SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

O 19 proc. zmalały wpływy Polskiego Radia ze sponsoringu (TOP reklamodawców)

O 18,9 proc. spadły w I kwartale tego roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. wpływy ze sponsoringu Polskiego Radia. Spadek dotyczył przede wszystkim radiowej Jedynki.

fot. polskie radio Article

Z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl wynika, że radiowa Jedynka i Trójka cennikowo zarobiły na sponsoringu 5,9 mln zł, czyli 18,9 proc. mniej niż w I kwartale ub.r. Redukcja wydatków na sponsoring dotknęła jednak tylko Program I, który na emisji billboardów sponsorskich zarobił 38,2 proc. mniej w skali roku - 3,7 mln zł. Przychody z tego tytułu w radiowej Trójce wzrosły natomiast o 73,1 proc., do 2,18 mln zł.

Kantar Media nie prowadzi monitoringu plansz sponsorskich w pozostałych rozgłośniach Polskiego Radia.

Wpływy ze sponsoringu głównych stacji Polskiego Radia

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2015

I-III 2016

zmiana proc.

Program I Polskiego Radia

6 016 360 zł

3 719 730 zł

-38,2

Program III Polskiego Radia

1 259 580 zł

2 180 780 zł

73,1

razem

7 275 940 zł

5 900 510 zł

-18,9


W tym roku, podobnie jak przed rokiem, najwięcej na sponsoring na antenie Polskiego Radia wydała firma farmaceutyczna Olimp Laboratories - 2,37 mln zł. Było to jednak 46,5 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.

Do czołówki firm, które na antenach Polskiego Radia dość aktywnie korzystają z tej formy promocji, jaką jest sponsoring dołączyły w tym roku: Renault Polska, Dow Agrosciences Polska i PKO BP.

Renault wydało 1,4 mln zł, Dow Agrosciences Polska – 303,9 tys. zł, a PKO BP – 299,6 tys. zł.

Herbapol Lublin z wydatkami w wysokości 642,7 tys. zł (wzrost w skali roku o 107,5 proc.) utrzymał trzecie miejsce na podium.

W całym 2015 roku wpływy radiowej Jedynki ze sponsoringu wyniosły 16,7 mln zł, a Trójki – 16,4 mln zł.

Top 5 największych sponsorów audycji w Polskim Radiu

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2015

I-III 2016

zmiana proc.

OLIMP LABORATORIES

4 435 620 zł

2 371 950 zł

-46,5

RENAULT POLSKA

-

1 405 180 zł

-

HERBAPOL-LUBLIN

309 680 zł

642 740 zł

107,5

DOW AGROSCIENCES POLSKA

-

303 940 zł

-

PKO BP

-

299 600 zł

-

TARGI KIELCE

413 350 zł

-

-

CX-POLSKA

331 800 zł

-

-

BIO-PROFIL POLSKA

289 940 zł

-

-

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: O 19 proc. zmalały wpływy Polskiego Radia ze sponsoringu (TOP reklamodawców)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kawka
Czopki na hemoroidy "górom" :(
14 9
odpowiedź
User
MaTe
Na hemoroidy, prostatę inne dla starych ludzi.Ciagle to samo i towar wydaje się podejrzany i za reklamę placisz w cenie towaru. Rzadko coś sensownego w reklamie i lepiej niereklamowany.
13 8
odpowiedź
User
kubek
Czopki na hemoroidy "górom"

maści na ból rzyci i piosenki dnia
14 8
odpowiedź
User
Były Jedynkosłuchacz
Debilne reklamy :x Radiowej Jedynki już się nie daje słuchać :( Jak co 15 minut słucham o środkach na hemoroidy, wzdęcia i nietrzymanie moczu, to mnie szlag trafia :( Teraz słucham już tylko Dwójki i Radia Maryja, bo tam tych reklam na szczęście nie ma wcale.
9 11
odpowiedź
User
Były Jedynkosłuchacz
Debilne reklamy :x Radiowej Jedynki już się nie daje słuchać :( Jak co 15 minut słucham o środkach na hemoroidy, wzdęcia i nietrzymanie moczu, to mnie szlag trafia :( Teraz słucham już tylko Dwójki i Radia Maryja, bo tam tych reklam na szczęście nie ma wcale.
9 11
odpowiedź