore

Ikea zbudowała wiele pomysłów reklamowych w swoim katalogu. W tej kampanii mistrzyni świata w zapamiętywaniu, Yanjaa Wintersoul, zapamiętała najdrobniejsze szczegóły z katalogu, a następnie zadała pytania przedstawicielom agencji i ostatecznie publiczności za pośrednictwem czatu na żywo, aby udowodnić swoje umiejętności.


Nike, “Nothing Beats a Londoner”
Agencja: Wieden + Kennedy London

Ta reklama jest tą, którą chcesz szybko obejrzeć z nadzieją na znalezienie i odczytanie wszystkich szczegółów, które przegapiłeś podczas pierwszego oglądania.


National Safety Council, “Prescribed to Death”
Agency: Energy BBDO

"Aby zwalczyć ten problem, najpierw musimy stawić temu czoła." Takie założenie kryło się za kampanią, w której misternie rzeźbione twarze ofiar przedawkowania opioidów odzwierciedlały liczbę śmiertelnych przypadków przedawkowania w 2017 r. Jedna tabletka była rzeźbiona co 24 minuty- czyli tyle, ile wynosi średni czas między każdym przedawkowaniem w Ameryce.


Procter & Gamble, “The Talk”
Agencja: BBDO New York


To jednak z najodważniejszych amerykańskich reklam. P&G zilustrował w niej emocjonujące, poruszające rozmowy wielu czarnych rodziców z dziećmi z różnych pokoleń, próbując pomóc im zrozumieć niewytłumaczalne: dlaczego świat potraktuje ich niesprawiedliwie tylko ze względu na ich kolor skóry.


Edeka, “The Most German Supermarket”
Agencja: Jung von Matt

Wraz ze wzrostem nacjonalizmu w wielu krajach, niemiecki sklep spożywczy Edeka i jego agencja przedstawili mocny punkt na temat rzeczywistych, łatwo pomijanych korzyści globalnego handlu. Supermarket usunął wszystkie zagraniczne towary z Hamburga, tworząc "Najbardziej niemiecki supermarket", który również okazał się prawie pusty.


Nike, “Breaking2”
Agencja: Wieden + Kennedy Portland


Wiele kampanii jest opisywanych jako "ambitne", ale większość z pozoru ryzykownych sztuczek marketingowych nie ma dużego ryzyka niepowodzenia. W „Breaking2”chodzi o to, by przeszkodzić biegaczowi ukończyć maraton w niecałe dwie godziny. Pomimo wszelkich starań podejmowanych przez markę u boku agencji Wieden + Kennedy i Dirty Robber to się nie udaje. Innowacje opracowane po drodze mogą pewnego dnia pomóc osiągnąć cel 1:59.


Audi, “Clowns”
Agencja: BBH London (entered by Audi UK)

Ta reklama pokazuje, że drogi są wypełnione masą klaunów, a twoje bezpieczeństwo zależy od tego, czy uda ci się ich uniknąć. Jak ich uniknąć? To pokazano prezentując swoistego rodzaju wizualny balet w wykonaniu Audi.


Cadbury, “Mum’s Birthday”

Agencja: VCCP, London


Gdy uznasz, że w reklamach jest pełno sarkazmu, sceptycyzmu i złośliwości, to warto obejrzeć spot „Mum's Birthday”. Prosty, pięknie wykonany i pokazuje, jak powinien wyglądać dobry batonik z czekoladą.



Snaptivity, “Snaptivity App”
Agencja: R/GA London
http://snaptivityapp.com/

Czym jest magia? Snaptivity, aplikacja i platforma AI wspierana przez IoT Venture Studio, wykorzystuje kombinację zrobotyzowanych kamer i prawie natychmiastowej analizy wizualnej, aby robić zdjęcia najbardziej ekscytujących momentów podczas meczu sportowego. Stadiony integrują kamery, a aplikacja pozwala na wpisanie numeru miejsca, a następnie otrzymanie zdjęć przypominających selfie.



Burger King, “Scary Clown Night”
Agencja: LOLA MullenLowe Madrid

 


Kiedy Stephen King stał się największym hitem Halloween w 2017 roku, Burger King znakomicie zrealizował akcję "Scary Clown Night", w ramach której oferowano darmowe Whoppery każdemu, kto znalazł się na Halloween w przebraniu klauna.



LADBible and The Plastic Oceans Foundation, “Trash Isles”
Agencja: AMV BBDO, London

Czasami poważny problem wymaga absurdalnego rozwiązania. W obliczu globalnej epidemii odpadów z tworzyw sztucznych znajdujących się w oceanach, zespół kreatywny z Londynu lobbował ONZ, by stworzyć nowy kraj o nazwie "Trash Isles", który posiadał własną walutę (w nominałach takich jak 50 gruz), paszporty, znaczki i flagę. Al Gore stał się pierwszym "oficjalnym" obywatelem, a strona rozrywkowa LADBible uznała naród za swój własny.


Pedigree, “Pedigree SelfieSTIX”
Agencja: Colenso BBDO, Auckland



Jeśli masz uroczego psa i smartfona, istnieje około 100 proc. prawdopodobieństwo, że od czasu do czasu chcesz zrobić selfie ze swoim psim przyjacielem. Ale, jak każdy, kto próbował takiego zdjęcia wie, że psy nie mogą oswoić się z obiektywem i zwykle patrzą na coś innego, a nie patrzą szeroko otwartymi oczami w kamerę. Dlatego powstało SelfieSTIX – przekąska, która pozwala umieścić smakołyk na wierzchu telefonu i sprawić, by oczy psa spoglądały we właściwym kierunku.

Dołącz do dyskusji: Nike, Procter&Gamble, Apple, IKEA – faworyci Cannes Lions 2018 (Top 20)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl