Nowe badanie telewizji

AGB Group i Nielsen Media Research International- nowa międzynarodowa spółka badająca oglądalność telewizji

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W dniu wczorajszym została ogłoszona decyzja o utworzeniu spółki joint venture przez AGB Group i Nielsen Media Research International, która będzie prowadziła badania oglądalności telewizji w 30 krajach pod nową nazwą AGB Nielsen Media Research. Dzięki temu porozumieniu zostaną połączone usługi z zakresu pomiaru oglądalności telewizji będące w ofercie firm: Kantar Media Research - właściciela AGB Group i Nielsen Media Research International. Porozumienie obejmuje wszystkie kraje dotychczasowej działalności obydwu firm za wyjątkiem Stanów Zjednoczonych, gdzie usługi związane z pomiarem oglądalności telewizji nadal będą dostarczane przez firmę Nielsen.

Rynki, na które dostarczają swoje badania AGB Group i Nielsen Media Research uzupełniają się. Najważniejsze z rynków objętych usługami badawczymi nowej spółki to: Australia, Chiny, Hong Kong, Włochy, Południowa Afryka i Wielka Brytania.

Podstawowymi zadaniami nowej spółki będą: opracowywanie wiodących technologii pomiaru oglądalności, obsługa klientów oraz globalne przygotowywanie i wdrażanie nowych przedsięwzięć. Globalny zasięg oraz wielonarodowa sieć obsługi klientów wniosą istotne korzyści dla klientów o zasięgu międzynarodowym (reklamodawców, agencji reklamowych i właścicieli mediów).

Nowa spółka będzie zatrudniała około 1800 osób. Zarząd nowej spółki będzie składał się w równej części z przedstawicieli koncernów Kantar i VNU, będącej macierzystą firmą Nielsena. W Zarządzie znajdą się:  Eric Salama - Dyrektor Naczelny firmy Kantar i Michael P. Connors - Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny firmy VNU Media Measurement & Information. Zarządzanie operacyjne wykonywane będzie przez przedstawicieli AGB Group - Dr Alberto Colussi i Rolando Stalli.

Obecnie trwa ustalanie końcowych warunków oraz zatwierdzanie ich pod względem prawnym. Przewiduje się, że cała transakcja zostanie sfinalizowana w czwartym kwartale 2004 roku.

"AGB zawsze dążyła do tego, aby stać się światowym dostawcą usług z zakresu pomiaru oglądalności telewizji - inwestowanie w rozwój własnych technologii pomiaru, własnego oprogramowania do produkcji i analizy danych - osiągając wysoki jakościowy standard na wszystkich 18 rynkach, na których obecnie działa" - powiedział dr Alberto Colussi. "Aby osiągnąć prawdziwie światową pozycję, ważne było połączenie sił z Nielsen Media Research - spółką, która zaczęła badania oglądalności telewizji 50 lat temu. Postrzegam to jako wyjątkową okazję dla nas, aby stać się niezrównanym światowym ekspertem w branży oraz dać klientom niewątpliwe korzyści z powstania nowej spółki."

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK