TVP Sport liderem oglądalności w 2019 roku, Eleven Sports 1 z największym wzrostem

W zeszłym roku zdecydowanym liderem oglądalności wśród stacji sportowych był TVP Sport. Największy wzrost w zestawieniu zanotował Eleven Sports 1, a na czele spadków uplasował się nSport+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział TVP Sport w 2019 roku wyniósł 1,25 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 28,82 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

TVP Sport od 7 czerwca 2018 roku nadaje na MUX-3, na którym zastąpił TVP Rozrywkę. Z kolei od 22 grudnia 2018 roku stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).

Drugi był Polsat Sport, którego udział wzrósł o 13,05 proc. do poziomu 0,54 proc. Stacja awansowała z miejsca trzeciego.

Podium uzupełnia Eurosport 1, który rok wcześniej był drugi. Wynik tej stacji w 2019 roku wyniósł 0,50 proc. Zmniejszył się o 6,17 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-filmowo-serialowych-2019-tvp-seriale-liderem,7170764244240513a ##

4. pozycję, z udziałem wynoszącym 0,16 proc. (po wzroście o 81,61 proc. - największym w zestawieniu), znalazł się kanał Eleven Sports 1.

Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował będący ósmy w zestawieniu nSport+, którego udział zmniejszył się o 25,77 proc. do 0,07 proc. Rok wcześniej stacja ta była siódma.

Od września ub.r. w panelu Nielsen Audience Measurement dostępne są dwa nowe kanały platformy Canal+: Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4, które uruchomione zostały 10 lipca ub.r. Pierwsza z tych stacji w zeszłym roku zanotowała średnio 0,006 proc. udziału, a druga - 0,001 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w zeszłym roku też zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 1,09 proc., po wzroście o 18,63 proc.

Podium uzupełniają Polsat Sport (0,35 proc.; + 8,95 proc.) i Eurosport 1 (0,28 proc.; - 5,72 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem, wynoszącym 100 proc. do 0,002 proc., pochwalić się mógł Fightklub.

Na przeciwnym biegunie również i w tym ujęciu znalazł się nSport+ - jego strata wyniosła 20,43 proc. do 0,07 proc.

grafika

W grudniu 2019 roku pozycję bezkonkurencyjnego lidera oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych zajął TVP Sport. W 4+ jego udział zmniejszył się o 1,22 proc. do 0,89 proc., a w 16-49 - wzrósł o 1,10 proc. do 0,83 proc.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK