Nowy portal Polska Press z 2,22 mln użytkowników

Portal i.pl miał we wrześniu nieco więcej użytkowników i krótszy czas korzystania niż Polskatimes.pl. Wśród witryn dzienników ogólnopolskich zdecydowanie na czele pod względem zasięgu są portale „Faktu” i „Super Expressu”, a na najdłużej przyciągają internautów witryny „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Wyborczej”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Nowy portal Polska Press z 2,22 mln użytkowników

Uruchomiony przez Polska Press 5 września portal i.pl do końca miesiąca odwiedziło 2,22 mln użytkowników, czyli 7,47 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na stronie średnio 2 minuty i 48 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Przedstawiciele Polska Press zapowiadali, że i.pl w ciągu roku ma urosnąć do 5 mln użytkowników miesięcznie. Od startu portal wspierała kampania reklamowa.

Nowa witryna w ofercie wydawnictwa zastąpiła Polskatimes.pl, która przez 31 dni sierpnia zanotowała 2,05 mln odwiedzających, 6,94 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Obie witryny znalazły się w rankingu platform internetowych dzienników ogólnopolskich, bo zachowały taki profil redakcyjny: są na nich informacje o wydarzeniach centralnych, a także treści z gazet regionalnych Polska Press.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-uzytkownikow-ma-tiktok-instagram-messenger-w-polsce,7169759027971713a ##

Na czele zestawienia jest platforma internetowa „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) z 11,49 mln użytkowników, 38,7 proc. zasięgu oraz 12 minutami i 48 sekundami średniego czasu spędzonego przez każdego. Witryna „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) przyciągnęła 11,35 mln internautów, każdego przeciętnie na 7 minut i 46 sekund.

Witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), w sierpniu br. połączona z działem sportowym Onetu, zanotowała 7,35 mln użytkowników oraz 20 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a platforma „Gazety Wyborczej” - 7,25 mln odwiedzających oraz 18 minut i 11 sekund średniego czasu.

Platforma „GW”, tak jak witryny kilku dzienników biznesowych jest oparta na ofercie subskrypcyjnej, z której na koniec czerwca br. korzystało 296 tys. użytkowników.

Treści z „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor) są publikowane w trzech witrynach. We wrześniu Dziennik.pl zanotował 3,91 mln użytkowników oraz 6 minut i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania, Gazetaprawna.pl - 2,61 mln internautów oraz 3 minuty i 21 sekund przeciętnego czasu, a Forsal.pl - 1,26 mln użytkowników oraz 3 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania.

Portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) odwiedziło 3,63 mln internautów, spędzając średnio po 6 minut i 6 sekund, a serwis „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) miał 663,9 tys. użytkowników oraz 4 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

grafika

W porównaniu z sierpniem platforma internetowa „Faktu” przy wzroście liczby użytkowników o 284,2 tys. (2,5 proc.) straciła 39 sekund średniego czasu korzystania (4,8 proc.), natomiast na portalu „Super Expressu” liczba internautów zwiększyła się o 266,5 tys. (2,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 56 sekund (10,7 proc.).

Trzy serwisy osiągnęły wzrosty w obu statystykach. Witryna „Przeglądu Sportowego” zyskała 876,7 tys. użytkowników (13,5 proc.) oraz 2 minuty i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania (16,7 proc.), Dziennik.pl - 377,3 tys. internautów (10,7 proc.) i 30 sekund średniego czasu korzystania, a portal „Rzeczpospolitej” - 223,1 tys. użytkowników (6,5 proc.) i 15 sekund średniego czasu (4,3 proc.).

Z kolei Gazetaprawna.pl zanotowała spadek o 242,7 tys. odwiedzających (8,5 proc.) oraz 13 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej