SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Kevin sam w domu” hitem świąt, TVP1 przed Polsatem i TVN

Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia najchętniej oglądaną stacją była TVP1. Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził nadany w Polsacie „Kevin sam w domu”, który pobił rekord oglądalności. Polacy w tym roku oglądali w Święta telewizję krócej niż w poprzednich latach.

Article

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była TVP1 z udziałem na poziomie 9,77 proc., czyli o 1,32 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 9,27 proc. udziału po wzroście o 0,41 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął TVN (7,73 proc. udziału, w dół o 0,75 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazła się Dwójka, której udział spadł o 0,50 pkt. proc. do 6,73 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazła się stacja TV4 (3,94 proc. udziału, spadek o 0,23 pkt. proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,69 proc., po wzroście o 0,83 pkt. proc.

Drugi był TVN, notujący stratę udziału wynoszącą 0,31 pkt. proc. do 10,12 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (6,75 proc. udziału, spadek o 0,77 pkt. proc.) i TVP2 (5,89 proc., - 0,16 pkt. proc.).

Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.

Zdecydowanie najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który we wigilię śledziło średnio 4,51 mln widzów Polsatu. Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższa oglądalność tej produkcji od grudnia 2004 roku.

Druga lokata należała do specjalnego odcinka reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Pierwszy Dzień Świąt śledziło 3,28 mln widzów.

Na podium znalazł się jeszcze „Teleexpress”, który 26 grudnia w TVP1 wybrało 2,90 mln osób. Oczko niżej znalazły się MP w skokach narciarskich, które obejrzało średnio 2,68 mln widzów.

W rankingu top 10 na dziewiątej lokacie znalazł się jeszcze jeden film - „Titanic”. Drugą część tej produkcji, pokazaną w II dzień Świąt obejrzało 2,32 mln widzów.

Zestawienie zamyka „wielkie kolędowanie z Polsatem”, które w Wigilię obejrzało 2,31 mln osób.

25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 5 godzin 37 minut i 48 sekund. Było to o 1 minutę i 49 sekund krócej niż rok wcześniej, o 23 minuty i 48 sekund krócej niż dwa lata temu, o 6 minut i 39 sekund krócej niż trzy lata temu i o 15 minut i 30 sekund krócej niż cztery lata temu.

Podczas Świąt Bożego Narodzenia zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 14,03 mln zł - wydał Plus. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 5,08 mln zł znalazły się Winiary (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Kevin sam w domu” hitem świąt, TVP1 przed Polsatem i TVN

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sss
Orientuje się ktoś jaką oglądalność podczas Świąt miały teleturnieje: Jaka to melodia, Familiada i Koło fortuny?
Z góry dziękuję za odpowiedź! :)
38 14
odpowiedź
User
S
Czy ktoś wie ile miały świąteczne odcinki JTM?
18 26
odpowiedź
User
Gość
Rekordowa oglądalność Kevina... Świąteczna reklama Asystenta Google swoje zrobiła.
58 16
odpowiedź
User
Nik
TVP od lat ma najlepszą ofertę na święta. Różne koncerty, specjalne programy. W TVN-ie nie uświadczy się kolęd, tylko całe święta zagraniczne filmy. Polsat to samo, z tym, że w wigilię było kilka godzin kolęd.
46 77
odpowiedź
User
majkk
A więc do zobaczenia za rok Kevin :D
53 22
odpowiedź