SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet z pięcioma nowymi programami publicystycznymi, pasmo Jarosława Kuźniara ze studia i auta (wideo)

Grupa Onet-RAS Polska zaprezentowała jesienną ofertę programów nadawanych w internecie. W ramówce znalazło się 15 formatów, w tym 11 nowości. Jedną z nich jest poranny program „Onet Rano” prowadzony przez Jarosława Kuźniara. - Formuła programu to duże wyzwanie, będzie o wiele dynamiczniej niż w tradycyjnej telewizji - zapowiada Jarosław Kuźniar w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Lis, Iwona Kutyna, Jarosław Kuźniar Article

Jesienna oferta wideo Grupy Onet-RASP została podzielona na dwa pasma tematyczne: publicystyczne, które jest emitowane na żywo od poniedziałku do piątku, oraz magazynowe, w którym prezentowanych będzie pięć premier tygodniowo. Nowe odcinki programów będą prezentowane na stronie głównej Onet.pl dwa razy dziennie - rano i po południu, a później udostępniane w sekcji „Programy Onetu” w serwisie VoD.

Podczas prezentacji programów publicystycznych Bartosz Węglarczyk, szef programowy Onetu podkreślał radość z faktu, że do realizacji i prowadzenia autorskich formatów udało się nadawcy nakłonić doświadczonych i znanych dziennikarzy prezentujących różne opcje polityczne i światopoglądowe, których łączy zawodowa pasja i wysokie kompetencje zawodowe.

Jedną z nowości w ramówce jest poranny program „Onet Rano”. Jego gospodarzem jest Jarosław Kuźniar, który na przełomie maja i czerwca br. rozstał się z Grupą TVN, w której prowadził m.in. „Dzień dobry TVN” oraz „Wstajesz i wiesz” w TVN24.

Nowy program będzie nadawany od poniedziałku do piątku od godz. 7:55 na żywo ze specjalnie przystosowanego samochodu oraz z nowego studia przy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie.

W pierwszej części programu Kuźniar będzie zapraszał do mobilnego studia w aucie znanych komentatorów świata mediów, polityki, kultury, sportu czy biznesu, z którymi w luźnej formule, jadąc ulicami Warszawy, porozmawia na temat bieżących i nadchodzących wydarzeń w Polsce i na świecie.

Druga część programu będzie realizowana w studio „Onet Rano” przy Marszałkowskiej. Każdy z odcinków potrwa ok. 1,5 godz., a dodatkowym atutem programu ma być jego interaktywność - widzowie będą mogli na bieżąco komentować to co oglądają nie tylko na stronie Onetu, lecz także w serwisach społecznościowych i na platformie Periscope.

- Formuła „Onet Rano” jest dużym wyzwaniem, ale mamy do czynienia z formatem nieobecnym dotąd w naszych mediach - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jarosław Kuźniar. - Program jest w założeniach bardzo dynamiczny, w samochodzie wyposażonym w zestaw kamer oraz antenę satelitarną co chwila zmieniają się goście. Druga część, ta w tradycyjnym studio będzie oparta o rozmowy z kilkoma stałymi komentatorami, jednak nie zabraknie też nowych twarzy dzielących się z widzami opiniami na temat wydarzeń z konkretnych dziedzin - zapowiada gospodarz „Onet Rano”.

Kuźniar zaznacza, że w polskich mediach nie ma na razie formatu przypominającego jego nowy program. - Przygotowanie i prowadzenie „Onet Rano” będzie na pewno trudniejsze niż wszystko, co dotąd robiłem, ale koncepcja programu jest świetnie wpasowana w ducha internetu, w którym szybkie, dynamiczne tempo dostarczania informacji i treści jest nieodzowne. To zupełnie nie przypomina linearnej telewizji - przyznaje Kuźniar.

Publicystyczny tydzień w Onecie będzie rozpoczynać poniedziałkowa premiera programu „Tomasz Lis”. To drugi sezon programu, w którym każdy nowy odcinek jest nadawany na żywo o godz. 15:00 na Onet.pl i Newsweek.pl.

Redaktor naczelny „Newsweeka,” zapraszając do programu znanych komentatorów oraz opatrując wydarzenia ostatniego tygodnia autorskim komentarzem, podobnie jak w pierwszej serii ma dostarczać widzom solidną dawkę publicystyki na wysokim poziomie.

Program Tomasza Lisa był obecny na Onet.pl już w sezonie wiosennym, każdy odcinek oglądało średnio kilkaset tysięcy widzów, łącznie zanotowały one 30 mln odtworzeń.

W pozostałe dni tygodnia programy publicystyczne Onetu będą miały swoje premiery o godz. 10:30.

We wtorki, na zmianę pojawią się Iwona Kutyna z programem „Temat wart uwagi” oraz Renata Kim z „Newsweek Polska” z programem „Z Kim dziś?”. Obie dziennikarki skupią się na społecznych aspektach bieżących wydarzeń.

W środy autorskie programy będą prezentować Andrzej Gajcy i Andrzej Stankiewicz. Gajcy w swoim „Posłowiu” będzie pokazywać głębszy sens bieżących zdarzeń i przełamywać tzw. „partyjne przekazy dnia”. Natomiast Andrzej Stankiewicz, autor „Stanu wyjątkowego”, ma przede wszystkim stawiać na wyjątkowych gości - polityków, sportowców i artystów.

