Nowe logo Twittera wywołuje u ludzi wstręt

Ludzie ogólnie nie reagują dobrze na logo mediów społecznościowych, ale naprawdę bardzo nie lubią nowego logo Twittera, czyli X - wynika z badania zrealizowanego przez firmę System1 Group zajmującą się testowaniem reklam.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Grupa System1 wykorzystała swój nowy program Test Your Idea, który firma opracowała w tym roku i który jest podobny do programu oceny reklam Test Your Ad. Oba programy mierzą w czasie rzeczywistym reakcje emocjonalne konsumentów na widok, dźwięk i ruch oraz generują przewidywane wyniki wskazujące na potencjalną krótko- i długoterminową rentowność.  Raport szczegółowo opisuje reakcje emocjonalne użytkowników: to co odczuwają, np. szczęście, wstręt, pogarda, i jak intensywnie to odczuwają.   

500 testerów, którzy objęci byli badaniem  porównało nowe logo X ze starym logo Twittera oraz logo Reddit, Threads i Truth Social.   

Każdy respondent widział każde logo, a wyniki odzwierciedlały przytłaczająco niską ocenę w gwiazdkach, która przewiduje potencjał biznesowy danego pomysłu. Używając skali od 1 do 5 gwiazdek, najwyżej ocenione logo w tym teście — logo ptaka Twittera — uzyskało zaledwie 1,5 gwiazdki. Reddit następnie z 1,4, a Threads był trzeci z wynikiem 1,3. Zarówno Twitter X, jak i Truth Social uzyskały ocenę 1,0.

Największy wstręt na widok X

Zgodnie z oceną Systemu 1, logo X wywołało najwyższy wynik w zakresie intensywności emocjonalnej i wywołało największy „wstręt” wśród respondentów. Według serwisu, powodem jest jednowymiarowość białego X na czarnym tle oraz brak elementów „życia” kojarzących się z naturą, takich jak ptak, woda czy słońce.  

- Biorąc pod uwagę niski poziom wszystkich testowanych znaków, powiedziałbym, że media społecznościowe mają problem z logo — powiedział John Kearon, założyciel i prezes System1 Group. - Social media mogą cierpieć z powodu przeciążenia sensorycznego z punktu widzenia konsumenta. Liczba platform mediów społecznościowych ogromnie wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat i być może widzimy tego zbyt wiele - dodał.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych