SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1, TVN i Polsat liderami maja, duży wzrost TVP2 i TVN7. „M jak miłość”, „Stulecie Winnych” i „The Best of Krzysztof Krawczyk” hitami

Liderem oglądalności w maju br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-59 - Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły seriale „M jak miłość” i „Stulecie Winnych” oraz koncert „The Best of Krzysztof Krawczyk” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. MTL MaxfilmArticle

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem maja 2020 roku zmniejszył się o 0,32 proc. i wyniósł 9,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 0,87 proc. do 8,14 proc.

TVP2 wyprzedziła TVN

Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,01 proc. (do góry o 11,10 proc.). Jednocześnie jest to drugi największy wzrost w top 20.

Na czwartą lokatę spadł TVN (stacja miała 7,21 proc. udziału; - 10,77 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 32,74 proc. w maju 2020 roku do 32,71 proc. w maju 2021 roku.

Spadki TVP Info i TVN24, Polsat News do góry

Wyraźne spadki oglądalności w maju 2021 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (4,72 proc.; w dół o 8,88 proc.; awans w rankingu z pozycji 6. na 5.) i TVP Info (3,82 proc.; - 27,65 proc.; spadek w rankingu z pozycji 5. na 6.). Wzrostem pochwalić się mógł Polsat News (1,86 proc.; + 2,76 proc.; awans z 12. na 11. miejsce).

TVN liderem w grupie komercyjnej 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,55 proc., po spadku o 6,92 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w maju br. zmniejszył się o 0,11 proc. do 9,03 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 3,52 proc. do 5,75 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (+ 0,56 proc. do 5,36 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia Siódemka (5,01 proc.; wzrost o 18,72 proc.).

- Maj potwierdził to, co obserwowaliśmy w poprzednich miesiącach. Naszą największą lokomotywą pozostaje TVN, który już kolejny miesiąc z rzędu jest numerem 1. „Fakty” są nadal najchętniej oglądanym serwisem newsowym w kraju, „Dzień dobry TVN” cieszy się większą widownią niż inne programy poranne, a Siódemka na stale zagościła w gronie pięciu najważniejszych stacji w Polsce. - komentuje Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN. - Co więcej, pozycja TVN7 ciągle rośnie, co przy ogólnym spadku oglądalności telewizji w naszym kraju jest ogromnym osiągnięciem. Bardzo cieszą też wzrosty TVN Style i Discovery Channel. Ta wiosna należała do nas - dodaje.

Polsat wyprzedził TVN w 16-59

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem był Polsat (do góry o 1,23 proc. do 9,05 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 11,99 proc. do 8,44 proc.).

„M jak miłość”, „Stulecie Winnych” i „The Best of Krzysztof Krawczyk” hitami

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził finałowy odcinek serialu „M jak miłość” z sezonu 2020/2021. 31 maja br. miał średnio 3,74 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 27,83 proc.

Drugie miejsce zajął serial „Stulecie Winnych”, który 3 maja w TVP1 śledziło 2,84 mln osób (18,27 proc. udziału).

Podium uzupełnia koncert „Jak przeżyć wszystko jeszcze raz - The Best of Krzysztof Krawczyk”, który się odbył 30 maja. Drugą część relacji w Jedynce obejrzało 2,72 mln widzów (SHR% na poziomie 21,28 proc.).

„Fakty” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 5 maja na antenie stacji obejrzało 2,58 mln widzów (20,68 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugi pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 2,36 mln widzów (emisja 4 maja; 9. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 10 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,24 mln oglądających (23 maja).

Hitami programy TVP1

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a trzy - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1, TVN i Polsat liderami maja, duży wzrost TVP2 i TVN7. „M jak miłość”, „Stulecie Winnych” i „The Best of Krzysztof Krawczyk” hitami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zac
Super TVP z największymi wzrostami, a TVN spadkami. Tak trzymać!
odpowiedź
User
Olo
A o komentarz wyników maja poprosimy pana z miejsca 4. O co cho?
odpowiedź
User
yuyuu
grupa komercyjna ta która 30-letnie kredyty do zapłacenia plus odsetki za meble dentyste szkoły sprzet samochód i botox
odpowiedź