SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Omnicom Group z 7,4-proc. wzrostem wpływów i 244 mln dol. zysku

Koncern marketingowy Omnicom Group w III kwartale br. zanotował wpływy wyższe niż rok wcześniej o 7,4 proc. i o 24,4 proc. wyższy zysk netto. 1,5 proc. organicznego wzrostu wyników firmy stanowił programmatic buying, wpływy w USA wzrosły o 10 proc., a przychody z samych usług reklamowych - o 12,5 proc.

John Wren, CEO Omnicom GroupArticle

Omnicom Group - do której należą takie sieci agencji marketingowych i domów mediowych jak m.in. BBDO, TBWA/Chiat/Day, Omnicom Media Group and FleishmanHillard - od lipca do września br. zanotowała przychody wynoszące 3,75 mld dolarów (7,4 proc. więcej niż rok wcześniej) i 243,8 mln dolarów zysku netto (o 24,4 proc. więcej niż przed rokiem).

To kolejny udany finansowo kwartał koncernu - od kwietnia do maja br. jego wpływy wzrosły w skali roku o 6,4 proc., a zysk netto o 12,3 proc.

Dyrektor finansowy Omnicom Group, Philip Angelastro, podkreślił, że lepsze wyniki finansowe wynikają m.in. ze świetnych rezultatów osiąganych przez należące do koncernu domy mediowe, a także pozyskania wielu nowych klientów i zachowania dotychczasowych zleceń.

Z kolei szef koncernu, John Wren, poinformował, że 1,5 proc. organicznego wzrostu wyników firmy zapewniły usługi z zakresu programmatic buying (czyli automatycznego planowania i zakupu mediów do kampanii reklamowych, głównie w internecie). Przy czym programmatic buying będzie stanowił w br. poniżej 2 proc. całościowych przychodów firmy.

W III kwartale br. przychody Omnicom Group w USA zwiększyły się o 10 proc. do 2 mld dolarów, a na pozostałych rynkach - o 4,7 proc. do 1,8 proc. W całej Ameryce Północnej wzrost wyniósł 8,9 proc., w Europie - 2,2 proc., w Azji Pacyficznej - 4,4 proc., w Ameryce Południowej - 2,5 proc., a w Afryce i na Bliskim Wschodzie - 18,1 proc. Wpływy z tradycyjnych usług reklamowych wzrosły o 12,5 proc., z zarządzania relacjami z klientami - o 1 proc., z usług public relations - o 2,5 proc., a z komunikacji specjalnej - zmalały o 0,1 proc.

Omnicom Group jest drugim pod względem wielkości obrotów koncernem marketingowym na świecie, po WPP. Przed rokiem ogłoszono, że połączy się z Publicis Groupe, jednak wiosną br. zrezygnowano z tej fuzji (przeczytaj o tym więcej).

Również Publicis Groupe notuje w br. lepsze wyniki finansowe - w I półroczu jej wpływy wzrosły o 2,7 proc., a zysk netto - o 30 proc. (zobacz szczegóły).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Omnicom Group z 7,4-proc. wzrostem wpływów i 244 mln dol. zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl