2,57 mln widzów skoków narciarskich w weekend otwarcia w TVN i 760 tys. w Eurosporcie 1

Pierwsze dwa konkursy najnowszego sezonu PŚ w skokach narciarskich na antenie TVN oglądało średnio 2,57 mln osób. Z kolei w Eurosporcie 1 zawody miały 760 tys. oglądających - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

43. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich odbywa się w okresie od 20 listopada 2021 roku do 27 marca 2022 roku. Sportowa impreza w Polsce po raz pierwszy szeroko jest relacjonowana przez TVN Grupę Discovery, która nie odsprzedała praw do nadawania Telewizji Polskiej. Większość konkursów transmituje TVN, a wszystkie relacje oglądać można w Eurosporcie 1.

Średnia widownia pierwszych dwóch pucharowych konkursów w sezonie 2021/2022 w TVN wyniosła 2,57 mln osób. Przełożyło się to na 21,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 21,12 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 21,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy One House, opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-przetarg-zakup-dane-telemetryczne,7170083216930945a ##

Na antenie Eurosportu 1 oba konkursy oglądało 760 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 6,38 proc., 3,21 proc. i 4,51 proc. udziału.

Łącznie w TVN i Eurosporcie 1 PŚ w skokach narciarskich w weekend otwarcia śledziło 3,33 mln osób, co dało obu stacjom 28,28 proc., 24,32 proc. i 26,25 proc. udziału.

grafika

Dla porównania, w całym sezonie 2020/2021 zawody w TVP1 śledziło średnio 3,16 mln widzów, w TVP Sport - 622 tys., a Eurosporcie 1 - 976 tys. Danych oglądalności nie należy sumować, ponieważ nie każdy konkurs emitowany był jednocześnie we wszystkich analizowanych stacjach (m.in. niektóre zawody TVP pokazała tylko w TVP1).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/marek-rudzinski-igor-blachut-komentarzorzy-skoki-narciarskie-tvn-plan-relacji,7170084148643969a ##

Nowe studio w TVN

Stacja TVN na potrzeby PŚ w skokach stworzyła studio sportowe, które oglądać można wokół zawodów. W pierwszy weekend wejścia studyjne w tej stacji śledziło średnio 1 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 8,61 proc., 9,70 proc. i 9,06 proc. udziału.

- W naszym studiu była energia, świeżość, merytoryczne informacje, nowe technologie i świetna współpraca prowadzących. Jak zawsze swoją klasę pokazali też komentatorzy. Wyniki oglądalności są bardzo obiecujące i już nie możemy się doczekać kolejnych konkursów i pierwszych sukcesów polskich skoczków - komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN.

Osobne studio (wokół zawodów oraz kwalifikacji do nich) nadaje Eurosport 1, które miedzy 19 a 21 listopada oglądało 220 tys. widzów (4,94 proc., 2,45 proc. i 4,27 proc. udziału). Z kolei piątkowe kwalifikacje do sobotniego konkursu (do niedzielnych zawodów Eurosport kwalifikacji nie transmitował) śledziło 750 tys. widzów (6,98 proc., 4,47 proc. i 5,86 proc. udziału).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zuzel-tvn-transmisja-edward-miszczak,7170084146402945a ##

W sobotę najlepiej z polskich skoczków spisał się Kamil Stoch, który zajął piąte miejsce. Dawid Kubacki był 13., a pozostali reprezentanci Polski nie awansowali do drugiej serii. W niedzielę punkty Pucharu Świata zdobyli Piotr Żyła (15. miejsce) i Andrzej Stękała (30. miejsce).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP