SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

O połowę niższe wpływy reklamowe TVP1 i TVP2. Aflofarm wydaje najwięcej na reklamę w telewizji

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2015 roku były o 5 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W lipcu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,17 mln spotów reklamowych, o 14,48 proc. więcej, niż w lipcu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,33 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,85 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 181,55 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,78 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,25 proc. do 117,78 mln zł. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła TVP1 (76,33 mln zł; spadek o 37,93 proc.). Tuż za podium uplasowała się TVP2 (49,21 mln zł; w dół o 47,28 proc.). Warto jednak podkreślić, że w lipcu 2014 roku Jedynka i Dwójka relacjonowały MŚ w piłce nożnej.

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 36,28 mln zł i wzrostem o 35,20 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 62,33 proc. do 23,48 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

lipiec 2014

lipiec 2015

Polsat

149 084 885

181 553 295

TVN

104 929 575

117 779 885

TVP1

122 983 295

76 333 459

TVP2

93 349 487

49 214 245

TVN24

26 833 336

36 279 095

AXN

28 193 240

29 904 539

TV4

18 378 248

27 276 188

TVN7

18 769 553

24 619 823

Discovery

23 589 350

24 275 736

Stopklatka

14 462 480

23 477 015

TV PULS

19 983 046

22 657 957

TVP INFO

12 533 799

20 977 378

Disney Channel

25 031 272

20 660 575

National Geographic

19 005 867

19 778 925

Polo TV

13 260 720

18 829 633

Comedy Central

17 039 637

17 982 693

Puls 2

10 947 526

17 768 435

TLC

15 890 846

17 001 697

Investigation Discovery

15 722 081

16 208 692

Polsat 2

14 653 045

15 296 620

W lipcu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 161,69 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 74,44 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (43,01 mln zł; w dół o 18,47 proc.) i P4 (34,79 mln zł; + 36,19 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

lipiec 2014

lipiec 2015

AFLOFARM

92 691 576

161 689 676

PROCTER & GAMBLE

52 756 111

43 014 128

P4

25 542 267

34 786 191

POLKOMTEL SA

8 475 415

32 028 487

NESTLE

27 627 548

30 800 708

UNILEVER

44 537 201

30 545 837

PEPSICO

18 131 602

27 607 934

KOMPANIA PIWOWARSKA

18 970 287

26 259 337

BGZ BNP PARIBAS SA

-

25 906 941

COCA COLA

16 128 709

23 864 081

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

15 885 752

22 745 700

LOREAL

19 472 966

19 999 416

T-MOBILE POLSKA SA

18 893 246

19 750 138

GRUPA ZYWIEC SA

24 953 783

15 491 174

FERRERO

11 112 578

15 023 260

ORANGE SA

24 329 260

14 921 756

HENKEL/SCHWARZKOPF

34 897 139

14 867 310

POLPHARMA

12 850 745

14 708 106

ING GROUP

10 187 290

14 571 519

GLAXO SMITHKLINE

12 856 655

14 558 343

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: O połowę niższe wpływy reklamowe TVP1 i TVP2. Aflofarm wydaje najwięcej na reklamę w telewizji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomns
Firma produkujaca badziewie nazywa sie firma farmaceutyczna?!
odpowiedź