SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange ma zapłacić 13 mln zł kary za mylące reklamy Neostrady

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów kontrolował reklamę akcję reklamową Neostrady realizowaną przez Orange Polska w 2015 roku. Sąd zdecydował, że kampania wprowadzała klientów w błąd i ma zapłacić karę w wysokości 13 mln zł.

Article

W 2017 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował, że Orange Polska ma zapłacić 16,3 mln zł kary za wprowadzanie klientów w błąd kampanią reklamową z 2015 roku.

Chodziło o reklamy Superpromocji Neostrady oraz Geopromocji dla Neostrady, które miały wprowadzać klientów w błąd w zakresie kosztów korzystania z sieci. Orange nie zgodził się z tą decyzją, firma twierdziła, że prezes UOKiK-u „dokonał nieuzasadnionego uproszczenia”.

Telekom odwołał się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zdecydował o zmniejszeniu kary do 13 mln złotych. Jak podał „Puls Biznesu”, decyzję, czy będzie się odwoływać od wyroku, Orange podejmie, kiedy zapozna się z treścią uzasadnienia wyroku.

To drugi taki przypadek w tym roku - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na początku br. podtrzymał karę nałożoną na Orange Polska za bezprawne przedłużanie umów swoim klientom. Grzywna wynosi 28 mln zł.

Z kolei Urząd Komunikacji Elektronicznej w listopadzie ub.r. nałożył na Orange Polska kary w wysokości 9,1 mln zł za to, że bez wymaganych zgód klientów wysyłał im SMS-y o charakterze marketingowym. Orange Polska zapowiedział, że odwoła się od tej decyzji - W naszej ocenie wysokość kary jest niewspółmierna wobec rzekomego naruszenia - stwierdził rzecznik prasowy firmy Wojciech Jabczyński.

W ub.r. Orange Polska zanotował spadek przychodów o 0,7 proc. do 11,27 mld zł oraz 190 mln zł zysku netto (wobec 60 mln zł straty w 2017 roku). Na koniec roku telekom miał 14,8 mln kart SIM telefonii mobilnej, 3,41 mln klientów telefonii stacjonarnej i 2,56 mln klientów internetu stacjonarnego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orange ma zapłacić 13 mln zł kary za mylące reklamy Neostrady

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
skoro wprowadzono w błąd klientów to powinno się też klientowi oddać za to co było mylne, plus kara

Tak by było sprawiedliwie
odpowiedź
User
Mariola
Konumenci dostali po kieszeni, pieniądze dostanie budżet, zapłacą konsumenci przez wyższe opłaty za usługi :-)
odpowiedź