SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 nowym liderem w maju, TVN wyprzedził Polsat w 16-49. „M jak miłość” i „Fakty” hitami

Nowym liderem oglądalności w maju br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwszy był TVN, który wyprzedził Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „M jak miłość”, „Fakty” i „Ojciec Mateusz” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Anita Werner, fot. TVNAnita Werner, fot. TVN

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z trzeciej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem maja 2019 roku zwiększył się o 7,08 proc. i wyniósł 9,38 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,87 proc. do 8,08 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który w maju ub.r. był liderem. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,07 proc., po spadku względem maja ub.r. o 22,48 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Czwarta była TVP2 (stacja miała 7,21 proc. udziału; w dół o 15,57 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 36,48 proc. w kwietniu 2019 roku do 32,74 proc. w maju 2020 roku - jednego z najniższych poziomów w historii.

Rekordowe wyniki TVP Info, TVN24 i Polsat News

Wysokie wyniki oglądalności w maju 2020 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVP Info (5,28 proc.; do góry o 40,43 proc. - największy wzrost w top 10; pozycja 5. w rankingu po awansie z 7.), TVN24 (5,18 proc.; + 19,35 proc.; spadek z 5. na 6. miejsce) i Polsat News (1,81 proc.; + 70,75 proc. - największy wzrost w top 20; awans z 16. na 12. miejsce).

Dziesiąte miejsce zajęła stacja TTV, która pochwalić się mogła najwyższym miesięcznym wynikiem w historii. Jej udział w maju br. wzrósł o 4,41 proc. do 2,37 proc.

TVN wyprzedził Polsat w grupie komercyjnej

Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,26 proc., po spadku o 9,52 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat. Jego wynik w maju br. zmniejszył się o 20,91 proc. do 9,09 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 15,82 proc. do 5,96 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 5,33 proc. do 5,33 proc.).

Również i w tym ujęciu historycznym rekordem pochwalić się mogła stacja TTV, której wyników wzrósł o 6,72 proc. do 3,81 proc. Stacja awansowała z ósmego na siódme miejsce.

W grupie wiekowej 16-59 liderem był TVN (w dół o 7,61 proc. do 9,59 proc.), który wyprzedził Polsat (- 20,81 proc. do 8,94 proc.).

Hitem „M jak miłość” i „Fakty"

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” z 12 maja. Miał średnio 5 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,35 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 6 maja na antenie stacji obejrzało 3,43 mln widzów (25,68 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,70 mln widzów (emisja 10 maja; 9. lokata).

Podium w ogólnym rankingu uzupełnia odcinek serialu „Ojciec Mateusz”, który został nadany 7 maja w TVP1. Śledziło go średnio 3,27 mln widzów, co przełożyło się na 22,93 proc. udziału.

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo po 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP2 i TVP1. Pięć lokat należało do programów TVN, a jedna - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem w maju, TVN wyprzedził Polsat w 16-49. „M jak miłość” i „Fakty” hitami

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Na czym polega "komercyjność" grupy 16-49? Może ktoś to merytorycznie wyjaśnić? Za cholerę nie ogarniam...
odpowiedź
User
Zac
Dziwne, TVP pierwsze, a TVP info pierwsze wśród informacyjnych stacji. Oba po awansach a zdjęcie ilustrujące to jakaś pani z wsi24.
odpowiedź
User
hmm
Dziwne, TVP pierwsze, a TVP info pierwsze wśród informacyjnych stacji. Oba po awansach a zdjęcie ilustrujące to jakaś pani z wsi24.


Wiecznie wykrzywiona Pochanke
odpowiedź