SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

otoMoto.pl przed OLX.pl liderem serwisów motoryzacyjnych, Autokult.pl przed Auto-swiat.pl (TOP10)

Wśród serwisów motoryzacyjnych zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon mają otoMoto.pl i dział motoryzacyjny OLX.pl. Zdecydowana większość witryn z miesiąca na miesiąc zanotowała spadki odwiedzalności, natomiast duży wzrost osiągnął Wrc.net.pl.

Article

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. otoMoto.pl (Grupa OLX) odwiedziło 5,95 mln użytkowników, czyli 21,56 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 336,04 mln odsłon.

Z kolei sekcja motoryzacyjna OLX.pl zanotowała 4,55 mln odwiedzających i 336,31 mln odsłon. Użytkownik wykonał 73,9 odsłon, natomiast na otoMoto.pl ten wskaźnik było wyniósł 56,3 odsłon.

Oba serwisy są zdecydowanie na czele witryn motoryzacyjnych, dominują zwłaszcza pod względem liczby odsłon. Pozostałe osiem stron z rankingu zanotowało ich łącznie 74,76 mln.

W tej części rankingu przeważają serwisy nie ogłoszeniowe, tylko głównie z treściami dziennikarskimi. Na Autokult.pl (Grupa Wirtualna Polska) 4,2 mln internautów wykonało 17,67 mln odsłon, na Auto-swiat.pl (Ringier Axel Springer Polska) 3,31 mln użytkowników wygenerowało 11,94 mln odsłon, a w sekcji motoryzacyjnej Interii 2,14 mln odwiedzających wykonało 10,25 mln odsłon.

Autocentrum.pl (jesienią ub.r. kupione od Grupy Oponeo przez Wirtualną Polskę za 9,3 mln zł) przy 1,31 mln użytkowników miało 15,81 mln odsłon, co daje 12,1 odsłon na odwiedzającego. Natomiast sekcja motoryzacyjna WP.pl miała 1,03 mln użytkowników i 3,09 mln odsłon.

W zestawieniu są też strony innych dużych wydawców. Na Moto.pl (Agora) 2 mln internautów wykonało 5,09 mln odsłon, a na Motofakty.pl (Grupa Polska Press) 1,28 mln odwiedzających wygenerowało 4,13 mln odsłon.

Z kolei Wrc.net.pl zanotował 1,63 mln użytkowników i 6,77 mln odsłon.

W porównaniu z listopadem zdecydowana większość serwisów zanotowała spadki odwiedzalności. Wolumenowo najwięcej straciły dwie pierwsze witryny: otoMoto.pl 842,6 tys. użytkowników i 31,04 mln odsłon (to odpowiednio 12,4 i 8,5 proc. w dół), a sekcja motoryzacyjna OLX.pl 925,3 tys. odwiedzających (16,9 proc.) i 28,53 mln odsłon (7,8 proc.).

Auto-swiat.pl zanotował spadek o 137,7 tys. użytkowników (4 proc.) i 801,6 tys. odsłon (6,3 proc.), sekcja informacyjna Interii - o 73,8 tys. użytkowników (3,3 proc.) i 719 tys. odsłon (6,5 proc.), a Autocentrum.pl - 82,4 tys. odwiedzających (5,9 proc.) i 1,43 mln odsłon (8,3 proc.). Na Motofakty.pl ubyło 30,2 tys. użytkowników (2,3 proc.) i 416,7 tys. odsłon (9,2 proc.), a w dziale motoryzacyjnym WP.pl 36,9 tys. odwiedzających (3,5 proc.) i 802,2 tys. odsłon (20,6 proc.).

Moto.pl przy wzroście liczby użytkowników o 87,9 tys. (4,6 proc.) stracił 147,3 tys. odsłon (2,8 proc.), a Autokult.pl zyskał 129,3 tys. odwiedzających (3,2 proc.) i 485,8 tys. odsłon (2,8 proc.).

Zdecydowanie największy wzrost osiągnął Wrc.net.pl - o 586 tys. użytkowników (56,3 proc.) i 3,4 mln odsłon (100,8 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: otoMoto.pl przed OLX.pl liderem serwisów motoryzacyjnych, Autokult.pl przed Auto-swiat.pl (TOP10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dek
Poki w auto-świecie za kształt treści będą odpowiadały osoby w wieku emerytalnym, jak pani szefowa newsroomu, dziennikarze czy duet klaunów (łysy i gruby) to czeka ten serwis tylko i wyłącznie zjazd.
3 0
odpowiedź
User
Katar
Interie z tym i pozalsieboze fachowcami to zaraz juz serwisy lokalne przescigna :)
Posmiewisko branzy.
1 0
odpowiedź