SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat nowym liderem oglądalności w marcu, w dół TVN i TVP1. „M jak miłość” hitem

Nowym liderem oglądalności w marcu br. był Polsat, który wyprzedził TVP1. Z kolei w grupie 16-49 pierwsze miejsce utrzymał TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, „Teleexpress” i eliminacyjne mecze reprezentacji Polski do Euro 2020 - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2019 roku zajął Polsat, który wyprzedził TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem marca 2018 roku jednak zmniejszył się o 1,02 proc. i wyniósł 10,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 7,87 proc. do 9,95 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,78 proc., po spadku względem marca ub.r. o 9,76 proc.

Kolejną lokatę zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,56 proc. udziału; do góry o 4,26 proc.).

Wielka czwórka traci widzów

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 39,54 proc. w marcu 2018 roku do 37,98 proc. w marcu 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,17 proc., po wzroście o 12,70 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,83 proc.; spadek o 11,14 proc. - największy w czołowej dziesiątce zestawienia), TV Puls (3,66 proc.; + 2,52 proc.), TVN7 (3,43 proc.; + 8,54 proc.), TVP Info (3,10 proc.; - 3,43 proc.) i TTV (2,14 proc.; + 4,90 proc.).

TVN dalej liderem w 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,86 proc., po spadku o 8,20 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w marcu br. zmniejszył się o 2,77 proc. do 11,60 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 5,64 proc. do 7,30 proc.), a czwarta była Jedynka (- 9,90 proc. do 6,55 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 0,95 proc. do 11,53 proc.).

Hitem „M jak miłość”

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 25 marca. Miał on średnio 5,58 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 34,90 proc.

Drugie miejsce zajęła transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 25 marca, w którym nasza drużyna grała z Łotwą. Relację w samej TVP1 oglądało 5,11 mln widzów, co przełożyło się na 32,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 1,24 mln oglądających) oraz Polsat Sport (620 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 6,97 mln widzów.

Czołową trójkę zamyka mecz Austria-Polska, który w samej TVP1 trzy dni wcześniej oglądało 4,45 mln widzów (29,80 proc. udziału). Dodatkowo w TVP Sport było 1 mln oglądających, a w Polsat Sport - 530 tys. (łącznie 5,98 mln widzów).

Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 27 marca miał 3,74 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,19 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 2 marca na antenie tej stacji obejrzało 3,46 mln widzów (28,40 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 3,04 mln widzów (emisja 10 marca; 18. pozycja). Do zestawienia top 20 na 19 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,88 mln oglądających (ten sam dzień).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należało do programów TVP2, dwie - do Polsatu, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem oglądalności w marcu, w dół TVN i TVP1. „M jak miłość” hitem

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mirka
Ładny wzrost TVP2, ale słabo TVP1 i TVN z pokaźną stratą.
odpowiedź
User
Franek95
Porażka programy TVP1 i seriale TVP2 nuda jak flaszki olejem
odpowiedź
User
Bartosz95
Milionerzy Fakty Na Wspólnej najlepsze więcej widzów od TVP hahaha brawo TVN lubimy oglądać zawsze nowości seriale :-)
odpowiedź