SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

16 mln widzów zobaczyło mecz Polska-Senegal według MOR

Pierwsze 14 meczów Mistrzostw Świata 2018 w piłce nożnej w kanałach telewizji Polskiej według MOR śledziło średnio 5,53 mln osób - wynika z danych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVP. Największą publiczność do tej pory zgromadził spotkanie reprezentacji Polski z Senegalem, które śledziło 16,13 mln oglądających.

Article

W okresie od 14 do 18 czerwca 2018 roku odbyło się pierwsze 14 meczów piłkarskich mistrzostw świata w Rosji. Wszystkie dotychczasowe spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport.

Telewizja Polska udostępniła portalowi Wirtualnemedia.pl dane z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez publicznego nadawcę. Z tych danych wynika, że średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 4,51 mln osób. Na antenie TVP Sport wszystkie spotkania oglądało dodatkowo 1,02 mln widzów.

Łączna widownia analizowanych pojedynków na obu antenach (pokazanych w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport) wyniosła 5,53 mln osób.

Zdecydowanie największym zainteresowaniem do tej pory cieszyło się spotkanie Polski z Senegalem (1-2), który wczoraj w TVP1 i TVP Sport oglądało średnio 16,13 mln osób (z czego 14,33 mln na głównej antenie i 1,80 mln w stacji sportowej). Z udostępnionych w środowe przedpołudnie danych Nielsena wynika, że mecz ten łącznie śledziło 11,13 mln widzów (odpowiednio 9,28 mln i 1,86 mln).

W samej TVP1 pokazano dotychczas dziewięć meczów, które śledziło 5,07 mln widzów.

Pięć spotkań w TVP2 miało średnio 3,47 mln oglądających.

Według MOR mecze ogląda o 50 proc. widzów więcej niż według NAM

Wczoraj opublikowaliśmy wyniki oglądalności Nielsen Audience Measurement (dane tej firmy są powszechnie uznawane przez rynek z pominięciem Telewizji Polskiej, która je krytykuje). Dotyczyły pierwszych czterech dni mundialu. Z tych danych wynika, że średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 2,54 mln osób (z czego 2,90 mln w pierwszej stacji i 1,90 mln w drugiej), na antenie TVP Sport - 798 tys. oglądających, a łącznie (emisja w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport) - 3,33 mln widzów.

Portal Wirtualnemedia.pl zestawił ze sobą wyniki prowadzone przez oba podmioty. Dla ujednolicenia porównaliśmy dane obu firm informujące o oglądalności meczów mundialu w okresie od 14 do 17 czerwca (dlatego średnie wyniki MOR mają tutaj inne wartości względem wyżej opisanych danych obejmujących również 18 i 19 czerwca).

Z naszej analizy wynika, że mecze mundialu pokazywane na głównych antenach według MOR śledzi 1,40 mln widzów (55,37 proc.) więcej niż według wyników NAM (z czego różnica w samej TVP1 wynosi 1,47 mln i 50,90 proc., a w TVP2 - 1,28 mln i 67,29 proc.). W TVP Sport widownie są zawyżone o 273 tys. osób (34,15 proc.), a łączny AMR pojedynków z głównych anten i stacji sportowej jest wyższy o 1,68 mln (50,29 proc.).

Zestawienie wyników MOR i NAM w podziale na poszczególne mecze.

Mistrzostwa w Rosji odbywać się będą do 15 lipca 2018 roku. Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanałach TVP 4K oraz Canal+ Ultra 4K, ale stacje te nie są objęte monitoringiem oglądalności.

Reprezentacja Polski swoje kolejne mecze fazy pucharowej rozegra 24 czerwca o 20.00 (z Kolumbią) i 28 czerwca o 16.00 (z Japonią).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 16 mln widzów zobaczyło mecz Polska-Senegal według MOR

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Apollo
Wg MOR? Tzn że TVP sama sobie zmierzyła oglądalność po swojemu. Ktoś to kupi?
38 34
odpowiedź
User
lepsze to - tylko nie nielsen
Właśnie tego typu przybliżone wyniki są bardziej logiczne, mające odbicie w rzeczywistości niż cokolwiek od Nielsena - który zabawia się bardziej we wnioskowanie oglądalności, oraz podaje takie jakie ktoś sobie poprosi z korzyścią dla niego - przykładem jest zakłamywanie przez znaczące podwyższanie oglądalności Polsatu. Taka prawda i tyle w temacie...
37 38
odpowiedź
User
Firm
16 milionów?! To już prawie wszyscy dorośli w wielu produkcyjnym, jacy żyją w Polsce. Nie widziałam, żeby ruch na ulicach zamarł. .. Zastanawiam się, co będzie, jak wyjdzie im oglądalność 32 miliony. .. albo 42 :D
47 28
odpowiedź
User
YKK
Alternatywna rzeczywistość, to i alternatywny pomiar. Tylko co tak skromnie - ja myślę, że mecz w TVP oglądało co najmniej miliard ludzi na całym świecie.
41 28
odpowiedź
User
Tv
Kurski robi sobie badanie których nikt nie uznaje.. To po co być tak upartym
30 27
odpowiedź