SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Korona królów” straciła 660 tys. widzów, 29,33 mln zł z reklam. Będzie kolejna edycja

Drugi sezon „Korony królów” oglądało średnio 1,39 mln widzów, o 660 tys. osób mniej niż pierwszy sezon. TVP1 w czasie emisji telenoweli zajęła trzecie miejsce w rynku. Piątkowe kulisy produkcji „Korona królów - taka historia…” śledziło 1,08 mln osób.

Andrzej Hausner w roli Kazimierza Wielkiego; fot. Marcin MakowskiArticle

Średnia widownia drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 września 2018 roku do 25 czerwca 2019 roku wyniosła 1,39 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 11,57 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,36 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana była od poniedziałku do czwartku o godz. 18.30.

Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 7 lutego. Śledziło go średnio 1,88 mln osób.

Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji drugiego sezonu „Korony królów” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Pierwszy wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie był TVN (12,16 proc.; gł. „Ukryta prawda”), drugi - Polsat (12,15 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), a czwarta - TVP2 (4,96 proc.; gł. reklamy, pogoda i sport).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka była trzecia, ale w tych ujęciach stacja miała zdecydowanie większą stratę do Polsatu i TVN.

Premierowy sezon historycznej telenoweli telewizyjna Jedynka emitowała od 1 stycznia do 23 maja 2018 roku. W tym okresie stacja pokazała 84 odcinki, które oglądało średnio 2,05 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 16,29 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,74 proc. w grupie 16-59.

Oznacza to, że nowe odcinki straciły 660 tys. oglądających. Wyraźnie spadły również rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych.

Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej serii telenoweli wyniosły 29,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

1,08 mln widzów misyjnego cyklu „Korona królów - taka historia…”

Od 7 września ub.r. do 14 czerwca br. w piątki o godz. 18.30 stacja pokazywała trwający 20 minut cykl „Korona królów - taka historia…”, w którym prezentowane są materiały zza kulis produkcji. Mają one rolę misyjną - głównym celem tej audycji jest edukacja społeczeństwa w zakresie historii naszego kraju.

W sezonie 2018/2019 cykl ten oglądało średnio 1,08 mln osób, co dało TVP1 9,33 proc. udziału w 4+, 4,49 proc. w 16-49 i 5,13 proc. w 16-59.

Telewizja Polska w dniu finału drugiego sezonu „Korony królów” poinformowała o kontynuacji telenoweli. Nowe odcinki produkcji widzowie telewizyjnej Jedynki będą mogli oglądać od września br. Już trwają nad nimi prace.

W nowych odcinkach cyklu fabuła telenoweli będzie się koncentrować na dynastii Jagiellonów. W pierwszym teaserze trzeciego sezonu „Korony królów” poinformowano, że w role Władysława Jagiełły i Jadwigi Andegaweńskiej wcielą się Wasyl Wasyłyk i Dagmara Bryzek.

Widzowie zobaczą również takich aktorów jak: Dorota Naruszewicz (w roli matki Władysława Jagiełły), czy Natalia Lesz (kapłanka Ragana). W trzecim sezonie pojawi się również część obdsady aktorskiej znanej z drugiego sezonu „Korony królów” - m.in. Marcin Rogacewicz (Jaśko), czy Paulina Lasota (Cudka).

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Korona królów” straciła 660 tys. widzów, 29,33 mln zł z reklam. Będzie kolejna edycja

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Helena
Dramat, co się dzieje z tymi ludźmi ? „Ukryta prawda” z patologicznymi historiami w czołówce nawet wyżej od programu informacyjnego,
Czyli TVN świetnie dopasował się pod widza, zero ambicji.
odpowiedź
User
marketer
Korona królów była fajna do chwili śmierci żony króla. Później to takie średniawe
odpowiedź
User
Pedro
Serial jest dobry i potrzebny, dlaczego Anglicy mogą mieć swoją Dynastię Tudorów a my nie mielibyśmy mieć swojej? Gniotów typu Ukryta prawda itp jest na pęczki a historycznego serialu nie było od dawna.
odpowiedź