Onet, TVN 24 i Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórcze w czerwcu

Według czerwcowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów najbardziej opiniotwórczym medium drugi miesiąc z rzędu był Onet z wynikiem blisko 5,3 tys. wzmianek w innych mediach. Na drugim miejscu – z liczbą ponad 4,1 tys. wzmianek – znalazł się TVN24. Podium zamyka Wirtualna Polska z ponad 3,9 tys. cytowań.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Onet, TVN 24 i Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórcze w czerwcu

Jak informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie o najbardziej opiniotwórczych mediach w Polsce, liderem zestawienia jest Onet. Redakcja dotarła do informacji zamiarze Donalda Tuska zwrócenia się do Sejmu z wnioskiem o wotum zaufania wobec swojego rządu.

Najbardziej opiniotwórcze media w czerwcu

Drugie miejsce, z wynikiem ponad 4,1 tys. wzmianek, należy do TVN24. Stacja na żywo relacjonowała wyniki sondaży exit poll i late poll podczas wieczoru wyborczego II tury wyborów prezydenckich.

Podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem ponad 3,9 tys. odniesień w innych mediach. Dziennikarze portalu dotarli do informacji o umorzonym śledztwie, w którym Roman Giertych pełnił rolę prawnika obsługującego cztery spółki zaangażowane w wyprowadzenie kilkudziesięciu milionów złotych ze spółki Polnord. 

Awansem o 10 pozycji może pochwalić się portal Meczyki.

grafika

Kanał Sportowy z najwyższym wzrostem w internecie

Pierwsze miejsce w zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych portali czerwca zajął Onet z blisko 5,3 tys. wzmiankami. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z ponad 3,9 tys. cytowaniami.

Podium zamyka Interia z ponad 1,7 tys. odniesieniami innych redakcji. Awansem aż o osiem pozycji (miejsce 9.) może pochwalić się Kanał Sportowy. Serwis wygenerował 583 wzmianki m.in. dzięki wywiadowi ze Zbigniewem Bońkiem, w którym komentował dymisję Michała Probierza.

grafika

Liderzy opinii w telewizji i radiu bez zmian

Najbardziej opiniotwórczą stacją czerwca był TVN24, wyprzedzając Polsat News i TVP Sport.

grafika

Pozycję lidera w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych czerwca utrzymało RMF FM z blisko 2,4 tys. wzmianek. Podium uzupełniają Radio ZET i Polskie Radio Program I.

grafika

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych

Zestawienie najczęściej cytowanych tytułów prasowych w czerwcu otwiera „Rzeczpospolita” z ponad 3,2 tys. wzmiankami i awansem o jedną pozycję. Drugie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, która wygenerowała 2,6 tys. cytowań i również awansowała o jedno oczko.

Ostatnie miejsce na podium należy do „Faktu” z wynikiem blisko 2,2 tys. wzmianek i – tak samo – jedną pozycją wyżej w rankingu IMM.

grafika

W kategorii tygodników i dwutygodników podium tworzą „Newsweek”, „Viva” oraz „Do Rzeczy”. Z kolei zestawienie najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników czerwca otwiera „Forbes”, który wyprzedza „Perspektywy” i „Twój Styl”.

grafika

„Rzeczpospolita” liderem w rankingu prasy o tematyce biznesowej

Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce biznesowej otwiera „Rzeczpospolita”, na drugim miejscu „Dziennik Gazeta Prawna”, a na trzecim „Puls Biznesu”.

grafika

Wśród najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderem jest Business Insider, który wygenerował 674 cytowania. Wyprzedza Money (601 wzmianek) i Forsal (399 wzmianek).

Media tematyczne i regionalne. Polska Press ze świetnym wynikiem

TVP Sport w czerwcu znalazł się na czele rankingu opiniotwórczych mediów o tematyce sportowej. Kolejne miejsca należą do Meczyków i „Przeglądu Sportowego”.

W tytułach medycznych liderem jest Rynek Zdrowia, dalej Medonet i „Medycyna Praktyczna”.

Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych czerwca otwiera „Gazeta Krakowska” (291 wzmianek). Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (187 cytowań i awans o 1 pozycję). Podium zamyka „Gazeta Wrocławska” z wynikiem 164 wzmianek i awansem o 1 pozycję. Wszystkie tytuły należą do Grupy Polska Press.

grafika

Ringier Axel Springer Polska liderem rankingu wydawnictw

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw czerwca utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, Medonet, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce blisko 11,2 tys. razy.

Na drugim miejscu – awansując o 1 pozycję – znalazła się grupa Wirtualna Polska Media z łącznym wynikiem ponad 6,9 tys. wzmianek badanych tytułów: ABC Zdrowie, Auto Kult, Dobre Programy, Gadżetomania, Money, O2, Pudelek, Wirtualne Media, Wirtualna Polska, Sportowe Fakty, Fotoblogia.

Podium zamyka Cyfrowy Polsat reprezentowany przez Polsat News, Interię, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie ponad 6,9 tys. razy.

grafika

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 62 343 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2025 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Nie żyje Chris Rea. Stworzył kultową piosenkę o Bożym Narodzeniu

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady