TVN wyprzedził Polsat w jesiennej ramówce, tylko TVP2 na plusie wśród głównych stacji. „Utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku”

TVN tej telewizyjnej jesieni była najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym. Jedynym wzrostem wśród tzw. „wielkiej czwórki” pochwalić się mogła TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVN wyprzedził Polsat w jesiennej ramówce, tylko TVP2 na plusie wśród głównych stacji. „Utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku”
Screen ze spotu wizerunkowego TVN, fot. TVN

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 września do 9 grudnia 2018 roku liderem była telewizja TVN, króra względem analogicznego okresu rok wcześniej awansowała z miejsca drugiego. Średni dobowy udział tego kanału względem okresu od 2 września do 9 grudnia 2017 roku spadł o 5,67 proc. i wyniósł 10,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.

Na drugą pozycję spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,96 proc. do 9,96 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Jej wynik w porównaniu do jesieni 2017 roku zmalał o 0,86 proc. do 9,20 proc.

Zyskała tylko TVP2

Czwarte miejsce przypadło TVP2, która jako jedyna z tzw. „wielkiej czwórki” pochwalić się mogła wzrostem (8,74 proc. udziału; do góry o 2,10 proc.).

Stacja ta jesienią br. wprowadziła na antenę tylko jedną nowość „Bake Off Junior”, czyli dziecięca wersja „Bake Off - Ale ciacho!”.

- Analizując udziały w sezonie jesiennym widzimy dalszy spadek udziałów anten z grupy BIG4, co oznacza utrzymanie trendu dywersyfikacji rynku. Procentowy spadek skumulowanych udziałów jest jednak mniejszy niż w roku ubiegłym. Pokazuje to, że duże stacje w większości poradziły sobie względnie dobrze. W grupie 4+ jedyną stacją, która kosmetycznie podniosła swój udział w widowni jest TVP2, ale musimy mieć na uwadze, z jak niskiego poziomu. Pozostałe anteny straciły udział w widowni, przy czym największą procentową stratę odnotował Polsat (9 proc.). Jest to tym dotkliwsze, że TVN który stracił „jedynie” 6 proc. w grupie ogólnej, mówiąc kolokwialnie, wygrał jesień - zarówno w 4+ jak i 16-49 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, TV Director w Codemedia.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 39,54 proc. podczas ramówki jesiennej 2017 roku do 38,05 proc. jesienią 2018 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-i-iii-kwartal-2018-tvp1-liderem-pilka-i-skoki-hitem_1 ##

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, który awansował z szóstej pozycji. Udział tej stacji wyniósł 4,46 proc., po wzroście o 13,49 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (4,33 proc.; w dół o 3,78 proc.), TV Puls (3,44 proc.; wzrost o 9,21 proc.), TVP Info (3,39 proc.; - 13,08 proc.), TVN7 (3,25 proc.; - 2,40 proc.) i TTV (2,05 proc.; + 11,41 proc.).

grafika

Grupa komercyjna dla TVN

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,36 proc., po spadku o 1,26 proc. Drugi był Polsat, którego wynik w jesiennej ramówce br. zmniejszył się o 9,05 proc. do 11,15 proc.

Trzecia była TVP2 (7,30 proc udziału; w dół o 0,27 proc.), a oczko niżej plasowała się TVP1 (6 proc., wzrost o 0,84 proc.).

- O ile zwycięstwo w grupie komercyjnej nie jest niczym historycznie nowym o tyle pozycja lidera w grupie 4+ jest postawieniem kropki nad „i”. Dobry sezon dla TVN jest moim zdaniem pochodną dwóch rzeczy - po pierwsze konsekwentnej pracy ramówkowej - wahania w udziałach TVN są relatywnie nieduże w porównaniu z pozostałymi antenami. Po drugie - to już druga średnio udana jesień dla Polsatu, a przez to - efekt skali, który pomaga TVN - analizuje nam ekspertka.

grafika

Ranking 30 stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59.

grafika

W rankingach top 30 programów (w podziale na każdą z dziesięciu najchętniej oglądalnych stacji w 4+) w okresie od 1 września do 9 grudnia 2018 roku królowały te pozycje, które z reguły już od lat już przyciągają najwięcej widzów.

Na antenie TVN aż 27 pozycji zajęły „Fakty”. Najwięcej lokat w Polsacie - 7 – zajął flesz do głównego wydania „Wydarzeń” (pokazany w trakcie serialu „Pierwsza miłość”, ale ta produkcja do zestawienia nie wprowadziła ani jednej pozycji). W Jedynce 9 topowych audycji to emisje programu „Rolnik szuka żony”. Ranking top 30 programów w TVP2 w niemal całości - 28 pozycji - został okupiony przez serial „M jak miłość”.

Na antenie TVN24 wyróżniły się „Fakty po Faktach” (16 miejsc), w TV4 - „Informator” (12 lokat; pokazywany w trakcie hitowych seriali „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” i „Policjantki i policjanci”, które w rankingu zajęły odpowiednio 10 i 8 pozycji), w TV Puls - „Lombard. Życie pod zastaw” (17), w TVP Info - „Teleexpress Extra” (21), w TVN7 - „Programator” (17), a w TTV - prognoza pogody (9).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"