SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

8,52 mln widzów meczu Hiszpania-Polska w kanałach TVP (dane minuta po minucie)

Sobotni mecz reprezentacji Polski z Hiszpanią na antenie TVP1, TVP Sport i TVP 4K oglądało łącznie 8,52 mln widzów - wynika z danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtuanemedia.pl.

Mecz Hiszpania-Polska na Euro 2020Article

Średnia widownia zremisowanego spotkania pokazanego w TVP1 wyniosła 6,96 mln osób. Przełożyło się to na 52,88 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 57,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 55,49 proc. w grupie 16-59  - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy One House opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,45 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 10,99 proc., 12,73 proc. i 11,66 proc. udziału. Dodatkowo w TVP 4K było to 116 tys. osób (0,88 proc., 1,18 proc. i 1,24 proc. udziału).

Ponad 8,5 mln widzów

Łączna widownia pojedynku Hiszpania-Polska na trzech antenach Telewizji Polskiej wyniosła 8,52 mln osób (64,75 proc., 71,11 proc. i 68,39 proc. udziału).

Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 11,12 mln widzów w 4+ na głównej antenie, 2,56 mln w stacji sportowej oraz 421 tys. w kanale 4K. Z kolei moment najwyższej chwilowej widowni w Jedynce miał miejsce o godz. 22.53 - wyniósł 8,35 mln oglądających, w TVP Sport - o godz. 22.52 - 1,75 mln, a w TVP 4K - o godz. 21.16 - 216 tys.

Z analizy danych widowni meczu minuta po minucie wynika, że TVP1 przez cały czas transmisji był bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego, a drugie miejsce zajmował TVP Sport.

Widownia meczu charakteryzowała się wzrostem oglądalności niemal z minuty na minutę. W szczytowym momencie (o godz. 22.53) spotkanie w TVP1, TVP Sport i TVP 4K śledziło 10,17 mln osób.

Mecz z Hiszpanią miał więcej widzów, niż spotkanie ze Słowacją

Dla porównania, średnia widownia odbywającego się w zeszły poniedziałek meczu Polska-Słowacja na trzech antenach Telewizji Polskiej wyniosła 7,52 mln osób (odpowiednio 62,50 proc., 69,22 proc. i 67,49 proc. udziału). W TVP1 było to 6 mln, w TVP Sport - 1,43 mln, a w TVP 4K - 93 tys.

Średnia widownia pierwszych siedmiu meczów Euro 2020 pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 1,72 mln osób (pięć meczów w Jedynce miało 1,87 mln widzów, a dwa spotkania w Dwójce - 1,33 mln). Przełożyło się to na 15,23 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,15 proc. w grupie 16-59.

Na antenie TVP Sport pięć pokazanych spotkań oglądało 717 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 7,06 proc., 8,46 proc. i 7,94 proc. udziału.

Z kolei w TVP 4K wszystkie siedem pojedynków oglądało dodatkowo 62 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 0,54 proc., 0,67 proc. i 0,62 proc. udziału.

Łączna widownia analizowanych pojedynków na dwóch lub trzech antenach (w zależności od meczu - każde spotkanie oglądać można było w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP 4K, TVP Sport nie relacjonował dwóch meczów) wyniosła 2,29 mln osób (20,81 proc., 23,67 proc. i 22,45 proc. udziału).

Euro 2020 na wyłączność w TVP

Euro 2020 odbywa się między 11 czerwca a 11 lipca 2021 roku. Impreza miała mieć miejsce rok temu, ale z powodu pandemii COVID-19 została przeniesiona na 2021 rok.

Wyłączne prawa do pokazywania wszystkich pojedynków piłkarskich rozgrywek w naszym kraju posiada Telewizja Polska. Ani Telewizja Polsat ani żaden inny nadawca nie nabył sublicencji do pokazywania wybranych meczów piłkarskich rozgrywek.

Meczowe spotkania pokazane są na żywo w TVP1 lub TVP2, TVP Sport i TVP 4K oraz w internecie. Wśród komentatorów znajdują się Dariusz Szpakowski, Jacek Laskowski i Mateusz Borek, a także Maciej Iwański, Michał Zawacki i Sławomir Kwiatkowski, a także Rafał Wolski.

W gronie ekspertów pojawią się m.in. stale współpracujący z TVP Sport Sebastian Mila, Maciej Szczęsny, Marcin Żewłakow, Andrzej Strejlau czy Robert Podoliński oraz Jakub Wawrzyniak, Kamil Kosowski, Jan Tomaszewski, Michał Listkiewicz, Piotr Świerczewski, Łukasz Trałka, Tomasz Kuszczak, Tomasz Iwan, Jacek Krzynówek, Tomasz Kłos, Kazimierz Węgrzyn, Arkadiusz Onyszko, Waldemar Fornalik i Marek Papszun.

Reprezentacja Polski swój trzeci pojedynek fazy grupowej (ze Szwecją) rozegra w środę 23 czerwca o godz. 18.00. W przypadku wygranej nasza drużyna na pewno awansuje do fazy pucharowej Euro 2020 (niezależnie od wyników pozostałych drużyn w grupie). Hipotetyczny remis Polaków ze Szwedami daje znikome szanse na wyjście z grupy, a przegrana - odpadniecie z turnieju.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 8,52 mln widzów meczu Hiszpania-Polska w kanałach TVP (dane minuta po minucie)

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aleks
To jest totalna bzdura. 8 milionów z 38 milionów Polaków ? Wracałem w tym czasie do domu, zdążyłem na 2 połowę. Ruch na ulicach wyraźnie mniejszy niż 2 godziny wcześniej - pusto jak wtedy, gdy raportowano widownie kilkunastomilionowe. Nielsen kręci badaniem, podbija jakieś TVN a później przy wyborach i tak dostają w d..oop.ę
odpowiedź
User
Były Leming
To jest totalna bzdura. 8 milionów z 38 milionów Polaków ? Wracałem w tym czasie do domu, zdążyłem na 2 połowę. Ruch na ulicach wyraźnie mniejszy niż 2 godziny wcześniej - pusto jak wtedy, gdy raportowano widownie kilkunastomilionowe. Nielsen kręci badaniem, podbija jakieś TVN a później przy wyborach i tak dostają w d..oop.ę
Wg. Badania MOR, oglądalność była wyższa o 4-5 milionów.
odpowiedź
User
hh
dziwne te dane, miasto jak wymarłe a tu 8 mln..
odpowiedź