SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 i TVN liderami we wrześniu. Mecz Polska-Anglia hitem

Liderem oglądalności wśród wszystkich widzów we wrześniu br. była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Największą widownię zgromadziły eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2020 z Anglią, siatkarskie spotkanie ze Słowenią oraz serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. TVP SportArticle

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem września 2020 roku zwiększył się o 2 proc. i wyniósł 9,70 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,86 proc. do 8,13 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,74 proc. (do góry o 1,31 proc.). Czwarta była TVP2 (stacja miała 7,73 proc. udziału; + 2,38 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 33,62 proc. we wrześniu 2020 roku do 33,30 proc. we wrześniu 2021 roku.

TVN24 na czele stacji newsowych

Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 1,81 pkt. proc. do 5,06 proc. Z siódmej na szóstą lokatę awansowało TVP Info (stacja miała 4,04 proc. udziału; - 1,46 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 12. na 13. miejsce spadł Polsat News (1,49 proc.; w dół o 23,20 pkt. proc.).

TVN wyprzedził Polsat w grupie komercyjnej 16-49

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,23 proc., po wzroście o 1,89 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł Polsat. Jego wynik we wrześniu br. zmniejszył się o 13,23 proc. do 8,72 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 2,64 proc. do 5,91 proc.). Czwarta była TVP1 (+ 11,76 proc. do 5,89 proc.).

Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN7 (+ 0,21 proc. do 4,82 proc.), który wyprzedził TV Puls (- 3,07 proc. do 4,73 proc.)

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem też został TVN (w dół o 1,09 proc. do 9,05 proc.), który wyprzedził Polsat (- 12,44 proc. do 8,59 proc.).

Mecz Polska-Anglia hitem września

We wrześniu najwięcej widzów zgromadził eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2020 z Anglią, który w TVP1 8 września oglądało 4,68 mln widzów, co przełożyło się na 35,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugi był mecz reprezentacji Polski eliminacji ME w siatkówce ze Słowenią, który w TVP1 18 września śledziło 3,37 mln osób. Dało to stacji 28,32 proc. udziału.

Podium uzupełnia odcinek serialu „M jak miłość” z 7 września, który w TVP2 miał 3,30 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,36 proc.

„Fakty” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 20 września na antenie stacji obejrzało 2,47 mln widzów (20,62 proc. udziału). Była to dziewiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,40 mln widzów (emisja 19 września; 10. pozycja w ogólnym rankingu).

Hitami audycje TVP1

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, trzy - do TVN, a jedna - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami we wrześniu. Mecz Polska-Anglia hitem

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Novum
Jak na moje oko lider jest jeden: TVP 1. Nie jest równoważna pozycja lidera w grupie 4 plus z grupą 16-49. Może i dla reklamodawców młodsi widzowie są bardziej atrakcyjni ale dla ogólnej , społecznej,socjologicznej analizy liczby z tabelek mówią same za siebie: to Jedynka gromadzi największe audytorium przed telewizorem.
odpowiedź
User
Jola
Brawo TVN!
odpowiedź
User
MAx
Jak na moje oko lider jest jeden: TVP 1. Nie jest równoważna pozycja lidera w grupie 4 plus z grupą 16-49. Może i dla reklamodawców młodsi widzowie są bardziej atrakcyjni ale dla ogólnej , społecznej,socjologicznej analizy liczby z tabelek mówią same za siebie: to Jedynka gromadzi największe audytorium przed telewizorem.

Wyniki z 4+ można sobie oprawić i włożyć w ramkę, bo niewiele znaczą. I tyle;-)
odpowiedź