W czwartki o godzinie 10:30 na widzów będzie czekać „Burza polityczna”, czyli spotkanie z najważniejszymi polskimi politykami, którzy odpowiadając na pytania Agnieszki Burzyńskiej, dziennikarki działu politycznego „Faktu” mają się tłumaczyć z działań własnej formacji partyjnej.

W piątki według planu ma być nadawany program „Subiektywny” Bartosza Węglarczyka, który od kwietnia br. jest dyrektorem programowym Grupy Onet. Węglarczyk zamierza w swoim programie poświęcać dużo uwagi polityce zagranicznej i wydarzeniom międzynarodowym.

Uzupełnieniem oferty Onetu w obszarze informacji ma być „Onet24” - krótki program informacyjny realizowany na bieżąco i emitowany kilka razy w ciągu dnia. Każde wydanie Onet24, w którym przedstawiane są najważniejsze wydarzenia z kraju i ze świata, tworzy zespół dziennikarzy pod kierownictwem Iwony Kutyny, która również poprowadzi codzienne serwisy.

- Onet zaspokaja szeroko rozumianą potrzebę bycia na bieżąco - podkreślił w trakcie konferencji Aleksander Kutela, prezes Grupy Onet. - Nasze inwestycje w jakość dziennikarstwa, formaty wideo, programy informacyjne i relacje na żywo są odpowiedzą na potrzeby naszych użytkowników. DNA Onetu, jak i całej Grupy Onet-RAS Polska jest niezależne dziennikarstwo, dlatego do współpracy zaprosiliśmy najbardziej uznanych dziennikarzy. Chcemy, aby Onet rozwijał się jako medium, które inspiruje, inicjuje dyskusje, i w którym prezentowane są różne punkty widzenia. Stąd tak duża różnorodność nowych formatów i podejmowanych tematów - wyjaśnił Kutela.

Podczas prezentacji ramówki zapowiedziano także dwa nowe seriale, których koproducentem jest Onet. Obie produkcje powstały z myślą o widzu internetowym, stąd dostosowana do tego medium krótsza forma. W produkcjach uczestniczą gwiazdy znane z seriali telewizyjnych.

Pierwszy z seriali to „Sezon ogródkowy” (w którym występuje m. in. Anna Dereszowska), który startuje od 30 września br. Drugim tytułem są „Wymiksowani.pl” - serial fabularny z tematyką kulinarną w tle, w którym zagrają m.in. Ada Fijał, Katarzyna Zielińska, Basia Kurdej-Szatan, Michał Piróg, Rafał Maślak, Mikołaj Krawczyk. Premiera tego serialu jest przewidziana na początek listopada.

Jesienią w serwisach Grupa Onet-RAS Polska emitowane będą nowe programy prowadzone przez Michała Pola, Katarzynę Janowską, Marcina Cejrowskiego Łukasza Grassa i Tomasza Jachimka.

- Kilka miesięcy temu, jako pierwsza grupa mediowa w Polsce zaprezentowaliśmy wiosenną ofertę programów dostępnych wyłącznie w internecie i - jak pokazują znakomite wyniki - zdobyliśmy uznanie naszych użytkowników - zaznaczyła Sabina Lipska, chief video officer w Grupie Onet. - Dlatego teraz prezentujemy kolejną, jesienną odsłonę programową wzbogaconą o nowe programy i najlepsze dziennikarskie nazwiska, które są dopełnieniem naszej oferty w segmencie video. W ostatnich tygodniach uruchomiliśmy dwa nowe studia - stacjonarne i mobilne oraz zainwestowaliśmy w dodatkowe zaplecze technologiczne. Dzięki temu użytkownicy Onetu każdego tygodnia zobaczą kilkanaście najwyższej jakości premier wideo - zapowiedziała Lipska.

Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. strony Grupy Onet-RASP zanotowały 18,83 mln realnych użytkowników i 2,82 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 16,02 mln użytkowników i 2,11 mld odsłon. Wydawca będzie dostarczał treści do kanału Zoom TV, który zacznie nadawanie w październiku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Onet z pięcioma nowymi programami publicystycznymi, pasmo Jarosława Kuźniara ze studia i auta (wideo)

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
tylko WP i tyle w tym temacie
26 31
odpowiedź
User
conf
nowe dane o wynikach lisa- 300 mln odtworzeń;)- za rok jak go tytułem awansu przerzuca na 10rano to razem z kuzniarem mogą kotlty smażyć jak w tvnie
28 15
odpowiedź
User
ada
szykuje się wtopa dekady !!! tak moczyła tylko agora 10 lat temu
63 12
odpowiedź
User
Chaos
Pytanie, kto będzie wszystko oglądać i kiedy? Uważam, że portale brną w ślepą uliczkę. Sądzicie, że pracownik korpo o 8 godzinie rano będzie oglądać z biura Kuźniara? Odpali sobie wieczorem powtórkę na VOD? Nie, mając wieczorem chwilę dla siebie prędzej odali nowy odcinek swojego serialu na Netflixie.
67 10
odpowiedź
User
Barun
Fajnie, ale zupełnie bez sensu
26 10
odpowiedź