SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP ABC z kolejnymi rekordami w lutym. Traci Nickelodeon

Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w lutym br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mógł teleTOON+, a najwięcej stracił Nickelodeon HD - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z trzeciego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w lutym 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem lutego 2017 roku zwiększył się o 29,04 proc. i wyniósł 10,93 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. TVP ABC po raz drugi w historii zostało również najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.

Drugie miejsce zajął TVN. Jego udział zmniejszył się o 2,47 proc. do 9,07 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pozycji lidera. Jego udział zmalał o 16,08 proc. do 8,14 proc.

Oczko niżej znalazł się Puls 2. Kanał ten zanotował spadek udziału o 8,37 proc. do 6,57 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.

Piąty był Nickelodeon, którego udział zmalał o 13,18 proc. do 5,60 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,58 proc. udziału; wzrost o 5,29 proc.) i Disney Junior (3,64 proc. udziału; - 0,82 proc.).

Największym wzrostem, wynoszącym 68,29 proc. do 0,69 proc., pochwalić się mógł teleTOON+.

Z kolei najwięcej stracił Nicktoons. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 44,03 proc. do 1,36 proc. udziału. Do 15 lutego 2018 roku stacja ta nadawała pod marką Nickelodeon HD.

0,17 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.

Warto dodać, że w top 50 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w lutym 2018 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,44 proc. (również najwyższy wynik w historii). Zwiększył się on o 17,07 proc.

Drugi był Nickelodeon (w dół o 23,68 proc. do 0,58 proc.), a trzeci - Nick Jr (+ 11,63 proc. do 0,48 proc.).

Największy wzrost, wynoszący 60 proc. do 0,08 proc., także i tutaj zanotował teleTOON+. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Nicktoons - było to 53,33 proc. do 0,14 proc. udziału.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP ABC z kolejnymi rekordami w lutym. Traci Nickelodeon

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciek36
TVP ABC to naprawdę super kanał dla dzieciaków. Przede wszystkim sporo bajek bez przemocy więc spokojnie można zostawić dzieciaki przed telewizorem. Furorę robi mega wieczorynka o 19-stej. Godzina bajek zakończona bajką czytaną a to wszystko bez reklam. Naprawdę polecam, super stacja TVP ABC!
52 14
odpowiedź
User
Seba
Kanałów bylo by więcej gdyby specjaliści się tym zajmowali ... Do takiego ABC naszczęście polityki wcisnac sie nie da
10 8
odpowiedź
User
Polones Copue
Jest to stosunkowo najmniej plastikowy i najmniej wulgarny oraz najmniej nasycony przemocą kanał dziecięcy. Do tego można w nim trafić nie tylko amerykańskie kreskówki, ale od czasu do czasu też coś polskiego.
12 10
odpowiedź
User
Mok
TVP ABC wygrywa tylko tym, ze jest bezplatnym kanalem naziemnym (wsrod oferty kanalow naziemnych nie ma innych kanalow dzieciecych, wiec kazdy osiagnalby tam sukces w tej grupie odbiorcow). Jakby wziac ten fakt pod uwage to pierwszy jest Nickelodeon, drugi Nick Jr a trzeci Disney Jr.
14 13
odpowiedź
User
Polones Copue
Przecież jest mowa o wzroście udziału w rynku. W tym czasie coś się pozmieniało w zasięgach technicznych kanałów dziecięcych?
9 8
odpowiedź