SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Onet rezygnuje na VoD.pl z płatnej oferty. „Zbyt duża konkurencja w segmencie płatnych serwisów”

Oferta VoD+ obejmująca płatny dostęp do filmów i seriali zniknie z serwisu VoD.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Konkurencja w segmencie płatnych serwisów filmowych jest zbyt duża. Ale nie oznacza to, że przestajemy rozwijać ofertę płatnych  pakietów w obszarze wideo - wyjaśnia w rozmowie z nami Aleksander Kutela, CEO Grupy Onet.

Article

VoD+ jest obecnie opcją oferowaną na należącej do Onetu platformie VoD.pl. Pozwala na dostęp do biblioteki ponad 590 filmów i seriali w ramach miesięcznej subskrypcji w wysokości 19,90 zł miesięcznie. Pierwszy miesiąc korzystania z usługi jest darmowy.

Jak ustalił serwis Wirtualnemedia.pl, platforma VoD+ ma zostać zamknięta. Potwierdził to w rozmowie z nami Aleksander Kutela, CEO Grupy Onet, wyjaśniając przyczyny rezygnacji z usługi i zaprzeczając spekulacjom, według których do likwidacji przeznaczony ma być cały serwis VoD.pl

- Absolutnie nie planujemy zamknięcia VoD.pl - stwierdza stanowczo Kutela. - Serwis z wynikiem 4 mln użytkowników miesięcznie jest liderem na polskim rynku wśród serwisów które oferują legalny kontent wideo. Planujemy natomiast zamknięcie VoD+, jednego z serwisów płatnych dostępnych na VoD.pl. Uważamy, że konkurencja w segmencie płatnych serwisów filmowych jest zbyt duża. Nie oznacza to, że przestajemy rozwijać ofertę płatnych pakietów, ale będziemy to robić  przede wszystkim we współpracy z naszymi partnerami - zapowiada szef Grupy Onet.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. serwis VoD.pl miał 3,44 mln użytkowników i 14,56 mln odsłon. Wiosną z witryny, tak samo jak z należącej do Cyfrowego Polsatu platformy Ipla, po wygaśnięciu umowy zniknęły programy i seriale Telewizji Polskiej.

W kwietniu br. Agora zamknęła swój serwis Kinoplex.pl. Natomiast Netflix został niedawno uruchomiony w całkowicie spolszczonej wersji, jego szef Reed Hastings zapowiedział więcej polskich produkcji w ofercie oraz nowe opcje płatności dla klientów T-Mobile i UPC.

Od wiosny br. Grupa Onet mocno rozwija własne programy publicystyczne, lifestylowe i rozrywkowe, które po emisji na Onet.pl są dostępne za darmo na VoD.pl. Zatrudniła dziennikarzy z doświadczeniem telewizyjnym, m.in. Bartosza Węglarczyka, Romana Młodkowskiego, Katarzynę Janowską i Łukasza Grassa. We wrześniu po wakacyjnej przerwie zaczęła emisję kilkunastu autorskich cykli wideo: publicystycznych (m.in. nowych programów Jarosława Kuźniara, Andrzeja Stankiewicza, Renaty Kim, Andrzeja Gajcego i Iwony Kutyny) oraz lifestylowych, kulturalnych i biznesowych (prowadzą je m.in. Katarzyna Janowska, Tomasz Jachimek, Michał Pol i Łukasz Grass).

Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. strony Grupy Onet-RASP zanotowały 18,83 mln realnych użytkowników i 2,82 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 16,02 mln użytkowników i 2,11 mld odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Onet rezygnuje na VoD.pl z płatnej oferty. „Zbyt duża konkurencja w segmencie płatnych serwisów”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pań Roger
I to jest bardzo dobra decyzja!
9 0
odpowiedź
User
Jagoda
Może wreszcie serwisy VOD pójdą po rozum do głowy i skupią się na tym, aby edukować swoich klientów, że kupno legalnych treści jest bardziej moralne i lepsze jakościowo niż piractwo kiepskiej jakości
8 5
odpowiedź
User
kinoman
Legalne serwisy przegrywają z piratami nie ceną, tylko liczbą filmów. Otwórzcie sobie top 100 filmów na Filmwebie albo IMDb i spróbujcie obejrzeć legalnie któryś z nich. Nie da się! Nawet gdyby chcieć zapłacić 100 zł za jeden. Jedyna opcja to zakup DVD albo... wyposażenie na nielegalnym VOD. Dopóki to się nie zmieni, w Polsce ludzie będą korzystać z innych źródeł, bo w tych legalnych po prostu nie sposób tego obejrzeć.
17 1
odpowiedź
User
Jurek
Jeszcze niedawno eksperci z d* (w tym Onetu) mówili jak to Netflix i inne globalne serwisy im nie zagrożą. Jednak branża online to w Polsce baranki.
12 0
odpowiedź
User
titkow
Jeszcze niedawno eksperci z d* (w tym Onetu) mówili jak to Netflix i inne globalne serwisy im nie zagrożą. Jednak branża online to w Polsce baranki.
Toteż Netflix im nie zagroził, tylko "ci, których imion nie można wymawiać bo kasują komentarze". :)
4 0
odpowiedź
User
conf
jestem prorokiem - miesiac temu pisałem że kużniar z automatu bedzie leciał na głównej onetu - tadam:) nikt tego nie chce oglądać to na siłe wciskają, a jak adblocka masz to krzyczy od razu żebyć wyłączył:)
6 4
odpowiedź
User
zen
conf fakt ze Kuzniar jest na glownej, ale przynajmniej sie automatycznie nie wlacza :).Pierwszy raz chyba od pol roku wszedlem na onet i mam pytanie conf gdzie pojawia sie to info zeby wylaczyc adbloka bo u mnie sie nic takiego niestety nie pojawia :( ? i reklam tez nie ;)
1 2
odpowiedź
User
zen
A jeszcze jedno kto takie dlugie filmy ( 47 minut ) oglada ??? Mam pytanie dla tych co ogladaja z reklamami . Czy reklamy sa tylko przed materialem wideo czy te 47 jest szatkowane reklamami ?
4 1
odpowiedź
User
sdf
Zen, są szatkowane, i reklamy głośniejsze od reszty.
1 0
odpowiedź
User
sdf
Co to CEO?
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing