SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Rekordowy czerwiec TVP1 dzięki mundialowi. Mecze Polaków ratingowymi hitami

Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w czerwcu br. została TVP1, która wyprzedziła TVN i Polsat. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się mundialowe mecze reprezentacji Polski - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. TVP Article

Z trzeciego na pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2018 roku awansowała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem czerwca 2017 roku zwiększył się o 41,49 proc. i wyniósł 12,72 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,13 proc. do 9,71 proc.

Podium uzupełnia TVN, który spadł z miejsca drugiego. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,54 proc., po spadku o 5,64 proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 7,01 proc., po wzroście o 10,05 proc. TVP1 i TVP2 od 14 czerwca br. obszernie relacjonują mecze mundialu, który aktualnie odbywa się w Rosji.

Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 35,46 proc. w czerwcu 2017 roku do 37,98 proc. w czerwcu 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4, który awansował z siódmej lokaty. Jego udział wyniósł 4,06 proc., po wzroście o 7,12 proc.

Mundial hitem TVP Sport

Do rankingu top 20 stacji na 10 lokatę awansował TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 2,91 proc. (zdecydowanie najwyższy miesięczny wynik w historii nadawania), po wzroście względem czerwca ub.r. o 646,15 proc. (zdecydowanie największym w top 10). Warto dodać, że mecze na antenie tej stacji notują średnio po niemal 10 proc. udziału w rynku. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a od 14 czerwca ramówka kanału skupia się tylko na mundialu.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,97 proc.; spadek o 16,60 proc.), TV Puls (3,20 proc.; + 0,63 proc.), TVN7 (3,07 proc.; - 15,66 proc.) i TVP Info (3,06 proc.; - 22,92 proc. - największy spadek w top 10).

Rekordowy wzrost TVP1 w 16-49

Udział będącej nowym liderem TVP1 wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,45 proc., po wzroście o 115,23 proc. Przed rokiem stacja ta była czwarta.

Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w czerwcu br. zmniejszył się o 9,79 proc. do 10,50 proc.

Dalej uplasowały się: Polsat (10,33 proc udziału; w dół o 17,36 proc.), który spadł z pozycji lidera oraz TVP2 (6,09 proc.; - 2,12 proc.).

Również w grupie wiekowej 16-59 nowym liderem została TVP1, która awansowała tutaj z trzeciej lokaty (do góry o 78,50 proc. do 11,46 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja mundialowego meczu Polska-Kolumbia, którą w samej TVP1 oglądało 11,64 mln widzów, co przełożyło się na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajęło spotkanie Polaków z Senegalem. Pojedynek pokazany w TVP1 19 czerwca miał 9,28 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 65,13 proc.

Podium uzupełnia spotkanie Polski z Japonią. Mecz pokazany 28 czerwca w Jedynce miał 7,67 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 64,55 proc.

Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało piłkarskie studio pomiędzy pierwszą a drugą połową meczu Polaków z Japonią na tegorocznych MŚ w piłce nożnej, które na głównej antenie zgromadziło 6,54 mln oglądających (54,20 proc. udziału).

W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 13 meczów mundialu. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości ich oglądalność jest jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmituje TVP Sport, na którym gromadzą one dodatkowe kilkaset widzów (a czasem nawet ponad 1 mln; w przypadku meczów Polaków jest to nawet niemal 2 mln).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym było specjalne wydanie „Wiadomości” TVP1, które 24 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 4,26 mln widzów (28,88 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów wszystkie miejsca zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1 (19 z nich to transmisje związane z piłką nożną – w tym 17 - z mundialem, a 1 - specjalne wydanie serwisu informacyjnego poświęconego głównie piłkarskim MŚ).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rekordowy czerwiec TVP1 dzięki mundialowi. Mecze Polaków ratingowymi hitami

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tom
Mam nadzieję, że TVP Sport na stałe zostanie na MUX 3.
28 10
odpowiedź
User
Bzik
Spoko, jak mundial się skończy piki będą, ale w dół, a rząd i tak dosypie JK z naszych...
20 21
odpowiedź
User
Wojteq
Wydali setki milionów z naszych kieszeni żeby podnieść sobie oglądalność w czerwcu? Kolejny doskonały pomysł tłustego misia z Woronicza.
A już przestań. Jakby TVN albo Polsat miały mundial, to pewnie byś nie napisał, że podnoszą sobie oglądalność za tyle kasy. Pomysł jest dobry, bo można za darmo i bez Pay-per-View obejrzeć mecze. Skończ narzekać.
35 14
odpowiedź
User
YKK
Wydali setki milionów z naszych kieszeni żeby podnieść sobie oglądalność w czerwcu? Kolejny doskonały pomysł tłustego misia z Woronicza.
A już przestań. Jakby TVN albo Polsat miały mundial, to pewnie byś nie napisał, że podnoszą sobie oglądalność za tyle kasy. Pomysł jest dobry, bo można za darmo i bez Pay-per-View obejrzeć mecze. Skończ narzekać.


Rozbrajają mnie takie małe rozumki. Wiesz czym się różni telewizja publiczna od stacji komercyjnej? A wiesz kto zapłacił za ten twój "darmowy" mundial?
26 22
odpowiedź
User
qwerty
A wiesz kto zapłacił za ten twój "darmowy" mundial?

Prawidłowa odpowiedź: reklamodawcy.
26 16
odpowiedź