SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oszuści podszywają się pod PKO BP i rozsyłają fałszywe maile

PKO Bank Polski ostrzega przed fałszywymi mailami o zablokowanym dostępie do serwisu bankowości internetowej iPKO. Wiadomości są wysyłane losowo przez cyberprzestępców i służą wyłudzeniu danych, czyli tzw. phishingowi.

Mail zatytułowany „Kwestie bezpieczeństwa” zawiera informację, że dostęp do iPKO został zablokowany, posiada również logo tego serwisu. Aby przywrócić możliwość logowania oszuści nakazują przeprowadzenie „procesu weryfikacji” na fałszywej stronie internetowej, która służy do wyłudzenia loginów i haseł do kont klientów banku.

Przypomnijmy, że z początkiem października serwis iPKO został udostępniony w nowej odsłonie (więcej na ten temat).

Jak informuje Wirtualnemedia.pl Roman Grzyb, ekspert z departamentu komunikacji korporacyjnej PKO BP, bank zajmuje się już tą sprawą i stara się zablokować fałszywą stronę. Jeden z elementów graficznych maila z linkiem został podmieniony na ostrzeżenie „Uwaga! Próba oszustwa!”.

- PKO Bank Polski nie jest autorem tych wiadomości, są one rozsyłane losowo przez osoby podszywające się pod Bank. Bank reaguje natychmiast na każdy sygnał o wysyłce fałszywych maili oraz o pojawieniu się stron phishingowych podszywających się pod serwisy internetowe Banku - tłumaczy nam Roman Grzyb. - Każdy przypadek jest zgłaszany do organów ścigania oraz do międzynarodowych zespołów CERT, które zajmują się zwalczaniem przypadków naruszeń bezpieczeństwa komputerowego, jak również przeciwdziałaniem tego typu oszustwom w przyszłości - dodaje.

Jednocześnie bank prosi, aby nie odpowiadać na maile, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej (PIN-u i kodu CVV). Są to dane do wyłącznej wiadomości klienta.

Klient PKO BP, który skorzystał z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podał jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO/Inteligo powinien niezwłocznie powiadomić o tym fakcie bank, kontaktując się z infolinią.

W lipcu br. strony internetowe PKO BP odwiedziło 4,26 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Oszuści podszywają się pod PKO BP i rozsyłają fałszywe maile

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Przecież nikt się już na to nie łapie... chyba bo "na wnuczka" pomimo ponad 20 lat doświadczenia ciągle ktoś się łapie.
odpowiedź
User
Ajtam
Ciezko sie na to nabrac - slobo zrobione. :) Co jak co, ale pkobp dla o jezyk polski.
odpowiedź