NYT za darmo

Jedna z największych gazet w Stanach Zjednoczonych kończy z płatnymdostępem do większości oferowanych przez siebie treści. The NewYork Times, tytuł ustępujący za oceanem tylko USA Today oraz TheWall Street Journal, będzie oferować darmowy dostęp do swoichmateriałów, znosząc konieczne dotychczas opłaty za materiałyTimesSelect, za które trzeba było dotychczas płacić 7,95 dolara zamiesiąc lub niecałe 50 dolarów za rok.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

TimesSelect uruchomiono we wrześniu 2005 roku. Usługa miałaponad 787 tys. aktywnych abonentów, z których 227 tys. płaciłowyłącznie za dostęp do zbiorów gazety online. Biznes ten przynosiłokoło 10 mln dolarów rocznie. Otwarcie się gazety to takżeuwolnienie jej archiwów. The New York Times zapewnia darmowy dostępdo zbiorów z lat 1851-1922 i od 1987 roku, pozostawiając jednakresztę zbiorów chętnym płaceniu odbiorcom.

Gazeta na swoim internetowym biznesie będzie teraz zarabiaćgłównie dzięki reklamom. Pierwszym dużym reklamodawcą ma być firmaAmerican Express. Strona gazety może pochwalić się miesięcznie 13mln odwiedzin unikalnych użytkowników sieci (wedługNielsen/NetRatings).

Obecnie jedyną wielką gazetą w Stanach Zjednoczonych oczekującązapłaty za dostęp do większości swoich stron jest The Wall StreetJournal (wydawany przez Dow Jones & Company). Niemal milionabonentów przynosi jej każdego roku około 65 mln dolarówprzychodu.

Źródło: DailyTech - pclab.pl

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"