SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Obciąganie guzików' w reklamie Cropp Town zgodne z dobrymiobyczajami

Rada Etyki Reklamy odrzuciła protest zarzucający reklamie markiodzieżowej Cropp Town wywoływanie nieprzyzwoitych skojarzeń orazobrażanie starszych ludzi. Rada uznała, że hasła "Obciąganieguzików", "Obrabianie dziurek" i "Krochmalenie poszwy" nienaruszają prawa.

Kontrowersyjne reklamy outdoorowe marki odzieżowej Cropp Townpojawiły się wiosną obecnego roku. Na billboardach przedstawionezostały kobiety wystylizowane na lata 60., które szyją lubobrabiają dziurki przy spodniach i koszulach należących dosiedzącego między nimi starszego mężczyzny. Całość opatrywała jednaz trzech wersji hasła: "Obciąganie guzików", "Obrabianie dziurek" i"Krochmalenie poszwy" oraz dużo mniejszy napis "Szyjemy inaczej" zlogo marki. Kreację billboardów - na zlecenie firmy LPP do którejnależy marka Cropp Town - przygotowała agencja reklamowaMomentum.

cropptown

Do Raty Etyki Reklamy wpłynął w związku z kontrowersyjną reklamąprotest, w którym zarzucano jej, że "przedstawiając ludzi i oboknich hasło 'obciąganie guzików' czy 'obrabianie dziurek', niepowinna pojawiać się publicznie, gdyż wywołuje nieprzyzwoiteskojarzenia oraz obraża starszych ludzi". Na tej podstawiebillboardom postawiono zarzut dyskryminacji oraz naruszania dobrychobyczajów.

Jednak Rada Etyki Reklamy odrzuciła skargę, argumentując, żereklama nie zawiera treści obraźliwych ani nieprzyzwoitych, wzwiązku z czym nie łamie norm prawa ani zasad etyki reklamowej.

Podobne kontrowersje wzbudziły wcześniejsze kampaniebillboardowe marki Cropp Town. Jedna z nich przedstawiałakopulujące jeże opatrzone hasłem "Zupełnie inna jazda", a inna -specyficzne znaki drogowe sugerujące, że marka "to miejscestworzone dla chłopców i dla dziewczynek".

Dołącz do dyskusji: 'Obciąganie guzików' w reklamie Cropp Town zgodne z dobrymiobyczajami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl