SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Optimedia: Outdoor zamiast TV

Optimedia dla SC Johnson

Przede wszystkim outdoor - do takiego wniosku doszedł dom mediowy Optimedia planując kampanię reklamową dla odświeżaczy powietrza MiniSpray produkowanych przez SC Johnson. W tym segmencie produktów dominuje reklama telewizyjna, która stanowi 99% wydatków na reklamę. Tymczasem Optimedia postanowiły przeznaczyć blisko połowę budżetu reklamowego na outdoor. Wszystko po to, by kampania toczyła się bliżej momentu podejmowania decyzji o zakupie przez klienta. Plakaty reklamowe będą umieszczane w bezpośredniej bliskości supermarketów. Uzupełnieniem kampanii jest reklama telewizyjna oraz spoty dźwiękowe emitowane w radiowęzłach supermarketów handlowych: Tesco, Makro i Hypernova. Kampania jest realizowana od początku września.

MiniSpray to małe odświeżacze powietrza. Kampania ma charakter kontynuacji i informuje o aktualnych promocjach oraz nowych zapachach odświeżacza: lawendowym i konwaliowym. Kampanii towarzyszą dwa slogany reklamowe. Wspólnym sloganem dla outdooru i spotów dźwiękowych jest tekst "Raz naciskasz. Świeżość odzyskasz.". Spot telewizyjny wykorzystuje slogan "Brise. Powiew domowej radości". Całość kampanii łączy postać chłopczyka korzystającego z toalety. Kreację przygotowała agencja reklamowa AD Fabrika FCB.

Adaptowany do polskich potrzeb spot można obejrzeć w stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP3, Polsacie, TVN, i TV4. Outdoor wykorzystuje nośniki położone w sąsiedztwie dużych sklepów. Zaliczają się do nich wiaty przystankowe, nośniki Citylight ustawione na parkingach sklepów oraz billboardy umieszczone przy dojazdach na sklepowe parkingi. Plakaty są widoczne także na innych wiatach przystankowych w miejscach najczęstszych przesiadek. Sklepy, w których sprzedawany jest MiniSpray zostały także oznaczone plakatami przylepionymi na drzwiach. Kampanię wspierają spoty radiowe emitowane w sklepowych radiowęzłach. Spoty trwają 44 sekund. Zawierają informację o dostępnych wariantach produktu i aktualnej promocji.

"Celem kampanii jest wsparcie sprzedaży produktu obecnego już od pewnego czasu na sklepowych półkach. Doszliśmy do wniosku, że kampania prowadzona w bezpośredniej bliskości sklepów może przynieść lepsze efekty niż zwyczajowa, telewizyjna. Outdoor i spoty puszczane w radiowęzłach sklepów pozwalają na dotarcie do klienta na chwile przed lub nawet w trakcie podejmowania decyzji o zakupie danego produktu. Skuteczność takiej reklamy jest dużo większa, ponieważ jest stosowana w odpowiednim miejscu i czasie. Czyli wtedy, kiedy potencjalny klient aktywnie poszukuje argumentów skłaniających go do wyboru konkretnego produktu." - Powiedział Norbert Kałużny z Optimedia Poland .

Optimedia to jeden z najstarszych i najbardziej liczących się domów mediowych w Polsce. Działa w naszym kraju od 1993 r. Zajmuje się przygotowywaniem strategii kampanii reklamowych, planów emisji reklam, analizami rynku mediów, zachowań konsumentów i działań konkurencji. Od 1993 roku firma obsługiwała niemal 200 klientów z kilkunastu branż, np. farmaceutycznej, motoryzacyjnej, finansowej, medialnej i wielu innych. Oprócz SC Johnson klientami Optimedia są lub były takie firmy, jak: L'Oreal, Bank Pekao S.A., Grupa Żywiec, CANAL+/CYFRA+, British Airways, OBI, Ferrero, Generali, Renault, PKN Orlen, Whirlpool, Hewlett Packard, 3COM, Indykpol, Compaq, Thomson, Syrena Entertainment Group.

Dołącz do dyskusji: Optimedia: Outdoor zamiast TV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl