Paczkomaty InPost: nadawanie paczek tylko przez serwis i aplikację mobilną

Od początku kwietnia przesyłki w Paczkomatach będzie można nadawać tylko z wykorzystaniem aplikacji InPost Mobile oraz internetowego Managera Paczek.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Paczkomaty InPost: nadawanie paczek tylko przez serwis i aplikację mobilną

Z końcem marca zniknie możliwość nadawania przesyłek bezpośrednio w Paczkomatach. Polega ona na tym, że użytkownik na ekranie automatu podaje wszystkie potrzebne dane (gabaryt paczki, adres docelowego Paczkomatu, numer telefonu i e-mail swój i odbiorcy) oraz opłaca przesyłkę kartą lub Blikiem.

- Od 1 kwietnia 2021 roku rozpoczniemy wyłączanie możliwości nadawania przesyłek bezpośrednio w paczkomacie. Nie znaczy to jednak, że wysyłanie paczek z paczkomatu będzie teraz trudniejsze. Wręcz przeciwnie… będzie jeszcze łatwiejsze - zapowiada InPost w komunikacie.

Nadawanie przez InPost Mobile i Managera Paczek

Owe łatwiejsze metody nadawania przesyłek to Manager Paczek w serwisie internetowym InPost.pl oraz aplikacja InPost Mobile. W managerze nadawca wpisuje dane i opłaca przesyłkę, po czym otrzymuje etykietę z kodem QR, którą drukuje i przykleja na paczce. Przy Paczkomacie musi tylko wybrać odpowiednie opcje i zeskanować kod.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/inpost-rafal-brzoska-paczkomaty-kupuje-francja-firma-mondial-relay-czym-sie-zajmuje-opinie,7170365119530625a ##

W aplikacji InPost Mobile użytkownik po uzupełnieniu danych i zrealizowaniu płatności (dostępny jest tylko Blik) dostaje cyfrowy kod QR i 9-cyfrowy kod. Przy Paczkomacie trzeba wpisać ten kod i zeskanować kod Qr. Aplikacja jest dostępna w wersjach na Androida i iOS.

W ostatnich miesiącach pilotażowo udostępniono nadawanie przez InPost Mobile. - To jest pierwsze w Polsce tak innowacyjne rozwiązanie, czyli wygodna usługa mobilnego nadawania paczek - w trybie 24/7, dla każdego z ponad 5,2 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów - oferujemy usługę, która jest w pełni bezetykietowa, a przez to wygodna i szybka - podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPostu.

W lutym firma zaczęła kampanię reklamującą nadawanie paczek przez aplikację InPost Mobile. Akcja jest zaplanowana na kilka miesięcy, jej kreację przygotowała agencja BBDO Warszawa.

W Polsce ponad 11 tys. Paczkomatów

W ub.r. InPost mocno zwiększył tempo rozbudowy sieci Paczkomatów. W listopadzie 2019 roku w całym kraju było 6 tys. takich maszyn, pod koniec października ub.r. - już 9 tys., a w pierwszej połowie lutego br. uruchomiono automat nr 11 tys. Do końca br. firma chce stawiać po 100 maszyn tygodniowo.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cyfrowy-polsat-kupno-eobuwie-pl-za-500-mln-zl-rafal-brzoska-inwestycja-a-r-investments-limited-wartosc-umowy,7170365836322945a ##

W ub.r. InPost dostarczył w Polsce 308 mln paczek, o 114 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba dostaw przez sieć Paczkomatów poszła w górę ze 103 do 247 mln, a dostaw do domów odbiorców - z 40 do 61 mln.

Przychody firmy zwiększyły się w ub.r. o 104 proc. do 2,53 mld zł, z czego te w Polsce - z 1,24 do 2,51 mld zł. InPost osiągnął 994 mln zł operacyjnego zysku EBITDA, wobec 350 mln zł w 2019 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych