Orange z większym zyskiem i rosnącą bazą abonentów. Liczba użytkowników światłowodu w górę o 84 procent

W III kwartale 2018 r. Orange Polska zanotował niewielki spadek przychodów do poziomu 2,775 mld zł. Zysk netto spółki wzrósł do 91 mln zł, a liczba użytkowników przekroczyła 14,6 mln. O 84 proc. rok do roku zwiększyła się baza odbiorców usługi światłowodowego dostępu do internetu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Orange z większym zyskiem i rosnącą bazą abonentów. Liczba użytkowników światłowodu w górę o 84 procent

W III kwartale br. Orange Polska zanotował przychody w wysokości 2,775 mld zł, co oznacza spadek rok do roku o 0,5 proc. W ciągu 9 miesięcy do końca września br. przychody operatora zmniejszyły się o 1,6 proc. osiągając poziom 8,171 mld zł.

W raportowanym okresie Orange pozytywnie zaskoczył rynek swoim zyskiem netto, który zamknął się kwotą 91 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 28 mln, a analitycy oczekiwali zysku na poziomie jedynie 3,5 mln zł.

Orange Polska w trzecim kwartale 2018 roku wypracował 792 mln zł zysku EBITDA, który był wsparty przez 93 mln zł zysku na sprzedaży "kilku dużych nieruchomości", wobec 3 mln zł zysku rok wcześniej. Środki pieniężne ze sprzedaży aktywów w III kw. mają trafić do spółki w kolejnych kwartałach.

grafika

III kwartał br. zakończył się dla Orange liczbą użytkowników usług mobilnych przekraczającą 14,61 mln, co oznacza wzrost w skali roku o 1,8 proc.

Największe przyrosty operator odnotował w segmencie usługi światłowodowego dostępu do internetu (o 38 tys. - wzrost rok do roku o 84 proc.) do 2,5 mln usług oraz ofert konwergentnych (o 24,7 proc. do ponad 1,17 mln).

Przychody z usług wyłącznie komórkowych spadły o 11 proc. rok do roku do 734 mln zł, a przychody z usług stacjonarnych były niższe o 9,8 proc. i wyniosły 614 mln zł. Sprzedaż usług pakietowych dla klientów indywidualnych wzrosła o 28 proc. do 357 mln zł. Przychody Orange Polska ze sprzedaży sprzętu wzrosły rok do roku o 5,1 proc. do 312 mln zł. Przychody z usług hurtowych spadły o 5,3 proc. do 576 mln zł.

Z telewizyjnej oferty Orange korzysta teraz 921 tys. klientów.

grafika

- W trzecim kwartale, pomimo okresu wakacyjnego, osiągnęliśmy dobre wyniki komercyjne - ocenia w komunikacie Jean-François Fallacher, prezes zarządu Orange Polska. - Do naszej sieci światłowodowej przyłączyliśmy netto 38 tys. klientów, niemal wyrównując rekordowe osiągnięcie z poprzedniego kwartału. Na dzień dzisiejszy w zasięgu tej sieci znajduje się blisko 3,2 miliona gospodarstw domowych w 116 miastach Polski, a wskaźnik penetracji usługi światłowodowej przekroczył 10%. Podjęliśmy inwestycje w sieć światłowodową, żeby wzmocnić przewagę konkurencyjną względem operatorów kablowych. Według naszych własnych badań rynkowych, w ciągu ostatnich trzech lat zwiększyliśmy udział w rynku przewodowego dostępu do internetu na obszarach w których inwestujemy. Motorem wzrostu pozostają konwergencja i łącza światłowodowe. W obszarze usług konwergentnych cieszy nas zwłaszcza stabilizacja średniego przychodu na klienta – będąca efektem skutecznej dosprzedaży usług oraz ukierunkowanych na wartość zmian, jakie wprowadziliśmy w ofercie Orange Love. W 3 kw. wprowadziliśmy możliwość zakupu nowego telefonu na raty w dowolnym momencie trwania umowy. Ta zwiększona elastyczność została bardzo dobrze przyjęta przez klientów, korzystnie wpływając na przychody i zyski w 3 kw. - zaznacza Fallacher.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?