SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nissan z bezemisyjną furgonetką do lodów

Z okazji brytyjskiego Dnia Czystego Powietrza koncern Nissana zaprezentował bezemisyjną furgonetkę do sprzedaży lodów. Z auta wyjęto spalinowy silnik tworzą koncepcję całkowicie elektrycznego pojazdu.

Article

Producent samochodów nawiązał współpracę z producentem lodów Mackie’s of Scotland, który pozyskuje mleko z rodzinnej farmy zasilanej z odnawialnych źródeł energii – wiatru i słońca.

Furgonetki z lodami – w szczególności starsze modele – są w większości wyposażone w silniki diesla pozostające w nieustannym ruchu w celu zasilania urządzeń chłodniczych. Pracując na tzw. biegu jałowym, silniki te emitują szkodliwe substancje, w tym sadzę. Niektóre brytyjskie miasta planują zakazać wstępu takim pojazdom lub nałożyć na nie kary. Koncepcja firmy Nissan ma być rozwiązaniem dla tych dostawców, którzy chcą zmniejszyć swój ślad węglowy i jednocześnie zaoferować klientom lepsze doświadczenia.

Prototyp furgonetki bazuje na modelu e-NV200 – całkowicie elektrycznym pojeździe użytkowym marki Nissan.  Wykorzystano w nim bezemisyjny układ napędowy i akumulatory z odzysku z wytwarzaniem odnawialnej energii słonecznej.

- O ile lody są popularne na całym świecie, konsumenci mają coraz większą świadomość wpływu ich produkcji na środowisko naturalne, w tym podczas „ostatniego kilometra” przebytego przez produkt, zanim trafi on w ręce klienta – powiedział Kalyana Sivagnanam, dyrektor zarządzający Nissan Motor (GB) Ltd. - Projekt ten to doskonała okazja do zademonstrowania strategii inteligentnej mobilności Nissana będącej owocem ponad dziesięcioletniego doświadczenia w dziedzinie pojazdów elektrycznych i postępów w technologii akumulatorów, które pozwoliły opracować czystsze rozwiązania na rzecz elektromobilności. Na sposoby, jakie dla klientów mogą być zaskakujące. Eliminując emisje szkodliwych substancji z rur wydechowych i zwiększając wykorzystanie energii odnawialnej możemy przyczynić się do zmiany świata na lepsze.

Silnik furgonetki zasilany jest przez akumulator trakcyjny o pojemności 40 kWh, a pokładowe urządzenia do lodów, w tym automat do produkcji, chłodnia i lodówka na napoje czerpią energię z niedawno zaprezentowanego systemu Nissan Energy ROAM, który trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Zaprojektowany zarówno do zastosowań profesjonalnych, jak i rekreacyjnych, ROAM to przenośny agregat wykorzystujący ogniwa litowo-jonowe odzyskane z samochodów elektrycznych pierwszej generacji (produkowanych od 2010 roku). Rozwiązanie to zapewnia drugie życie akumulatorom z pojazdów elektrycznych marki Nissan.

-Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy z firmą Nissan nad tym projektem. Doskonale uzupełnia on naszą własną wizję zrównoważonej samowystarczalności dzięki energii odnawialnej i wyeliminowania węgla na każdym etapie: «Z nieba do wafelka»” – powiedziała Karin Hayhow, dyrektor ds. marketingu w Mackie’s of Scotland. - Nasza firma uwolniła się od zależności od węgla na rzecz czystych źródeł odnawialnych. Już teraz do krajowej sieci oddajemy 4,5 raza więcej energii niż zużywamy. W tym roku jeszcze pełniej wcielimy naszą wizję w życie, instalując innowacyjny niskoemisyjny system chłodniczy. Możemy z dumą powiedzieć o sobie, że jesteśmy producentem lodów, który ma pozytywny wpływ na klimat.

Chris Large, starszy partner w Global Action Plan, dodaje: - Kampania Dzień Czystego Powietrza to promowanie innowacyjności i impuls w kierunku przyspieszenia działań na rzecz ochrony klimatu. Cieszymy się, że firma Nissan dokłada starań, aby kopcące toksynami furgonetki z lodami odeszły w zapomnienie. Uczniowie promujący akcję „Czyste Pojazdy Dostawcze” wysłali wiadomość wideo do wszystkich brytyjskich firm z flotami pojazdów dostawczych, zachęcając je, aby zastąpiły samochody z silnikami Diesla milionami pojazdów elektrycznych. Coś mi mówi, że projekt spodobałby się tym dzieciakom.

Furgonetka z lodami Nissan e-NV200

Zasięg modelu e-NV200 to 200 km (cykl mieszany WLTP)* bez ładowania. Dwa agregaty Nissan Energy ROAM mają łączną pojemność 1,4 kWh i moc wyjściową do 1 kW. Można je ładować z sieci 230 V (naładowanie do pełna zajmuje około godziny) albo z paneli słonecznych umieszczonych na dachu furgonetki (naładowanie do pełna w ciągu 2-4 godzin**).

Opracowana koncepcja zmienia wiele dotychczasowych założeń związanych z furgonetką z lodami. Lody wydawane są z otwieranego okienka znajdującego się z boku pojazdu, natomiast sprzedawca podaje je stojąc obok furgonetki, będąc w bezpośrednim kontakcie z klientem, bez bariery w postaci lady.

Za lody można płacić zarówno gotówką, jak i kartą zbliżeniową lub smartfonem poprzez panel „tap-to-pay” zainstalowany z boku furgonetki.

Głośnik grający przyciągającą klientów melodię został zastąpiony inteligentnym przyciskiem, po którego naciśnięciu wysyłany jest tweet z dokładnym miejscem furgonetki określanym przez globalną usługę lokalizacyjną What3Words. What3Words dzieli świat na fragmenty o wymiarach 3x3 m, z których każdy jest oznaczony niepowtarzalnym „adresem” złożonym z trzech słów. Przykładowo: ///trendy.angel.define to punkt na wybrzeżu w brytyjskim dystrykcie Brighton & Hove. W ten sposób klienci mogą łatwo znaleźć furgonetkę w miejscach, w których nie funkcjonują typowe adresy – na przykład w parku czy na wybrzeżu.

Dzięki funkcji dwukierunkowego ładowania modelu e-NV200 właściciele mogą czerpać dochody także zimą, gdy pojazd jest używany mniej intensywnie. Akumulator pojazdu e-NV200 wyposażonego w ładowarkę V2G (Vehicle-to-Grid) może magazynować nadwyżki energii (na przykład energię odnawialną z wiatru i słońca) i w razie potrzeby oddawać ją z powrotem do sieci. Technologia ta może przyczynić się do równoważenia okresów szczytowego zapotrzebowania na energię, zapewniając jednocześnie dodatkowe dochody właścicielom w czasie, kiedy nie potrzebują samochodu elektrycznego jako środka transportu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nissan z bezemisyjną furgonetką do lodów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kawka
"silniki te emitują szkodliwe substancje, w tym czarny węgiel" - Może bęcwał który to tłumaczył , zawiezie ten węgiel do elektrowni ?

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/n ... a-do-lodow
0 0
odpowiedź