SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 liderem w 2022 roku w 4+, TVN na czele w 16-49. Duże wzrosty TVN24, TVP Info i Polsat News

Liderem oglądalności w 2022 roku była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Wyraźne wzrosty zanotowały TVN24, TVP Info i Polsat News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W 2022 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem poprzedniego roku zmniejszył się o 10,89 proc. i wyniósł 8,67 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był Polsat, którego udział zmniejszył się o 10,87 proc. do 7,30 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w badanym okresie wyniósł 7,02 proc. (w dół o 10,57 proc.).

Czwarty był TVN (stacja miała 6,90 proc. udziału; w dół o 6,38 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 33,14 proc. w 2021 roku do 29,89 proc. w 2022 roku.

TVP Info, TVN24 i Polsat News do góry

Wyraźne wzrosty oglądalności zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (5,63 proc.; do góry o 13,97 proc.; 5. lokata w rankingu), TVP Info (5,14 proc.; + 29,47 proc.; 6. pozycja) i Polsat News (1,97 proc.; + 11,93 proc.; awans z 11. na 10. miejsce).

W top 10 znalazły się jeszcze takie kanały jak: TVN7 (3,07 proc.; - 14,72 proc.; 7. pozycja), TV Puls (2,90 proc.; - 19,22 proc.; 6. lokata) i TV4 (2,82 proc.; - 12,69 proc.; 9. miejsce).

TVN liderem na czele w 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w badanym okresie wyniósł 8,77 proc., po spadku o 7,97 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia ub.r. zmniejszył się o 11,74 proc. do 7,89 proc.

Podium uzupełnia TVP1 (- 5,69 proc. do 5,64 proc.). Czwarta była TVP2 (- 8,55 proc. do 5,35 proc.). Czołową piątkę uzupełnia Siódemka (3,92 proc.; spadek o 15,33 proc.).

TVN wyprzedził Polsat w 16-59

Wśród widzów w grupie 16-59 w 2022 roku nowym liderem był TVN (- 6,46 proc. do 7,97 proc.), który wyprzedził Polsat (- 12,77 proc. do 7,79 proc.).

Piłkarskie mecze Polaków „Sylwester marzeń”, „Kevin sam w domu” i „M jak miłość” hitami w 2022 roku (top 50)

W 2022 roku najwięcej widzów zgromadził mecz MŚ w piłce nożnej Polska-Argentyna, który w Jedynce 30 listopada oglądało 8,48 mln widzów, co przełożyło się na 52,93 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Zakończony przegraną naszej drużyny (wynikiem 2 do 0) pojedynek był relacjonowany również w TVP Sport (1,42 mln widzów) oraz TVP 4K (666 tys.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugie miejsce zajęła relacja z barażowego meczu o awans do MŚ w piłce nożnej Polska-Szwecja, który odbył się 29 marca (zakończył się zwycięstwem naszej drużyny 2 do 0, dzięki czemu Polacy wywalczyli awans do MŚ). Transmisję w TVP1 obejrzało średnio 4,55 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,56 proc. Spotkanie było transmitowane także w TVP Sport i Polsat Sport Premium 1.

Trzecią lokatę zajął trwający niemal 5 godzin „Sylwester Marzeń”. Muzyczne widowisko 31 grudnia śledziło 3,93 mln widzów TVP2, co przełożyło się na 29,94 proc. udziału.

Tuż za podium uplasował się finałowy mecz MŚ w siatkówce pomiędzy Polską a Włochami, który w TVP1 w niedzielę, 11 września oglądało 3,89 mln widzów, co przełożyło się na 28,38 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Był to finał MŚ w siatkówce, w którym reprezentacja Polski przegrała wynikiem 1 do 3.

W czołowej piątce uplasował się jeszcze kultowy film „Kevin sam w domu”. Produkcja w Polsacie w wigilię miała średnio 3,77 mln osób. Dało to stacji 31,09 proc. udziału.

„M jak miłość” tuż za top 5

Szósty był serial „M jak miłość” z 11 stycznia. Tego dnia premierowy odcinek śledziło średnio 3,76 mln widzów (27,17 proc. udziału).

W top 10 znalazły się jeszcze następujące audycje: mecz Ligi Narodów Polska-Belgia (3,46 mln widzów w TVP1; emisja 14 czerwca), finał Eurowizji 2022 (3,41 mln w TVP1; 14 maja), „Rolnik szuka żony” (3,34 mln w TVP1; 27 listopada) i „Fakty” (3,26 mln w TVN; emisja 23 stycznia).

Hitami audycje TVP1

Wśród 50 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 26 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dwanaście lokat należało do programów TVP2, siedem - do Polsatu, a pięć - do TVN.

„Kevin sam w domu” na podium w grupie 16-49

W grupie 16-49 pierwsze miejsce także zajął mecz Polska-Argentyna na mundialu w Katarze (3,54 mln widzów w TVP1; 59,01 proc. udziału).

Drugi także był barażowy mecz Polska-Szwecja o awans do MŚ w piłce nożnej (1,82 mln oglądających w TVP1; SHR% na poziomie 36,20 proc.). Podium w tym ujęciu uzupełnia film „Kevin sam w domu” (1,71 mln widzów w TVP1; 37,48 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

*Analiza obejmuje ranking bez duplikacji, uwzględniono w niej także audycje sportowe. Oznacza to, że w zestawieniu znalazła się tylko najchętniej oglądana emisja danej pozycji. Niektóre powtórzenia audycji w rankingu wynikają z różnych nazw audycji przez nadawcę (np. w przypadku Telewizji Polskiej i programu „The Voice Senior”).

ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL

Emeryci dominują wśród widowni TVP Info

TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą

Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami

Osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują w widowni TVP2

Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze

Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”

„Wiadomości” ogląda więcej mężczyzn niż kobiet. Dominują emeryci

Kobiety dominują wśród widowni „Faktów”, rośnie udział osób z wysokimi dochodami

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w 2022 roku w 4+, TVN na czele w 16-49. Duże wzrosty TVN24, TVP Info i Polsat News

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
K
Ciekawe jak Nielsen może podawać wyniki 20 stacji telewizyjnych z dokładnością do 2 miejsca po przecinku opierając się na danych z 2 tysięcy panelistów podczas gdy sondażownie opierając się na wynikach setek tysięcy ankietowanych w dniu wyborów nie potrafią nigdy trafić wyniki 6 partii nawet z dokładnością do jednej dziesiątej procenta.
odpowiedź
User
K
Przybliżone wyniki exit polls w 2019: PiS - 43,6 proc.; KO - 27,4 proc.; SLD - 12,4 proc.; PSL - 9,1 proc.; Konfederacja - 6,4 proc.
Wyniki rzeczywiste: : PiS - 43,59 proc.; KO - 27,4 proc.; SLD - 12,56 proc.; PSL - 8,55 proc.; Konfederacja - 6,81 proc.
O ile 2 pierwsze partie zostały dobrze oszacowane to dalej już są spore błędy.
Jeśli ktoś myśli że wyniki Nielsena mniej oglądanych stacji są dokładniejsze to tkwi w słodkiej nieświadomości.
odpowiedź
User
K
W ostatnich wyborach parlamentarnych w ankiecie Ipsos exit poll przepytano 90 tysięcy głosujących.
odpowiedź