SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Udany styczeń dla TVP1, TVP2 i TVP Info. W dół Polsat, TVN i TVN24

Liderem oglądalności w styczniu br. w 4+ była TVP1, a z czwartego na drugie miejsce awansowała TVP2. W grupie komercyjnej znalazła się Telewizja Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły dziennik „Teleexpress”, finał TCS i serial „M jak miłość”.

Krzysztof Ziemiec, fot. TVP Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2020 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem stycznia 2019 roku zwiększył się o 2,83 proc. i wyniósł 10,54 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z czwartej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,64 proc. do 8,69 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który rok wcześniej był wiceliderem. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,41 proc., po spadku względem stycznia ub.r. o 13,57 proc.

Na czwartej lokacie uplasował się TVN, który spadł z miejsca trzeciego (stacja miała 7,44 proc. udziału; w dół o 15,17 proc. - największy spadek w top 10.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,30 proc. w styczniu 2019 roku do 35,08 proc. w styczniu 2020 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,25 proc., po spadku o 12,19 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (4,13 proc.; wzrost o 17 proc. - największy w top 10), TV4 (3,77 proc.; + 6,20 proc.), TV Puls (3,39 proc.; - 1,45 proc.), TVN7 (również 3,39 proc.; + 13,76 proc.) i TTV (2,28 proc.; + 5,56 proc. -).

Grupa komercyjna dla Polsatu, który wyprzedził TVN

Udział będącego nowym liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,85 proc., po spadku o 11,74 proc. Stacja rok wcześniej zajmowała miejsce drugie

Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w styczniu br. zmniejszył się o 13,78 proc. do 9,70 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 8,52 proc. do 7,90 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (+ 7,03 proc. do 7 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był Polsat (w dół o 11,50 proc. do 9,70 proc.).

Hitem „Teleexpress”

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziło wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 26 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem, miała średnio 5,45 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,47 proc.

Drugie miejsce należało do finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,15 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,41 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,30 mln widzów) i TVP Sport (922 tys.).

Podium uzupełnia serial „M jak miłość” z 28 stycznia. Tego dnia produkcję śledziło 4,89 mln widzów (32,06 proc. udziału).

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,47 mln widzów (emisja 27 stycznia; 10. pozycja). Do zestawienia top 20 na 19 pozycji uplasował się „Wiadomości” Jedynki z 2,77 mln oglądających (wydanie z 26 stycznia).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, a jedna - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Udany styczeń dla TVP1, TVP2 i TVP Info. W dół Polsat, TVN i TVN24

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
major
Dla każdej firmy działającej na zdrowych zasadach utrata w ciągu roku 15 proc. odbiorców wiązałaby się z koniecznością zmian z personalnymi włącznie. A w TVN cisza.
odpowiedź
User
byk
Dla każdej firmy działającej na zdrowych zasadach utrata w ciągu roku 15 proc. odbiorców wiązałaby się z koniecznością zmian z personalnymi włącznie. A w TVN cisza.


Ciekawe jak fanatycy będą bronić TVN-u. Dotąd zawsze znajdowali jakieś wymówki, przeinaczali matematykę, zasłaniali się grupą komercyjną, a teraz mogą mieć niezły problem, bo TVN traci wszędzie to dużo :D Dlatego pewnie nie będą się odzywać.
99 15
odpowiedź
User
To co
nie zmieniamy już firmy mierzącej narodową oglądalność?
25 42
odpowiedź