SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Ostra w gębie” kampania Burger King nie zachęca do agresji słownej

Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest przeciwko kampanii restauracji Burger King prowadzonej pod hasłem „Ostry w gębie”. Autor skargi zarzucał przekazowi promowanie agresji werbalnej.

Kampania restauracji Burger King, której dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, była prowadzona jesienią ubiegłego roku pod hasłem „Ostry w gębie” (więcej). Firma reklamowała w tej akcji swoje nowe menu, zachęcając odbiorców do odsłuchiwania i przesyłania znajomym sześciu ostrych „wiązanek” dźwiękowych dostępnych w serwisie ostrywgebie.pl. Autor skargi zauważył, że te nagrania są obraźliwe, w związku z czym kampania – zachęcając do ich rozpowszechniania – promuje agresję werbalną. Na podstawie protestu przekazowi postawiono zarzuty promowania przemocy oraz sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej.

Odpowiedzialna za tę akcję firma AmRest broniła się, twierdząc, że przekaz ma charakter humorystyczny i w żaden sposób nie nawołuje do agresji ani nie obraża odbiorców. Reklamodawca zauważył też, że chociaż kampania odwołuje się do języka młodzieżowego, nie wykorzystuje wulgaryzmów. Ponadto kontrowersyjne „wiązanki” są dostępne jedynie w serwisie internetowym, zatem odsłuchujący je internauci robią to z własnej inicjatywy, domyślnie akceptując zasady promocji oraz ton tych nagrań.

Rozpatrująca sprawę Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w kampanii elementów obraźliwych ani promujących niewłaściwe wzorce. Instytucja zwróciła uwagę, że żartobliwe „wiązanki” użytkownik może odsłuchać dopiero po wejściu do zabawy „Ostry w gębie”. W konsekwencji komisja uznała, że przekaz nie narusza dobrych obyczajów ani kodeksu branżowego.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: „Ostra w gębie” kampania Burger King nie zachęca do agresji słownej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl