Udany styczeń dla TVP1, TVP2 i TVP Info. W dół Polsat, TVN i TVN24

Liderem oglądalności w styczniu br. w 4+ była TVP1, a z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2. W grupie komercyjnej znalazła się Telewizja Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły dziennik „Teleexpress”, finał TCS i serial „M jak miłość”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Udany styczeń dla TVP1, TVP2 i TVP Info. W dół Polsat, TVN i TVN24
Krzysztof Ziemiec, fot. TVP

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2020 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem stycznia 2019 roku zwiększył się o 2,83 proc. i wyniósł 10,54 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,64 proc. do 8,69 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który rok wcześniej był wiceliderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,41 proc., po spadku względem stycznia ub.r. o 13,57 proc.

Na czwartej lokacie uplasował się TVN, który spadł z miejsca trzeciego (stacja miała 7,44 proc. udziału; w dół o 15,17 proc. - największy spadek w top 10.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,30 proc. w styczniu 2019 roku do 35,08 proc. w styczniu 2020 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,25 proc., po spadku o 12,19 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (4,13 proc.; wzrost o 17 proc. - największy w top 10), TV4 (3,77 proc.; + 6,20 proc.), TV Puls (3,39 proc.; - 1,45 proc.), TVN7 (również 3,39 proc.; + 13,76 proc.) i TTV (2,28 proc.; + 5,56 proc. -).

grafika

Grupa komercyjna dla Polsatu, który wyprzedził TVN

Udział będącego nowym liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,85 proc., po spadku o 11,74 proc. Stacja rok wcześniej zajmowała miejsce drugie

Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w styczniu br. zmniejszył się o 13,78 proc. do 9,70 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 8,52 proc. do 7,90 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (+ 7,03 proc. do 7 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 11,50 proc. do 9,70 proc.).

grafika

Hitem „Teleexpress”

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziło wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 26 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem, miała średnio 5,45 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,47 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-telewizyjny-2019-polsat-liderem-wyniki-tv-trwam,7170760498038913a ##

Drugie miejsce należało do finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,15 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,41 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,30 mln widzów) i TVP Sport (922 tys.).

Podium uzupełnia serial „M jak miłość” z 28 stycznia. Tego dnia produkcję śledziło 4,89 mln widzów (32,06 proc. udziału).

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,47 mln widzów (emisja 27 stycznia; 10. pozycja). Do zestawienia top 20 na 19 pozycji uplasował się „Wiadomości” Jedynki z 2,77 mln oglądających (wydanie z 26 stycznia).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a jedna - do TVN.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?