SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP ABC z kolejnymi rekordami oglądalności. Nicktoons z największym spadkiem

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w kwietniu br. była stacja TVP ABC, która pochwalić się mogła również największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Nicktoons - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comArticle

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z trzeciego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w kwietniu 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem kwietnia 2017 roku zwiększył się o 40,02 proc. i wyniósł 12 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. TVP ABC po raz czwarty w historii zostało również najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.

Drugie miejsce, ex aequo z udziałem na poziomie 8,78 proc., zajęły dwie stacje Polsat i TVN. Wynik pierwszej zmniejszył się o 19,30 proc., a drugiej - wzrósł o 0,34 proc.

Czwarty był Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 0,15 proc. do 6,71 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, którego udział poszedł do góry o 1,27 proc. do 6,40 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (3,86 proc. udziału; spadek o 12,47 proc.) i Cartoon Network (3,08 proc. udziału; - 25,32 proc.).

Z kolei najwięcej stracił Nicktoons. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 37,50 proc. do 1,50 proc. udziału. Do 15 lutego 2018 roku stacja ta nadawała pod marką Nickelodeon HD.

0,10 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w kwietniu 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,43 proc. Zwiększył się on o 18,18 proc. - najbardziej w zestawieniu.

Drugi był Nickelodeon (w dół o 12 proc. do 0,66 proc.), a trzeci - Nick Jr (- 10,87 proc. do 0,41 proc.).

Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił Nicktoons - było to 51,72 proc. do 0,14 proc. udziału.

Dołącz do dyskusji: TVP ABC z kolejnymi rekordami oglądalności. Nicktoons z największym spadkiem

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość54321
Czemu Da Vinci jest liczony jaka nowa stacją, skoro tylko zmienił nazwę?
odpowiedź
User
Gość
Czemu pisze że nickelodeon stracił najwięcej jak nicktoons stracił najwięcej ?!?!
odpowiedź
User
...
Trochę śmieszą mnie te statystyki, bo jak można liczyć oglądalność programów, które są w standardowym pakiecie u wszystkich dostawców z tymi, które trzeba dodatkowo wykupić, żeby móc oglądać.
odpowiedź