Wydawca „Nowej Trybuny Opolskiej” przy spadku wpływów o 13 proc. zwiększył zysk, wypłaci 2,1 mln zł dywidendy

W ub.r. przychody spółki Pro Media wydającej „Nową Trybunę Opolską” (jej większościowym udziałowcem jest Polska Press) zmalały o 12,8 proc. do 10,4 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15,5 proc. zysk netto poszedł w górę z 1,08 do 1,58 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Nowej Trybuny Opolskiej” przy spadku wpływów o 13 proc. zwiększył zysk, wypłaci 2,1 mln zł dywidendy

Z kolei wpływy z publikacji reklam poszły w dół z 6,35 do 5,16 mln zł, czyli o 18,8 proc. Przychody z pozostałych usług zwiększyły się z 1,36 do 1,38 mln zł.

Wpływy w ramach grupy kapitałowej Polska Press zmalały z 3,86 do 3,71 mln zł.

grafika

Więcej pracowników, koszty w dół

Wydatki operacyjne Pro Media w ub.r. wyniosły 8,92 mln zł, po spadku o 15,5 proc. z 10,55 mln zł w 2019 roku. Koszty usług obcych poszły w dół z 5,04 do 4,35 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zmalały z 3,49 do 2,88 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 641,2 do 577,6 tys. zł. Liczba etatowych pracowników w firmie zwiększyła się rok do roku z 38 do 45, przy czym liczba tych na stanowiskach dziennikarskich zmalała z 22 do 20.

Koszty zużycia materiałów i energii zmniejszyły się z 348 do 278 tys. zł, amortyzacji - z 432,8 do 364 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 420,5 do 297,2 tys. zł.

Po wybuchu epidemii firma skorzystała w ramach tarczy antykryzysowej z umorzenia na trzy miesiące składek pracowniczych do ZUS, zaoszczędziła dzięki temu 147,9 tys. zł.

Pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 87,6 do 543,4 tys. zł (m.in. dzięki 200 tys. zł z dotacji), a pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 207,5 do 138,8 tys. zł.

2,13 mln zł na dywidendę

W efekcie znacząco większe spadku kosztów niż wpływów zwiększyły się wyniki rentowności wydawcy „Nowej Trybuny Opolskiej”. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 1,38 do 1,48 mln zł, zysk operacyjny - z 1,26 do 1,89 mln zł, zysk brutto - z 1,37 do 1,95 mln zł, a zysk netto - z 1,08 do 1,58 mln zł.

- Na każde 100 zł obrotu z działalności operacyjnej, spółka Pro Media uzyskała 17,20 zł zysku operacyjnego. Wskaźnik rentowności obrotów netto wyniósł 14,3 proc. (14,30 zł zysku netto na każde 100 zł obrotu). Rentowność majątku wyniosła w 2020 r. 9,3 proc., natomiast rentowność kapitału własnego ukształtowała się na poziomie 10,6 proc. - wyliczono w sprawozdaniu.

Na koniec ub.r. firma na rachunkach bankowych miała 9,22 mln zł, wobec 9,31 mln zł rok wcześniej.

53 proc. udziałów Pro Media ma Polska Press, a 47 proc. - Przedsiębiorstwo Związkowe Solpress. Na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że w br. otrzymają od spółki 2,13 mln zł dywidendy: cały zeszłoroczny zysk netto i 554 tys. zł z kapitału rezerwowego.

grafika

Bez zmian po przejęciu Polska Press przez Orlen

W marcu br. kupno Polska Press od Verlagsgruppe Passau sfinalizował PKN Orlen. W kwietniu do zarządu powołana została Dorota Kania jako nadzorująca redakcje. W maju i czerwcu zmienili się naczelni większości dzienników regionalnych dzienników wydawanych przez Polska Press, nastąpiły też roszady wśród menedżerów niektórych oddziałów firm.

Żadnych zmian nie było natomiast w „Nowej Trybunie Opolskiej”. Redaktorem naczelnym pozostaje Krzysztof Zyzik, pełniący tę funkcję od 14 lat, a z tytułem związany ogółem od 28 lat.

Prezesem Pro Media od 2007 roku jest Krzysztof Krupa, a od 2015 roku w zarządzie jest Roland Mutwin.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami