SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Udany styczeń dla TVP1, TVP2 i TVP Info. W dół Polsat, TVN i TVN24

Liderem oglądalności w styczniu br. w 4+ była TVP1, a z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2. W grupie komercyjnej znalazła się Telewizja Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły dziennik „Teleexpress”, finał TCS i serial „M jak miłość”.

Studio „Teleexpressu” Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2020 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem stycznia 2019 roku zwiększył się o 2,83 proc. i wyniósł 10,54 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,64 proc. do 8,69 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który rok wcześniej był wiceliderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,41 proc., po spadku względem stycznia ub.r. o 13,57 proc.

Na czwartej lokacie uplasował się TVN, który spadł z miejsca trzeciego (stacja miała 7,44 proc. udziału; w dół o 15,17 proc. - największy spadek w top 10.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,30 proc. w styczniu 2019 roku do 35,08 proc. w styczniu 2020 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,25 proc., po spadku o 12,19 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (4,13 proc.; wzrost o 17 proc. - największy w top 10), TV4 (3,77 proc.; + 6,20 proc.), TV Puls (3,39 proc.; - 1,45 proc.), TVN7 (również 3,39 proc.; + 13,76 proc.) i TTV (2,28 proc.; + 5,56 proc. -).

Grupa komercyjna dla Polsatu, który wyprzedził TVN

Udział będącego nowym liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,85 proc., po spadku o 11,74 proc. Stacja rok wcześniej zajmowała miejsce drugie

Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w styczniu br. zmniejszył się o 13,78 proc. do 9,70 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 8,52 proc. do 7,90 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (+ 7,03 proc. do 7 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 11,50 proc. do 9,70 proc.).

Hitem „Teleexpress”

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziło wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 26 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem, miała średnio 5,45 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,47 proc.

Drugie miejsce należało do finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,15 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,41 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,30 mln widzów) i TVP Sport (922 tys.).

Podium uzupełnia serial „M jak miłość” z 28 stycznia. Tego dnia produkcję śledziło 4,89 mln widzów (32,06 proc. udziału).

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,47 mln widzów (emisja 27 stycznia; 10. pozycja). Do zestawienia top 20 na 19 pozycji uplasował się „Wiadomości” Jedynki z 2,77 mln oglądających (wydanie z 26 stycznia).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Udany styczeń dla TVP1, TVP2 i TVP Info. W dół Polsat, TVN i TVN24

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
major
Dla każdej firmy działającej na zdrowych zasadach utrata w ciągu roku 15 proc. odbiorców wiązałaby się z koniecznością zmian z personalnymi włącznie. A w TVN cisza.
odpowiedź
User
byk
Dla każdej firmy działającej na zdrowych zasadach utrata w ciągu roku 15 proc. odbiorców wiązałaby się z koniecznością zmian z personalnymi włącznie. A w TVN cisza.


Ciekawe jak fanatycy będą bronić TVN-u. Dotąd zawsze znajdowali jakieś wymówki, przeinaczali matematykę, zasłaniali się grupą komercyjną, a teraz mogą mieć niezły problem, bo TVN traci wszędzie to dużo :D Dlatego pewnie nie będą się odzywać.
96 15
odpowiedź
User
To co
nie zmieniamy już firmy mierzącej narodową oglądalność?
25 42
odpowiedź
User
Tom
TVN przez ponad pół roku nie ma swoim widzom nic do zaoferowania, poza nieustannymi powtórkami Kuchennych Rewolucji i paradokumentów. Czasem bronią się jedynie filmy, które z resztą i tak są powtarzane. A ludzie to kupują. Dramat
92 7
odpowiedź
User
wlad
Serdecznie pozdrawiam pana gumkę kasującego komentarze niezgodne z linią światopoglądową WM. Nic nie może zaburzyć jedności myśli panującej w oświeconej bańce - bunkrze. A tym czasem: w bunkrze bez zmian, powstanie trwa, jest na drodze do zwycięstwa, posiłki z Brukseli już są w drodze.
57 11
odpowiedź