SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Omnicom kupuje Flywheel za 900 mln dolarów

Holding reklamowy Omnicom, do którego należą takie agencje, jak DDB czy OMD kupuje od firmy Ascential, organizatora festiwalu reklamowego Cabbes Lions spółkę Flywheel zajmującą się handlem cyfrowym. Wartość transakcji wynosi ok. 900 mln dolarów. 

Article

Duncan Painter, dyrektor naczelny Ascential, brytyjskiej spółki-matki Cannes Lions, dołączy do Omnicom i będzie zarządzał firmą Flywheel, która twierdzi, że jest „największym adresowalnym nabywcą mediów na Amazon”.

Flywheel zatrudnia około 2000 pracowników i współpracuje z około 4500 markami. Według firmy platforma Flywheel Commerce Cloud „zarządza dziesiątkami miliardów sprzedaży produktów i miliardami wydatków na reklamę rocznie na rynkach cyfrowych”, takich jak Amazon, Walmart i Alibaba.

John Wren, dyrektor naczelny Omnicom i Painter powiedzieli, że transakcja umożliwi grupie agencji wykorzystanie szybko rosnącego, globalnego rynku handlu cyfrowego, którego wartość szacuje się na 7 bilionów dolarów do 2025 r., i połączenie możliwości Flywheel w zakresie mediów detalicznych z jednostką danych Omnicom Omni.

W ramach odrębnej umowy Ascential ma sprzedać swoją działalność związaną z trendami w modzie, WGSN, firmie private equity Apax Partners.

W styczniu 2023 r. Ascential ogłosił zamiar wydzielenia swojego działu handlu cyfrowego w ramach osobnego notowania na amerykańskiej giełdzie.

Ascential powiedział, że Omnicom zapłaci ok. 900 mln dolarów (około 740 mln funtów) za przejęcie Flywheel, a Apax zapłaci do 700 mln funtów.

Łączna wartość przedsiębiorstwa wynosi 1,4 miliarda funtów, a akcjonariusze Ascential otrzymają 1,2 miliarda funtów – co stanowi ogromny zwrot odpowiadający 126 proc. wartości giełdowej spółki przed dzisiejszą podwójną transakcją.

Cena akcji Ascential wzrosła o ponad 35 proc. na początku notowań w związku z nieoczekiwanymi wiadomościami.

- Sprzedaż e-commerce na całym świecie wzrośnie o 50%, osiągając około 7 bilionów dolarów do 2025 r. Przejęcie Flywheel znacznie poszerza nasz zasięg i wpływy w szybko rozwijających się sektorach handlu cyfrowego i mediów detalicznych, czyli dwóch z najszybciej rozwijających się części branży - powiedział John Wren. 

Phil Thomas, dyrektor naczelny Ascential Events i prezes Cannes Lions, zastąpi Paintera na stanowisku dyrektora generalnego pozostałej działalności Ascential. 

Na początku jesieni Ascential podał w swoich wynikach półrocznych , że przychody Lions wzrosły o 30 proc. rok do roku i 40 proc. w porównaniu z 2019 rokiem.

Scott Forbes i Mandy Gradden, obecnie odpowiednio prezes i dyrektor finansowy Ascential, pozostaną na swoich stanowiskach.

Dołącz do dyskusji: Omnicom kupuje Flywheel za 900 mln dolarów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl