SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orlen nadal sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej. Jest nowa umowa z PZPN

PKN Orlen przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Koncern przez blisko cztery lata będzie sponsorem generalnym polskiej piłki nożnej, 11 reprezentacji narodowych, w tym reprezentacji mężczyzn oraz sponsorem tytularnym rozgrywek piłkarskich – m.in. Ekstraligi kobiet, Pucharu Polski kobiet oraz ePucharu Polski. Współpraca z PZPN obejmie także realizację przez koncern projektów piłkarskich dla dzieci i młodzieży.

Głównym sponsorem reprezentacji Polski od 2015 roku była Grupa Lotos. Po tym jak w połowie 2021 r. została przejęta przez PKN Orlen, a marka Lotos niebawem zniknie z rynku, przy meczach reprezentacji zaczęła być promowana marka Orlen.

- Grupa Orlen jest największym sponsorem polskiego sportu. Skala naszego zaangażowania w ten obszar systematycznie rośnie. Wspieramy blisko 100 utalentowanych zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitety. Stawiamy na współpracę z PZPN, bo piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportu w kraju, a rozgrywki śledzi ponad 70% Polaków. Piłka tworzy w Polsce także prawdziwą społeczność. W naszym kraju gra w nią zawodowo i amatorsko trzy miliony osób, a w trakcie sezonu w każdy weekend jest rozgrywanych około 9 tys. spotkań. Chcemy wykorzystywać ten potencjał do promocji naszego biznesu, ale jednocześnie wspólnie ze związkiem działać na rzecz rozwoju sportu dzieci i młodzieży - mówi Agata Pniewska, dyrektor biura marketingu sportowego, sponsoringu i eventów PKN Orlen.

- Liczby mówią same za siebie. Piłka nożna wyzwala w kibicach ogromne emocje. Każdy żyje zwłaszcza meczami seniorskiej reprezentacji mężczyzn, która jest najpopularniejszą drużyną w kraju, drużyną wszystkich Polaków. Przedłużenie współpracy z firmą PKN Orlen jest potwierdzeniem tego, że inwestycja w kadrę narodową pozwala realizować naszym sponsorom stawiane cele biznesowe, a PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata. Cieszymy się, że PKN ORLEN dostrzega ogromny potencjał reprezentacji młodzieżowych, piłki nożnej kobiet czy eFutbolu, które również będzie wspierał. To  umowa, gwarantująca korzyści obu stronom. Gramy razem o najwyższe cele - dodaje Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN.

Współpraca z Polskim Związkiem Piłki Nożnej to gwarancja dotarcia do milionów kibiców w Polsce i za granicą. Roczny ekwiwalent reklamowy wynikający ze wsparcia PZPN dla sponsora głównego w 2021 roku przekroczył 410 mln zł. Kanały społecznościowe „Łączy nas piłka” obserwuje blisko 5 mln użytkowników, a mecze biało-czerwonych podczas mundialu w Katarze oglądało w telewizji i internecie średnio 12,5 mln widzów.

Jednocześnie kampanie z udziałem kadrowiczów – m.in. Roberta Lewandowskiego, Wojciecha Szczęsnego, Arkadiusza Milika czy Piotra Zielińskiego – będą wykorzystywane przez koncern jako platforma marketingowa wspierająca biznes, w tym sprzedaż detaliczną na stacjach paliw czy nowe koncepty gastronomiczne. Jedną z nich zrealizowano jeszcze przed mundialem w Katarze. Kampania z hasłem „Witaj w świecie piłkarskich emocji” wspierała nie tylko wizerunek firmy jako sponsora, ale również promowała marki własne oraz stworzyła kontekst do dalszego wsparcia reklamowego programu Vitay.

W nowej umowie z PZPN zapisano kompleksowe wsparcie reprezentacji młodzieżowych. Nowa umowa przewiduje wsparcie merytoryczne PZPN przy realizacji programów piłkarskich PKN Orlen, w których już bierze udział 18 tys. dzieci.

Orlen sponsorem tytularnym ePucharu Polski

PKN Orlen będzie w najbliższych latach także sponsorem generalnym reprezentacji Polski kobiet, kadr młodzieżowych, a także sponsorem tytularnym Pucharu Polski kobiet, Ekstraligi kobiet oraz 1. Ligi kobiet.

- Na przestrzeni ostatniej dekady liczba piłkarek zwiększyła się w Polsce aż 8-krotnie, a zainteresowanie wydarzeniami piłkarskimi deklaruje 63 proc. Polek. Rośnie również marketingowa wartość żeńskiego futbolu. Oglądalność meczów kadry kobiet w eliminacjach mistrzostw świata w szczytach komunikacyjnych przekraczała 400 tys. widzów - podano w komunikacie.

Orlen dostrzega również potencjał wirtualnej odmiany piłki nożnej jako nowego narzędzia wspierającego rozwój dyscypliny, pozwalającego budować rozpoznawalność marki wśród setek tysięcy graczy. Oglądalność finału esportowych Mistrzostw Świata w FIFA 23 między Polską a Brazylią wyniosła blisko 800 tys. widzów, a według badania Polish Gamers 2022 aż 68 proc. młodych Polaków poniżej 18 lat gra w gry komputerowe.

Koncern będzie sponsorem tytularnym ePucharu Polski oraz Generalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w eFutbolu, która jest aktualnym wicemistrzem świata FIFAe Nations Cup 2022 oraz wicemistrzem Europy UEFA eEURO 2021.

W czasie obowiązywania nowej umowy reprezentacja Polski mężczyzn rozegra dwa cykle eliminacyjne – do mistrzostw Europy i świata. W 2025 roku odbędą się natomiast mistrzostwa Europy kobiet. Polska jest jednym z kandydatów do organizacji tego wydarzenia.

Nowi sponsorzy reprezentacji Polski w piłce nożnej

W 2022 roku PZPN pozyskał nowych sponsorów.  W maju strategicznym sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej została firma InPost, a we wrześniu do grona sponsorów dołączyła firma Tarczyński. W październiku partnerem piłkarskiej reprezentacji Polski został z kolei wydawca porównywarki ubezpieczeniowej Inszury.pl. Pod koniec listopada marka piwa Tyskie (należąca do Kompanii Piwowarskiej) po ponad dekadzie przerwy wraca do współpracy sponsorskiej z piłkarską reprezentacją Polski, tym razem jako oficjalny partner.

Od sierpnia ub.r. za pośrednictwo przy zawieraniu kontraktów dotyczących praw marketingowych z PZPN odpowiada agencja Publicon Sport.

Dołącz do dyskusji: Orlen nadal sponsorem reprezentacji Polski w piłce nożnej. Jest nowa umowa z PZPN

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Opitek
No trudno.
odpowiedź
User
Gość
Czyli będzie drożej na stacjach paliw bo trza dać kolejne pieniądze na tych celebrytów piłkarskich.
odpowiedź
User
Facepalm
Orlen - partyjna dojna krowa. A to wszystko na końcu (sponsoring tych wszystkich imprez, akcji, sylwestrów w Zakopanem) i tak spłacamy my w cenie paliwa.
odpowiedź