SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem w grupie ogólnej, TVN w komercyjnej w październiku. Duży wzrost TVP i TVP Info

Nowym liderem oglądalności w październiku br. został Polsat, a TVP1 wyprzedziła TVN. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość”, reality-show „Rolnik szuka żony” oraz eliminacyjny mecz do Euro 2020 Łotwa-Polska - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2019 roku zajął Polsat, który w analogicznym okresie rok wcześniej był drugi (minimalnie przegrywając wówczas z TVN). Średni dobowy udział tego kanału względem października 2018 roku zmniejszył się o 6,19 proc. i wyniósł 9,85 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 9,80 proc. do 9,30 proc.

Podium uzupełnia TVN, który rok wcześniej był liderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 9,08 proc., po spadku względem października ub.r. o 13,52 proc.

Na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (stacja ta miała 8,42 proc. udziału; w dół o 4,86 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,32 proc. w październiku 2018 roku do 36,65 proc. w październiku 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,71 proc., po wzroście o 3,06 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,99 proc.; wzrost o 15,99 proc. - największy w top 10), TV4 (3,95 proc.; spadek o 13,76 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,80 proc.; + 9,51 proc.), TVN7 (3,14 proc.; - 5,42 proc.) i TTV (2,27 proc.; + 10,19 proc.).

TVN liderem w grupie komercyjnej

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,17 proc., po spadku o 12,38 proc.

Drugą pozycję zajął Polsat. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 4,21 proc. do 11,15 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 3,10 proc. do 7,66 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (+ 13,29 proc. do 5,88 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był TVN (w dół o 12,79 proc. do 10,77 proc.).

Hitem „M jak miłość”

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 21 października. Miał on średnio 4,86 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,04 proc.

Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Odcinek nowej serii z 6 października śledziło średnio 3,50 mln widzów, co przełożyło się na 22,46 proc. udziału.

Podium uzupełnia transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 10 października, w którym nasza drużyna grała z Łotwą. Relację w samej TVP1 oglądało 3,40 mln widzów, co przełożyło się na 23,87 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 700 tys. oglądających) oraz Polsat Sport (630 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 4,73 mln widzów.

Oczko niżej znalazł się pokazany trzy dni później mecz Polska-Macedonia Północna, który w TVP1 miał 3,23 mln widzów (dodatkowo 830 tys. w TVP Sport i 690 tys. w Polsat Sport).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 8 października na antenie tej stacji obejrzało 3,19 mln widzów (22,53 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,90 mln widzów (emisja 27 października; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 2,65 mln oglądających (wydanie z 27 października) oraz „Teleexpress” TVP1 z 2,62 mln (ten sam dzień; 13. lokata).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 8 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokaty należało do programów TVP2, cztery - do TVN, a trzy - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem w grupie ogólnej, TVN w komercyjnej w październiku. Duży wzrost TVP i TVP Info

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
No brawo Olechowski. 16 proc. wzrostu TVP Info, do tego mocne wzrosty oglądalności Wiadomości. W grupie komercyjnej nawet po 60 proc. Kto dzisiaj na rynku medialnym ma takie sukcesy? TVN i Polsat mogą tylko zazdrościć. Brawo!
36 28
odpowiedź
User
Teo
Doprowadzić do ogromnego spadku oglądalności najpopularniejszego niegdyś programu informacyjnego czyli Wiadomości, a później chwalenie się wzrostami. Typowe działanie jednej opcji politycznej.
26 26
odpowiedź
User
poPO
Pan David Zaslav z Discovery pewno niedługo zacznie się rozglądać za kupcem na lidera grupy komercyjnej.
18 7
odpowiedź
User
dno
Ciekawe gdzie wyznawcy tvn oglądają sport?
23 13
odpowiedź
User
kaktus
jak zwykle telewizja dla babć, dziadków, rencistów i emerytów górą. Wrr... Zresztą szkoda czasu na programy i seriale o niczym
10 18
odpowiedź