SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter
owe
  • Biznes
  • Monitoring mediów
  • Personalia
  • Opinie
  • Pierwsze strony ("Jedynki")
  • Katalog firm
  • Wideo
  • Wywiady
  • W lipcu najwięcej widzów przybyło „Wiadomościom". Liderem „Fakty”

    Liderem oglądalności programów informacyjnych w lipcu br. były „Fakty” emitowane w TVN. Najwięcej widzów zyskały „Wiadomości” TVP1 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

    Article

    „Fakty” TVN w lipcu 2019 roku oglądało średnio 2,24 mln widzów, co zapewniło TVN 22,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 0,30 proc. widzów, czyli 7 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.

    Średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 2,44 mln widzów, co przełożyło się na 23,97 proc. udziału. Było to o 0,99 proc. więcej, niż w lipcu 2018 roku.

    Drugie były „Wiadomości” TVP1, które awansowały z miejsca trzeciego. Widownia tego dziennika na głównej antenie zwiększyła się o 13,22 proc. (211 tys. osób - najbardziej w zestawieniu biorąc pod uwagę dynamikę pod względem AMR) do 1,80 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 14,62 proc. do 16,28 proc.

    Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,26 mln widzów, będąc o 14,23 proc. wyższą niż rok temu.

    Na ostatnia lokatę podium spadły „Wydarzenia” Polsatu. Ich oglądalność na głównej antenie jednak wzrosła o 8,34 proc., czyli o 135 tys. widzów. W lipcu 2019 roku wyniosła ona 1,75 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 17,72 proc. (rok wcześniej było to 16,36 proc.).

    Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w lipcu br. oglądało 1,88 mln widzów, czyli o 6,55 proc. więcej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano jeszcze na trzech antenach (można było go oglądać również w Polsat News 2).

    Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” TVP1. Widownia tego dziennika wyniosła 1,60 mln osób, po największym wzroście w zestawieniu - w ujęciu procentowym - wynoszącym 13,28 proc. (187 tys. widzów). Średnia widownia „Teleexpressu” z uwzględnieniem danych z TVP Info w zeszłym miesiącu wyniosła 2,09 mln osób, po wzroście o 15,21 proc.

    Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 wzrósł o 1,90 proc. do 839 tys. widzów (z uwzględnieniem TVP Info widownia wyniosła 1,18 mln osób, po wzroście wynoszącym 6,04 proc.).

    Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to wzrosty odnotowały wszystkie serwisy. Również i tutaj liderem pod tym względem był „Teleexpress”.

    W rankingach ze zsumowaną widownią z głównych i newsowych anten również największe audytorium w czerwcu br. gromadziły „Fakty”, ale następnie uplasowały się: „Wiadomości”, „Teleexpress”, „Wydarzenia” i „Panorama”.

    Wśród widzów w wieku 16-49 lat w lipcu 2019 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 2,63 proc. do 799 tys. oglądających.

    Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 675 tys. osób (do góry o 9,42 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1 (445 tys. widzów; + 21,89 proc.).

    Czwarty był „Teleexpress” (338 tys. widzów; + 6,20 proc.), a piąta - „Panorama” (206 tys. widzów; + 24,48 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

    Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również wszystkie serwisy były na plusie, a najwięcej widzów zyskała „Panorama” (28,80 proc.).

    Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

    Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

    Dołącz do dyskusji: W lipcu najwięcej widzów przybyło „Wiadomościom". Liderem „Fakty”

    19 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
    User
    Spec
    Widzowie Faktów latem wyjeżdzają na wakacje, spędzają czas z dala od telewizora - to widać w badaniach. Jesienią wracają.
    28 36
    odpowiedź
    User
    Tomasz
    Widzowie Faktów latem wyjeżdzają na wakacje, spędzają czas z dala od telewizora - to widać w badaniach. Jesienią wracają.

    No no, najwięcej widziałęm ich we Władysławowie jak na plaży uprawiają parawaning... :D
    40 11
    odpowiedź
    User
    Spike
    Widownia „Wiadomości” mogła wzrosnąć dzięki emisji serialu „Zniewolona”, który notuje rewelacyjne wyniki oglądalności jak na letnią ramówkę.
    20 21
    odpowiedź
    User
    Czezek
    Brawooo Fakty TVN widzowie was kochają oglądać i mówią prawdę
    16 39
    odpowiedź
    User
    Do Spike
    No tak, na pewno serial startujący o 20:30 ma wpływ na kończące się o 20 Wiadomości. Niektórzy znafffcy poprawiają mi humor z samego rana.
    28 4
    odpowiedź