„Kevin sam w domu” hitem świąt, TVP1 przed Polsatem i TVN

Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia najchętniej oglądaną stacją była TVP1. Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził nadany w Polsacie „Kevin sam w domu”, który pobił rekord oglądalności. Polacy w tym roku oglądali w Święta telewizję krócej niż w poprzednich latach.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Kevin sam w domu” hitem świąt, TVP1 przed Polsatem i TVN
fot. materialy prasowe

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była TVP1 z udziałem na poziomie 9,77 proc., czyli o 1,32 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,27 proc. udziału po wzroście o 0,41 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął TVN (7,73 proc. udziału, w dół o 0,75 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazła się Dwójka, której udział spadł o 0,50 pkt. proc. do 6,73 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazła się stacja TV4 (3,94 proc. udziału, spadek o 0,23 pkt. proc.).

grafika

W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,69 proc., po wzroście o 0,83 pkt. proc.

Drugi był TVN, notujący stratę udziału wynoszącą 0,31 pkt. proc. do 10,12 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (6,75 proc. udziału, spadek o 0,77 pkt. proc.) i TVP2 (5,89 proc., - 0,16 pkt. proc.).

grafika

Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.

grafika

Zdecydowanie najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który we wigilię śledziło średnio 4,51 mln widzów Polsatu. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższa oglądalność tej produkcji od grudnia 2004 roku.

Druga lokata należała do specjalnego odcinka reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Pierwszy Dzień Świąt śledziło 3,28 mln widzów.

Na podium znalazł się jeszcze „Teleexpress”, który 26 grudnia w TVP1 wybrało 2,90 mln osób. Oczko niżej znalazły się MP w skokach narciarskich, które obejrzało średnio 2,68 mln widzów.

W rankingu top 10 na dziewiątej lokacie znalazł się jeszcze jeden film - „Titanic”. Drugą część tej produkcji, pokazaną w II dzień Świąt obejrzało 2,32 mln widzów.

Zestawienie zamyka „wielkie kolędowanie z Polsatem”, które w Wigilię obejrzało 2,31 mln osób.

grafika

25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 5 godzin 37 minut i 48 sekund. Było to o 1 minutę i 49 sekund krócej niż rok wcześniej, o 23 minuty i 48 sekund krócej niż dwa lata temu, o 6 minut i 39 sekund krócej niż trzy lata temu i o 15 minut i 30 sekund krócej niż cztery lata temu.

grafika

Podczas Świąt Bożego Narodzenia zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 14,03 mln zł - wydał Plus. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 5,08 mln zł znalazły się Winiary (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska