Nowe narzędzia na Instagramie i Facebooku do ochrony przed niechcianymi wiadomościami

Meta wprowadza na Facbooku i Instagramie nowe ograniczenia w wysyłaniu prywatnych wiadomości do osób niepełnoletnich.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Nowe narzędzia na Instagramie i Facebooku do ochrony przed niechcianymi wiadomościami

Na Instagramie nastolatkom zostanie domyślnie wyłączona możliwość otrzymywania wiadomości z kont, których nie obserwują lub z którymi nie są połączeni w aplikacji.

Niepełnoletnim użytkownikom będą mogli wysłać prywatną wiadomość tylko obserwowane przez nie profile. Zmiana zostanie również wprowadzona w Messengerze. Tylko użytkownicy Facebooka, z którymi są połączeni lub mają kontakt telefoniczny, będą mogli wysłać nastolatkom wiadomość.

Będą to ustawienia domyślne, z których użytkownicy mogą zrezygnować, jeśli zechcą. Ale nastolatki, które mają swoje profile połączone z profilami rodziców w Meta Family Center, będą mieć zgodę na aktualizację ustawień wiadomości.

Wszystkie zmiany dotyczą kont użytkowników poniżej 16. roku życia.

grafika

Meta musi chronić młodych użytkowników

Zmiany następują po tym, jak w USA organy regulacyjne naciskały na najpopularniejszą na świecie sieć mediów społecznościowych, aby chroniła dzieci przed szkodliwymi treściami w swoich aplikacjach. Przed amerykańskim Senatem były pracownik Mety zeznał, że firma była świadoma nękania i innych szkód, na jakie narażone są nastolatki na jej platformach, ale nie podjęła przeciwko temu żadnych działań.

Meta pracuje także nad kolejnymi zmianami, tym razem dotyczącymi ograniczeń w wysyłaniu treści foto i wideo nastoletnim użytkownikom. Ma to uchronić ich przed otrzymywaniem niechcianych zdjęć czy filmów o szkodliwej treści, nierzadko pornograficznych lub przemocowych.

„Jeszcze w tym roku udostępnimy więcej informacji na temat tej funkcji, która będzie działać również w szyfrowanych czatach" – deklaruje Meta na swoim blogu.

Przychody Meta Platforms w trzecim kwartale br. sięgnęły 34,15 mld dolarów, rosnąc rok do roku o 23 proc. Przebiły swój rekordowy poziom z czwartego kwartału 2021 roku - 33,67 mld dolarów.

Globalnie z Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa w minionym kwartale korzystało codziennie 3,14 mld internautów, przed rokiem było to 2,93 mld. Natomiast liczba użytkowników aktywnych minimum raz w miesiącu zbliżyła się do 4 mld, rosnąc z 3,71 do 3,96 mld. 

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa