SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Fakty” liderem serwisów informacyjnych, tylko „Wiadomości” ze wzrostem widowni

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w grudniu ub.r. były „Fakty” TVN. Jedynym wzrostem pochwalić się mogły „Wiadomości” TVP1, a najwięcej straciła „Panorama” TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

„Fakty” TVN w grudniu 2018 roku oglądało średnio 2,87 mln widzów, co zapewniło TVN 20,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 4,49 proc. widzów, czyli 135 tys. oglądających, ale jego udział zmalał z 21,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,10 mln widzów, co przełożyło się na 21,97 proc. udziału. Było to o 2,23 proc. mniej, niż w grudniu 2017 roku.

Drugi był „Teleexpress” TVP1, którego widownia na głównej antenie zmniejszyła się o 2,20 proc. (55 tys. osób) do 2,46 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 21,93 proc. do 21,50 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 3,10 mln widzów, będąc o 2,48 proc. niższą niż rok temu.

Tylko „Wiadomości” ze wzrostem widowni

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1, które jako jedyne wśród dzienników pochwalić się mogły wzrostem widowni. Ich oglądalność na głównej antenie poszła do góry o 1,32 proc., czyli o 29 tys. widzów. W grudniu 2018 roku wyniosła ona 2,27 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,42 proc. (rok wcześniej było to 15,10 proc.).

Średnia widownia „Wiadomości” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,82 mln osób, po wzroście o 2,52 proc.

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,11 mln osób, po spadku o 5,42 proc. (121 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w grudniu ub.r. oglądało 2,27 mln widzów, czyli o 6,01 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał najbardziej w zestawieniu - o 11,22 proc. do 1,19 mln widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,61 mln osób, po spadku wynoszącym 13,31 proc.).

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to również tylko „Wiadomości” zanotowały wzrost, a na największym minusie też była „Panorama”.

W rankingach ze zsumowaną widownią z głównych i newsowych anten również największe audytorium w grudniu ub.r. gromadziły „Fakty”, a następnie uplasowały się: „Teleexpress”, „Wiadomości”, „Wydarzenia” i „Panorama”.

„Fakty” na czele w grupie komercyjnej

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w grudniu 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 2,01 proc. do 976 tys. oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 823 tys. osób (w dół o 4,34 proc.). Podium uzupełnia „Teleexpress” (561 tys. widzów; - 7,09 proc.), a oczko niżej znalazły się „Wiadomości” (531 tys. widzów; do góry o 8,80 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Największy spadek również i w tym ujęciu zanotowała „Panorama” - było to 15,01 proc. do 262 tys. oglądających.

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również zyskały widzów tylko „Wiadomości” (8,88 proc.), a najwięcej straciła „Panorama” (17,86 proc.).

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Fakty” liderem serwisów informacyjnych, tylko „Wiadomości” ze wzrostem widowni

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trochę ich znam
Poszukajcie życiorysów znacznej części ludzi z tvn, ja znam i mówię krótko nigdy tvn, nigdy.
odpowiedź
User
Zuza z arbuza
Wydaje mi się że wyniki serwisów informacyjnych istotnie zaburzają kwestie programowe przyległej oferty. Panorama straciła najwięcej bo ludzie nie czekają tam dalej na Jednego z 10 i oferta Dwójki się w tym miejscu załamuje aż do Barw Szczęścia. Zyskują Wiadomosci bo przed nimi postawiono Jednego z 10 o podobnym wyniku i profilu widzą. Poza tym po Wiadomościach pojawił się Alarm i Leśniczówka co w jakimś stopniu może podbijać widownię wieczorną Jedynki. Teleexpress może dostawać rykoszetem za zmiany w Jakiej to melodii - istotna cześć widowni nie zaakceptowała zmian teleturnieju i nie korzysta o tej porze z Jedynki.
Co ciekawe spadki Wydarzeń Polsatu a zwłaszcza Faktów TVN byłyby znacznie większe gdyby TVP zdecydowała się w paśmie tych serwisów nadawać atrakcyjną ofertę na obu swoich stacjach a nie tylko TVP1 (TVP2 tam praktycznie nie istnieje). Jeden z 10 nawet z pokaźną ale starszą i raczej męską widownią nie walczy o całe spektrum odbiorców. Dwójką powinna w tym miejscu emocjami zawalczyć o kobiety, zwłaszcza gospodynie domowe o mniejszym horyzoncie poznawczym niż widownią 1 z 10 - co byłoby neutralne względem teleturnieju TVP1 ale konfrontowało się z Wydarzeniami i Faktami. Przypomnijmy że jeszcze rok temu był tam paradokumentalny Komisariat i Jeden z 10
25 10
odpowiedź
User
wyniki mówią co innego
ak mógłby brzmieć tytuł tego artykułu? Np. "Fakty TVN z największym spadkiem zaufania" albo "Już co trzeci Polak w wieku 18-29 lat nie ufa telewizji". Przy tych samych danych z tego dość mało ciekawego sondażu, który można streścić w kilku zdaniach. TVN i TVP nadają to, co ich widzowie chcą zobaczyć i usłyszeć, więc treści konkretnej stacji są wygodne jedynie dla elektoratu konkretnej partii (dość oczywiste postrzeganie ich działalności jako TVN > PO, TVP > PiS), a dzięki tej skrajności Polsat zyskuje najbardziej neutralne wyniki bez względu na poglądy polityczne widza. Za to ogółem wszystkie szczekaczki są najbardziej interesujące i wiarygodne już jedynie dla seniorów. Co nas niezmiernie cieszy. Telewizja, czy po prostu media tradycyjne, umierają i tracą realny wpływ na opinię publiczną. Co zresztą pokazały już wyniki ostatnich wyborów parlamentarnych.
19 11
odpowiedź
User
Tom
Olechowski to fachowiec. Kurski postawił na zawodowca i od razu ma wyniki. Nie można tak było od razu?
17 34
odpowiedź
User
Mirek
Wydaje mi się że wyniki serwisów informacyjnych istotnie zaburzają kwestie programowe przyległej oferty. Panorama straciła najwięcej bo ludzie nie czekają tam dalej na Jednego z 10 i oferta Dwójki się w tym miejscu załamuje aż do Barw Szczęścia. Zyskują Wiadomosci bo przed nimi postawiono Jednego z 10 o podobnym wyniku i profilu widzą. Poza tym po Wiadomościach pojawił się Alarm i Leśniczówka co w jakimś stopniu może podbijać widownię wieczorną Jedynki. Teleexpress może dostawać rykoszetem za zmiany w Jakiej to melodii - istotna cześć widowni nie zaakceptowała zmian teleturnieju i nie korzysta o tej porze z Jedynki.
Co ciekawe spadki Wydarzeń Polsatu a zwłaszcza Faktów TVN byłyby znacznie większe gdyby TVP zdecydowała się w paśmie tych serwisów nadawać atrakcyjną ofertę na obu swoich stacjach a nie tylko TVP1 (TVP2 tam praktycznie nie istnieje). Jeden z 10 nawet z pokaźną ale starszą i raczej męską widownią nie walczy o całe spektrum odbiorców. Dwójką powinna w tym miejscu emocjami zawalczyć o kobiety, zwłaszcza gospodynie domowe o mniejszym horyzoncie poznawczym niż widownią 1 z 10 - co byłoby neutralne względem teleturnieju TVP1 ale konfrontowało się z Wydarzeniami i Faktami. Przypomnijmy że jeszcze rok temu był tam paradokumentalny Komisariat i Jeden z 10


Po Panoramie musiałyby być wtedy 2 pozycje programowe w Dwójce - jedna emitowana w paśmie Korony Królów a druga w paśmie Jednego z 10 bo to zasadniczo dwie różne widownie, chociaż zapewne starsze. Ta druga musiałaby się zakończyć przed rozpoczęciem Wiadomości w Jedynce. Wtedy zyskałaby zarówno Panorama poprzez widzów czekających na kolejne pozycje Dwójki jak i Wiadomości - zarówno poprzez podprowadzenie widowni do serwisu TVP1 jak i dzięki odebraniu widowni Wydarzeniom o podobnym profilu (i śladowo także Faktom ale to akurat jest wątpliwe). Zarówno Fakty jak i Wydarzenia straciłyby trochę widzów jeżeli oferta Dwójki zawierałaby odpowiednio silny ładunek emocji i dobrą korelację z 1 z 10 na Jedynce.
14 8
odpowiedź