SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowy czerwiec TVP1 dzięki mundialowi. Mecze Polaków ratingowymi hitami

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w czerwcu br. została TVP1, która wyprzedziła TVN i Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się mundialowe mecze reprezentacji Polski - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. TVPArticle

Z trzeciego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2018 roku awansowała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem czerwca 2017 roku zwiększył się o 41,49 proc. i wyniósł 12,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,13 proc. do 9,71 proc.

Podium uzupełnia TVN, który spadł z miejsca drugiego. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,54 proc., po spadku o 5,64 proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 7,01 proc., po wzroście o 10,05 proc. TVP1 i TVP2 od 14 czerwca br. obszernie relacjonują mecze mundialu, który aktualnie odbywa się w Rosji.

Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 35,46 proc. w czerwcu 2017 roku do 37,98 proc. w czerwcu 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4, który awansował z siódmej lokaty. Jego udział wyniósł 4,06 proc., po wzroście o 7,12 proc.

Mundial hitem TVP Sport

Do rankingu top 20 stacji na 10 lokatę awansował TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 2,91 proc. (zdecydowanie najwyższy miesięczny wynik w historii nadawania), po wzroście względem czerwca ub.r. o 646,15 proc. (zdecydowanie największym w top 10). Warto dodać, że mecze na antenie tej stacji notują średnio po niemal 10 proc. udziału w rynku. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca ramówka kanału skupia się tylko na mundialu.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,97 proc.; spadek o 16,60 proc.), TV Puls (3,20 proc.; + 0,63 proc.), TVN7 (3,07 proc.; - 15,66 proc.) i TVP Info (3,06 proc.; - 22,92 proc. - największy spadek w top 10).

Rekordowy wzrost TVP1 w 16-49

Udział będącej nowym liderem TVP1 wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,45 proc., po wzroście o 115,23 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.

Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w czerwcu br. zmniejszył się o 9,79 proc. do 10,50 proc.

Dalej uplasowały się: Polsat (10,33 proc udziału; w dół o 17,36 proc.), który spadł z pozycji lidera oraz TVP2 (6,09 proc.; - 2,12 proc.).

Również w grupie wiekowej 16-59 nowym liderem została TVP1, która awansowała tutaj z trzeciej lokaty (do góry o 78,50 proc. do 11,46 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja mundialowego meczu Polska-Kolumbia, którą w samej TVP1 oglądało 11,64 mln widzów, co przełożyło się na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajęło spotkanie Polaków z Senegalem. Pojedynek pokazany w TVP1 19 czerwca miał 9,28 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 65,13 proc.

Podium uzupełnia spotkanie Polski z Japonią. Mecz pokazany 28 czerwca w Jedynce miał 7,67 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 64,55 proc.

Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało piłkarskie studio pomiędzy pierwszą a drugą połową meczu Polaków z Japonią na tegorocznych MŚ w piłce nożnej, które na głównej antenie zgromadziło 6,54 mln oglądających (54,20 proc. udziału).

W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 13 meczów mundialu. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości ich oglądalność jest jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmituje TVP Sport, na którym gromadzą one dodatkowe kilkaset widzów (a czasem nawet ponad 1 mln; w przypadku meczów Polaków jest to nawet niemal 2 mln).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym było specjalne wydanie „Wiadomości” TVP1, które 24 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 4,26 mln widzów (28,88 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów wszystkie miejsca zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1 (19 z nich to transmisje związane z piłką nożną – w tym 17 - z mundialem, a 1 - specjalne wydanie serwisu informacyjnego poświęconego głównie piłkarskim MŚ).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekordowy czerwiec TVP1 dzięki mundialowi. Mecze Polaków ratingowymi hitami

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tom
Mam nadzieję, że TVP Sport na stałe zostanie na MUX 3.
odpowiedź
User
Bzik
Spoko, jak mundial się skończy piki będą, ale w dół, a rząd i tak dosypie JK z naszych...
odpowiedź
User
Wojteq
Wydali setki milionów z naszych kieszeni żeby podnieść sobie oglądalność w czerwcu? Kolejny doskonały pomysł tłustego misia z Woronicza.
A już przestań. Jakby TVN albo Polsat miały mundial, to pewnie byś nie napisał, że podnoszą sobie oglądalność za tyle kasy. Pomysł jest dobry, bo można za darmo i bez Pay-per-View obejrzeć mecze. Skończ narzekać.
odpowiedź