Noworoczne postanowienia - co dziesiąty Polak nawet nie zaczyna ich realizować

Niemal 3/4 Polaków deklaruje, że 2020 rok rozpoczyna z noworocznymi postanowieniami - wynika z badania SW Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zdrowie i oszczędzanie najpopularniejsze

Większość badanych (74,1%) wraz z wejściem w nowy rok stawia sobie określone cele na nadchodzące miesiące. Najczęściej dotyczą one lepszego zadbania o zdrowie i kondycję fizyczną oraz ograniczenia używek. Wśród popularnych wyzwań noworocznych znalazło się także oszczędzanie.

Niewielu wytrzymuje cały rok, niektórzy nawet nie próbują

Jak długo respondenci trwają w swoich postanowieniach? Blisko co czwarta osoba dwa tygodnie bądź krócej, z czego część nawet nie zaczyna ich realizować (10,3%). Jednak jest też liczna grupa osób, które znacznie dłużej trzymają się noworocznych obietnic – blisko 4 na 10 badanych trwa w nich przynajmniej dwa miesiące. W tej grupie są też osoby, którym udaje się to przez cały rok (14%).

Zdecydowanie najpopularniejszym postanowieniem jest zadbanie o zdrowszy tryb życia. Ponad połowa badanych Polaków (52%) przyznaje, że choć raz była na diecie odchudzającej. Co więcej, nawet wtedy zdarzało im się sięgać po "coś słodkiego". Większość chętnie szukała alternatyw dla słodyczy, wybierając owoce (77,3%), orzechy, nasiona i pestki (65,1%) lub ciemną czekoladę (47,3%).

"Cheat day" - słodkość w nagrodę dobrze oceniana

Jak przyznają, ankietowani pozwalali sobie również na tzw. "cheat day", czyli dzień, w którym zupełnie odstępowali od diety – niemal co czwarta osoba miała taki dzień ustalony z góry, a ponad połowie takie dni zdarzały się mniej regularnie.

Ponad połowa badanych (54,7%) pozytywnie ocenia "cheat day", a blisko 3/4 nagradza się drobną słodkością za dobrze wykonany trening czy wykonanie ciężkiej pracy.

Ponadto blisko 60% badanych twierdzi, że mała porcja słodyczy może dać tyle samo przyjemności co duża. A równie liczna grupa woli sięgać po słodycze w mniejszych porcjach i w ten sposób kontrolować ilość spożywanych łakoci.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research na zlecenie producenta słodyczy ETi European Food Industries w dniach 26-27 listopada 2019 r., metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 802 ankiety z reprezentatywną grupą Polaków powyżej 18. roku życia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?