SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet najczęściej cytowanym medium w 2019 roku, wysoko Wirtualnemedia.pl

Portal Onet.pl według rankingu Instytutu Monitorowania Mediów był najczęściej cytowanym medium w Polsce w 2019 roku. Internetowy serwis wyprzedził Wirtualną Polską i Rzeczpospolitą. Portal Wirtualnemedia.pl znalazł się w czołówce najczęściej cytowanych w ubiegłym roku serwisów internetowych.

Onet w ciągu dwunastu miesięcy był cytowany blisko 48,5 tys. razy. Wyprzedził tym samym uplasowaną na drugiej pozycji Wirtualną Polskę o 15 tys. oraz trzecią w rankingu „Rzeczpospolitą” o 19 tys. wzmianek.

Inne media powoływały się na wypowiedzi gości programu Onet Rano oraz doniesienia Onet.pl na temat tzw. afery hejterskiej w Ministerstwie Sprawiedliwości.

W pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów w Polsce w 2019  znalazły się trzy portale internetowe, pięć tytułów prasowych, trzy stacje radiowe i cztery telewizyjne.

 

Najbardziej opiniotwórcze media miesiąc po miesiącu

Instytut Monitowania Mediów prześledził, które redakcje były w każdym miesiącu ubiegłego roku liderami rankingów najchętniej cytowanych mediów.

Początek roku należał do „Gazety Wyborczej”. Pierwszą pozycję w zestawieniach styczniowym i lutowym dziennik zawdzięcza publikacjom związanym z tzw. taśmami Kaczyńskiego. Niemal połowa wszystkich powołań na informacje pochodzące z „Gazety  Wyborczej” związana jest z tą sprawą.

Onet.pl objął prowadzenie w zestawieniu w marcu  utrzymywał się na pozycji lidera przez dziewięć kolejnych miesięcy. Zwiększenie przewagi nad pozostałymi mediami było m.in. wynikiem dużej liczby powołań na wypowiedzi gości programu Onet Rano. Rekordowo często powoływano się na portal w połowie roku, gdy informowano o tzw. aferze hejterskiej w Ministerstwie Sprawiedliwości.

Najbardziej opiniotwórcze media drukowane 2019 roku

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym 2019 roku zostaje dziennik „Rzeczpospolita”. Tytuł zgromadził 29 tys. cytowań.

Na drugim miejscu znalazła się „Gazeta Wyborcza”, która dwukrotnie w 2019 roku, w styczniu i w lutym, prowadziła w rankingu ogólnym, obejmującym wszystkie rodzaje mediów. O ile dwa pierwsze tytuły cytowano odpowiednio 29 tys. i 25,8 tys. razy, to różnica pomiędzy drugim i trzecim miejscem jest znacznie większa – na doniesienia „Super Expressu” znajdującego się na trzeciej pozycji powoływano się w innych mediach 15,6 tys. razy.

W rankingu uwzględniającym dziesięć najczęściej cytowanych tytułów prasowych, znalazły się także: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu”, „Sieci”, „Wprost” oraz „Newsweek”.
 

W kategorii tygodniki i dwutygodniki pierwsze miejsce zajmują „Sieci” (3,9 tys. cytowań), będące także częstym liderem wcześniejszych, comiesięcznych rankingów. Na kolejnych pozycjach plasują się: „Wprost”, „Newsweek”, „Do Rzeczy”. Stawkę zamyka „Polityka” (1,9 tys. cytowań).

W kategorii miesięczniki znalazły się jedynie trzy tytuły z największą liczbą cytowań „Perspektywy”, „Forbes” oraz „Press”.

Najchętniej cytowane serwisy internetowe w 2019 roku

W kategorii mediów internetowych, na szczycie rankingu znalazł się Onet, przed Wirtualną Polską z wynikiem 33,4 tys. oraz wPolityce.pl z 10,7 tys. cytowań. Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl inne redakcje powoływały się w 2019 roku 4691 razy.

Poniższy wykres ilustruje roczny rozkład liczby powołań na dwa dominujące portale internetowe: Onet i Wirtualną Polskę. Redakcje te znalazły się także w czołówce rankingu ogólnego.

Najczęściej cytowane w 2019 roku stacje telewizyjne i radiowe

Zdecydowanym liderem pod względem liczby cytowań wśród stacji radiowych w 2019 roku było RMF FM. Na informacje i treści pochodzące z tej stacji inne media powoływały się blisko 26 tys. razy. Drugie miejsce należy do Radia ZET (13,2 tys.), trzecie do radiowej „Jedynki” (8,6 tys.).


Pierwsze dwa miejsca w kategorii stacje telewizyjne należą do TVN24 i TVN – odpowiednio 24,6 tys. i 20,4 tys. powołań na ich materiały. Na trzecim miejscu znalazł się Polsat News (13,8 tys.), na czwartym TVP Info (12 tys.). Stawkę zamyka TVP1 z wynikiem 5,3 tys.

Najchętniej cytowane media regionalne i ekonomiczne w 2019 roku

W mediach regionalnych wśród pięciu najczęściej cytowanych znalazły się dwie gazety i trzy stacje radiowe. Na pierwszym miejscu „Głos Wielkopolski” z wynikiem 1,2 tys., na kolejnych: Radio Gdańsk, Radio Kraków, „Gazeta Krakowska” i Radio Poznań.

W 2019 roku wśród tytułów skupiających się na tematyce biznesowej zdecydowanym liderem był „Dziennik Gazeta Prawna”. Na treści pochodzące z tego tytułu powoływano się 14,7 tys. razy. W rankingu znalazły się także: „Puls Biznesu”, bankier.pl, „Forbes” i businessinsider.com.pl.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 464 920 materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.

Dołącz do dyskusji: Onet najczęściej cytowanym medium w 2019 roku, wysoko Wirtualnemedia.pl

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciekawy
Bardzo ciekawe. Średnio dziennie na onet powoływano się 132 razy? Śwìątek, piątek i niedziele??? Szanowni badacze we wszystkim trzeba mieć umiar.
odpowiedź
User
Badacz
Bardzo ciekawe. Średnio dziennie na onet powoływano się 132 razy? Śwìątek, piątek i niedziele??? Szanowni badacze we wszystkim trzeba mieć umiar.

To nie badacze nie mają umiaru. To Onet ma dużo partnerstw, w których jest dogadany na cytowania.
odpowiedź
User
poPO
Za rok zacznie obowiązywać ACTA2 i skończy się cytowanie treści przez innych użytkowników internetu. Takie rankingi przejdą do historii. Wydawcy strzelili sobie w oba kolana na raz i jeszcze się z tego cieszą.
odpowiedź